Gratis webserver med støtte for ASP og ASP.NET?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Er det noen som vet om en enkel måte å sette opp en slik server med gratis software?

Den må kunne de vanlige tingene, støtte ASP (og kanskje ASP.NET), og den må være enkel å sette opp.

Jeg får det til med windows servere, men de er dyre... Har også en ClarkConnect server i en krok, så hvis noen vet hvordan jeg kan gjøre det på den, så blir jeg glad!

Dette er siden jeg kanskje skal drifte selv www.festivalguide.no, da det etterhvert har blitt litt mye rot med min eksisterende leverandør.

Mvh.

Jan Harald

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Spør du etter en gratis webserver som lar deg bruke ASP/.net? Har aldri hørt om en slik tjeneste, og råder deg til å holde deg unna hvis du skulle finne en :)

Slike tilbud er som regel meget dårlig og ikke særlig gunstig, jeg ville heller investert noen få kroner i et ordentlig webhotell. På bakgrunn av personlig erfaring kan jeg anbefale deg ITpays.

Endret av Big-Mama
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm.

Jeg har webhotell hos ServeTheWorld. Det er passe rimelig, og ganske avansert. De støtter mye rart. Det eneste problemet jeg har hos dem (foruten litt nedetid) er å få StoredProcedures til å fungere med MySQL. Faktisk har jeg ikke funnet noen leverandør som tilbyr like god fleksibilitet som dem, men det er litt vanskelig å få hjelp hvis ting ikke fungerer.

Hadde egen server med Windows Server 2008 (trial), og fikk til absolutt alt jeg trengte der. Men etterhvert måtte jeg jo ha betalt for saken, og det er ikke billig! Kan jo selvfølgelig kjøre det på Vista eller XP.

Det er forskjellig løsninger for å få ASP, men de krever litt mer LINUX kunnskap en jeg besitter. Et alternativ for Windowsbasert er Abyss webserver o.l. som lar deg kjøre ASP som plugin mot et lite vederlegg.

Det blir litt for mye hodebry å sette seg inn i JAVA og PHP, selv om jeg ser klare fordeler med det... ASP er jo så "enkelt"! og så er sidene allerede laget for det.

ITpays støttet ikke ASP i den billigste versjonen, og endel begrensninger på mangfoldet av databaser o.l.

Hvor mye båndbredde må man ha for å drifte selv? Det holder vel ikke i lengden med under en Mb?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

www.hosting24.com er fantastisk. veldig bra. Så mye diskplass og bandwitch du hvil. Og så mye sub-domains og alt mulig du får til og med et gratis skikkelig domene i pakken som er veldig bilig. Du får også så mange MSQL databaser du hvil. Sjekk det ut hvertfall. Jeg bruker det og er veldig fornøyd :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

www.hosting24.com så veldig bra ut, men jeg kunne ikke finne ASP i oversikten deres... Jeg må nesten ha det, ellers er det back to scratch...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive