[LØST] Problemer med Opplevelsesindeks

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Har Vista Business Norsk 32 bit på en Lenovo T400.

Tenkte jeg skulle kjøre gjennom Opplevelsesindeks-programmet som ligger i Vista, for å se hvilke resultater jeg får.

Men, jeg får feilmelding:

Kan ikke fullføre den ønskede vurderingen.

Dette systemet har ikke den nødvendige multimediestøtten for å kjøre den ønskede vurderingen.

Finner ikke noe informasjon i eventviewer, så dermed lurte jeg på om noen her kunne tenke seg hva det er.

Skjermkortet, et ATI Radeon 3470 HD Mobility er installert, lydkortet er installert, og jeg har på strømforsyning...

Så fint med noen alternativer eller tips til hva dette kan være... :)

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk om dette kan være til hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk om dette kan være til hjelp.

Hei.

Dette har dessverre ikke hjulpet meg noe som helst...

Men, har tenkt litt, og regner med at min grafikkløsning er problemet her. Jeg har 2 skjermkort på PC'en, 1 med lav ytelse for å spare strøm, og 1 med høy ytelse for bedre grafikk. Regner med at den prøver med det med svak grafikk, og dermed får et system som ikke er bra nok til å kjøre denne opplevelsesindeksen.

Prøvde å deaktivere det "dårlige" skjermkortet, men det hjalp ikke noe. Prøvde å restarte, men da fikk jeg feilmeldinger om skjermkortene så virker som om dem er avhengige av hverandre på en eller annen måte.

Hvis noen har en løsning på dette, så si fra, men regner ikke med at det er noen gode løsninger på dette enda... :(

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv og oppdater til siste drivere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Da har jeg lastet ned siste driver fra ati.com, ettersom jeg hadde siste driver fra Lenovo. Men, det hjalp dessverre ikke noe.

Noen flere tips?

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke hent fra lenovo hent fra ati.com tror de er bedre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke hent fra lenovo hent fra ati.com tror de er bedre. :)

Det var det jeg gjorde. Hadde de fra Lenovo tidligere, men lastet med fra ati.com etter forrige tips. Men, det hjalp dessverre ikke noe...

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Fant ut at jeg hadde installert en N versjon av Vista. Dermed uten Windows Media Player, som er nødvendig å ha installert for å få kjørt Opplevelsesindeks.

Løste det ved å laste ned hele installasjonsfila til Windows Media Player, Engelsk versjon. Da få du beskjed om at du mangler en pakke, som du da får spørsmål om å laste ned... Jeg fant ikke den pakka ved å søke på Microsoft.com, så dette er eneste muligheten, som jeg vet om.

Så dermed setter jeg denne som løst. :)

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive