Mutasjoner – Positive og negative sider

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei.

Har tenkt en god del på mutasjon osv i det siste, og lurer på hva dere synes eller om dere har noen gode sider om Mutasjoner – Positive og negative sider?

Takk på forhånd. :D

Edit: har spurt på andre forum også, og der fikk jeg et godt svar som jeg kanskje kan dele med dere senere, om det er til interesse for noen da ;D

Endret av imSuck
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noe spessielt du tenker på?

Uten mutasjoner hadde det ikke vært liv på jorden skal man tro utviklingslæren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

mehe, nei ikke noe spesielt. bare noen negative og positive sider, kom til å tenke på det da Darwin døde for 200 år siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du forklare hvordan dette er IT-relatert???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du forklare hvordan dette er IT-relatert???

Ta nå for guds skyld et lite glims på hvilken kategori dette er lagt i da kjelle392 :rolleyes:

Såfremt du syns vi mennesker ikke gjør en god jobb går jeg ut ifra at mutasjon er dårlig? Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, prøv å utdyp det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Personlig firetrekker jeg mutasjoner i tegneserier og på film. Kanskje bortsett fra blondiner da - siden genet for blondt hår og blå øyne egentlig er en mutasjon.

Hint: Hold interessen på et noenlunde lavt nivå. Folk blir temmelig sære hvis du anskaffer en strålingskilde og forsøker å fremkalle dine egne mutasjoner hos naboer og venner. ;)

Det finnes mange andre interessante eksperimenter man kan utføre på andre områder. Nicola Tesla lagde bl.a. 45 meter lange lyn, holdt på å rive en haug av bygninger ved hjelp av resonans, og mye annet "snacks".

30. juli 1891 ble Tesla amerikansk statsborger, i en alder av 35 år. Han etablerte et laboratorium på 35 S Fifth Avenue i New York samme år. Senere kom en lab i 46 E Houston Street. I dette laboratoriet, mens han utførte mekaniske resonans-eksperimenter med elektromekaniske oscillatorer, genererte han en resonans med flere omliggende bygninger, men på grunn av frekvensene brukt, ironisk nok ikke sin egen bygning. Dette medførte flere klager til politiet. Etter hvert som frekvensene økte, traff han resonansfrekvensen til sin egen bygning, og innså i siste liten faren han utsatte seg for. Tesla ble så tvunget til å bruke en slegge til å stoppe eksperimentet, akkurat i det politiet ankom

Naboer pleier å være mer velvillige til elektromekaniske eksperimenter enn til forsøk på å fremkalle mutasjoner.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Evolusjonen slik vi kjenner den er vel også på grunn av mutasjoner? Altså, det er ikke kun "monstre" og "misforstre" (slik som på f.eks film o.l.) som er resultatet av muteringer... Men dette er noe jeg ikke vil begi meg ut i, da jeg ikke er helt belest.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive