Trenger Litt Hjelp Med Dhcp Tildeling Med To Nettverkskort.

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har litt problemer med å få satt opp serveren min med DHCP på en riktig måte... Litt forklaring først: Jeg har en server som står med to nettverkskort mellom to nett. (192.168.2.x og 192.168.1.x)... Jeg har satt opp dhcp for det ene nettet (192.168.2.x) hvor klientene mottar internett tilgang fra serveren (192.168.2.1 FAST IP) Jeg vil så ha en fast ip på det andre nettet også (eks. 192.168.1.2 da routeren er 192.168.1.1) Men samtidig vil jeg at Routeren skal stå for tildelig av ip (DHCP) i dette nettet. Dette får jeg ikke til å virke. Men om jeg setter serveren til å motta ip fra Roteren går at greit. Er det noen enkel måte og fortelle serveren at den kun skal dele ip på 192.168.2.x nettet uten å ville også gjøre det på det andre nettet når begge nettverkskortene har fått fast ip?

Takker for hjelpen!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, jeg har litt problemer med å få satt opp serveren min med DHCP på en riktig måte... Litt forklaring først: Jeg har en server som står med to nettverkskort mellom to nett. (192.168.2.x og 192.168.1.x)... Jeg har satt opp dhcp for det ene nettet (192.168.2.x) hvor klientene mottar internett tilgang fra serveren (192.168.2.1 FAST IP) Jeg vil så ha en fast ip på det andre nettet også (eks. 192.168.1.2 da routeren er 192.168.1.1) Men samtidig vil jeg at Routeren skal stå for tildelig av ip (DHCP) i dette nettet. Dette får jeg ikke til å virke. Men om jeg setter serveren til å motta ip fra Roteren går at greit. Er det noen enkel måte og fortelle serveren at den kun skal dele ip på 192.168.2.x nettet uten å ville også gjøre det på det andre nettet når begge nettverkskortene har fått fast ip?

Takker for hjelpen!!!

Hva om du setter inne på routeren sin meny (http://192.168.1.1) at servern skal ha fast ipe fra router?

så har du motta automatisk på servern, slik at den hele tiden har ip: 192.168.1.2 ?

om jeg ikke misforsto deg da..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive