Forskjellen På Microsoft Visual ....

5 innlegg i emnet

Skrevet

Lurer på om noen kan forklare meg kort forskjellen på følgende programmeringsspråk og hva de egner seg best til:

- Microsoft Visual Basic 2008

- Microsoft Visual C# 2008

- Microsoft Visual C++ 2008

- Microsoft Visual Web Developer

Lyst til å lære meg litt programmering, men det er så mange forskjellige.... :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

http://support.microsoft.com/kb/308470

Lyst til å lære meg litt programmering, men det er så mange forskjellige

Nå må du da absolutt ikke velge et språk fra microsoft,det er mye annet som er vel så bra.

python bruker jeg og annbefale.

http://www.prescod.net/python/why.html

C# er det beste fra micosoft mener jeg.

Mener det er viktig og lære seg et språk som som kan stå på egen ben,med det mener jeg at det virker på alle OS ikke bare på microsoft sin platform.

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet det er mange programmeringsspråk, men et sted må man jo begynne. :-)

Hadde vært greit å vite hva de forskjellige er "best til".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Visual Basic er veldig enkelt å lære, men det var en som sa til meg at det ikke var noe lurt å begynne med. Vanskelig å lære andre språk etterpå. Jeg har drevet en del med batch (ikke det av det er programmering da, men) og litt med VB :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft Visual Basic 2008 ett greit språk å begynne med - enkelt. Men husk det er .NET basert.

Microsoft Visual C# 2008 for den som kjenner litt til C/C++ eller Java fra før. Også .NET basert.

Microsoft Visual C++ 2008 for den ønsker å programmere i Nativ (Windows API) kode, kan produsere direkte kjørbar kode ikke avhengig av .NET. Men støtter også .NET

Microsoft Visual Web Developer for Web utvikling benytter bl.a. JavaScript og AJAX.

Personlig bruker jeg ingen av de, foretrekker språk fra CodeGear (tidligere Borland nå Embarcadero).

Prøve og gratis programmer fra CodeGear finner du HER.

Nedlasting kan også finnesHER. Finnes også programmeringsspråk for Mac OS X og Linux.

For nybegynner vil jeg anbefale å starte med Turbo Delphi 2006 Explorer, her programmerer en i en Pascal dialekt.

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive