• Kunngjøringer

• Innlogging med visningsnavn   18. juli 2015

Vi gjør oppmerksom på at innlogging på forumet nå skal skje med ditt visningsnavn. For de fleste er dette det samme som det tidligere brukernavnet, men dersom du har byttet visningsnavn tidligere, må dette nå benyttes til innlogging.  Om du ikke husker ditt visningnavn, ta kontakt med forumredaksjonen på epost; support@itpro.no - så hjelper vi deg. 

Symantec ghost og HP8530P

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei. Jeg bruker symantec ghost som ligger på 1 usb disk. Booter opp pc'ene fra usb disken og starter ghost.exe. Fungerer helt glimrende.

Men når har jeg et problem med de nyeste hp pc'ene(HP 8530P og W). Jeg klarer ikke og se fat partisjonene på usb disken når jeg startet ghost.exe.

Noen som har vært borti dette og har løsning eller noen som vet hva det kan være....

Takker for svar!

Endret av Froggen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du deaktivert USB legacy i BIOS vil du ikke kunne boote fra usb-enheter eller bruke usb-mus/tastatur i dos.... Nå er det vel ikke dette som er problemet kansje i og med at den kjører programmet på minnepennen?

Hvis samme harddiskene har fungert/fungerer mot andre maskiner ved gjennoppretting slår det meg at det kan være en svakhet/begrensning i BIOS. Har du testet å legge filene på en mindre FAT-partisjon?

eller:

Begrensninger i strømtilførsel fra usb ( usb-drives som kjører uten ekstern strømforsyning )?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du deaktivert USB legacy i BIOS vil du ikke kunne boote fra usb-enheter eller bruke usb-mus/tastatur i dos.... Nå er det vel ikke dette som er problemet kansje i og med at den kjører programmet på minnepennen?

Hvis samme harddiskene har fungert/fungerer mot andre maskiner ved gjennoppretting slår det meg at det kan være en svakhet/begrensning i BIOS. Har du testet å legge filene på en mindre FAT-partisjon?

eller:

Begrensninger i strømtilførsel fra usb ( usb-drives som kjører uten ekstern strømforsyning )?

Takk for innspill. Det er ikke en minnepenn, men ekstern HD. Den har ikke egen strømforsyning!

Jeg kan se gjenopprettingspartisjonen til pc'en, men ikke de som ligger på ekstern HD.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for innspill. Det er ikke en minnepenn, men ekstern HD. Den har ikke egen strømforsyning!

Jeg kan se gjenopprettingspartisjonen til pc'en, men ikke de som ligger på ekstern HD.

Jeg er ingen ekspert og har et eget spørsmål til symantec ghost selv i en annen tråd, men jeg mener da jeg prøvde meg på dette tidligere, så var det ikke alle som var "synlige" når du går i gjennopprettelses-vinduet, men du kan velge å browse etter en gjennopprettingsfil. Lurer på om det rett og slett var noe som fil-åpne eller noe sånn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive