Hvordan lage sin egen nettavis?

9 innlegg i emnet

Skrevet

HELLo!

Ble utrolig keen på å lage min egen nettavis. Jeg har sett at enkelpersoner har hatt ett slik script før, men husker ikke hvor henne, eller hvor jeg fant det. Jeg har testet ut EBA-News, noe jeg trodde var en nettavis, men var ikke helt det...Jeg vil ha det slik som VG.no/dagbladet/na24 etc. har det.

Finnes det noen ferdigløsninger på dette? Takk for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo sjå på t.d. ProsePoint. Dette er ein distribusjon basert på Drupal, som er særskild retta mot nettaviser. Du finn òg ein demonstrasjon av ProsePoint på demo.prosepoint.org. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Njaa. Var ikke det dårligste for å si det slik, men kunne vært bedre. Finnes det noen fler? Hihi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du seie noko om kva som ikkje er bra nok? Det gjer det enklare å finne noko når du fortel kva du faktisk vil ha. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med Wordpress og temaet Metro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant ofortrolig tilbake siden, og den finner dere her. Jeg ønsker det nøyaktig slik som vedkommende har det. Om det finnes noen ferdigløsninger som iallefall er av samme oppsett, så hadde det ikke skadet meg, og sikkert ikke andre om dere kunne delt det med oss.

På forhånd, thanx!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant ofortrolig tilbake siden, og den finner dere her. Jeg ønsker det nøyaktig slik som vedkommende har det. Om det finnes noen ferdigløsninger som iallefall er av samme oppsett, så hadde det ikke skadet meg, og sikkert ikke andre om dere kunne delt det med oss.

På forhånd, thanx!

Etter en kjapp titt i kildekodingen, ser det ut i mine øyne at det er kodet selv og ikke noe ferdiglaget/CMS-løsning. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter en kjapp titt i kildekodingen, ser det ut i mine øyne at det er kodet selv og ikke noe ferdiglaget/CMS-løsning. :)

Ja, jeg tipper det samme. Dette er nok hjemmelaget, det kan du fort se på <div> navnene i kildekoden og forklaring ellers. Hvis jeg var deg hadde jeg satset på et Wordpress tema, finnes mange ulike "magasin" temaer.

Her har du forøvrig 45 gratis Wordpress "nyhetstemaer".

38.jpg

39.jpg

8.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som det du vil ha er noe som Joomla.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive