[LØST] Zonealarm og f-secure brannmur ligger fremdeles igjen i windows sikkerhetssenter?

10 innlegg i emnet

Skrevet

Har akkurat installert comodo brannmur, og har derfor deaktivert windows-brannmuren.

Men når jeg går inn i windows sikkerhetssenter står det fremdeles at zonealarm og f-secure brannmur er installert og at zonealarm er påslått...

Begge disse er avinstallert før, men det ligger tydeligvis noe igjen. Antakelig er det ikke noe problem, men bare overflødig.

Noen som vet hvordan jeg blir kvitt disse helt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan deaktivere sikkerhetssenter,jeg liker ikke at noe maser om ting man som regel har kontroll på selv.

start->kjør>services.msc(security center "deaktivere")

Vil du ha sikkerhetssenter må du nok finne registeroppførinene som ligger igjen og fjerne dem.

Start->kjør->regedit(søk Security Center)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vil du ha sikkerhetssenter må du nok finne registeroppførinene som ligger igjen og fjerne dem.

Start->kjør->regedit(søk Security Center)

Er ikke helt stø på dette, men med søk på security center i regedit kommer det ikke opp noe annet enn 3 stykker:

Navn Type Data

(Standard) REG_SZ Securitycenter

InfoTip REG_EXPAND_SZ SystemRoot%\System32\wscui.cpl,-2000

Localized String REG_EXPAND_SZ SystemRoot%\System32\wscui.cpl,-2001

Er dette rett???

EDIT: Søkte flere ganger og fant fram til f-secure firewall. Der er det en som heter (Standard), og en som heter DisableMonitoring. Hva skal jeg gjøre med disse?

EDIT2: Noen som vet noe om dette, og hvordan jeg får fjernet registeroppføringer???

Endret av etellerannet
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har forsket litt selv, og har funnet ut at VSDATANT er en driver fra zonealarm, og jeg trenger derfor å slette denne, men dette lar seg ikke gjøre fordi jeg ikke har rettigheter til det. Har vært i regedit og tillateser, men jeg får ikke lov til å velge alle tillatelser, den sier ingen tilgang. Og når jeg skal slette den i windows/system32/vsdatant.sys så har jeg heller ingen rettigheter...

Jeg er da administrator på pcen....

Finnes det noen metode for å slette slike filer??? :huh:

Endret av etellerannet
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fremdeles ingen som kan hjelpe meg med å bli kvitt restene av brannmurene?

Har forsket litt selv, og har funnet ut at VSDATANT er en driver fra zonealarm, og jeg trenger derfor å slette denne, men dette lar seg ikke gjøre fordi jeg ikke har rettigheter til det. Har vært i regedit og tillateser, men jeg får ikke lov til å velge alle tillatelser, den sier ingen tilgang. Og når jeg skal slette den i windows/system32/vsdatant.sys så har jeg heller ingen rettigheter...

Jeg er da administrator på pcen....

Finnes det noen metode for å slette slike filer??? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk om dette kan fikse ditt problem.

F-Secure

Typically, some program files remain in the directory C:\programs files\. To remove the product completely, after your computer has rebooted,

browse to C:\program files\ and delete the folder F-Secure Internet Security.

Zonealarm

http://forums.zonealarm.org/zonelabs/board...id=56772#M76577

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette fikk vekk zonealarm! Takk :thumbup:

Da er det bare f-secure som står igjen, men det du skrev har jeg allerede gjort, så må jeg foreta en ny installering og avinstallering der og mulignens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det verktøyet fant ikke noe av f-secure security center, så det funka ikke...

Men det stod:

Ade 1, I've found a way that works.

Using Regedit locate the relevant LEGACY_DRIVER and right click. In the Permissions for LEGACY_DRIVER Window click the Advanced button. From the new window that opens click the Owner Tab and Select "administrators" under the "Change Owner To" Heading.

Tick the box that says 'Replace Owner on SubContainers and objects' and then click apply.

Close that window. In the Permissions for LEGACY_DRIVER window give Everyone, Owner Rights and System in the Group or user names - Full Control. Click apply/okay.

You can now right click and delete the Registry Entry for LEGACY_DRIVER.

There is probably a better way but it's the only one that now works for me.

Hva er LEGACY_DRIVER og hvordan finner jeg denne???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Da klarte jeg å få vekk f-secure også ved å reinstallere og avinstallere i sikkerhetsmodus etter at jeg hadde SLÅTT AV f-secure brannmuren!

Oppsummering av problemet for de som måtte slite med det samme:

- Reinstaller og deretter slå av brannmuren FØR du avinstallerer i sikkerhetsmodus

- Zonealarm: Høyreklikk uninstall-fila og velg avansert. Under mål legger du til /clean /rmlicense etter "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" slik at det blir stående: "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" /clean /rmlicense

(vet ikke om det med zonealarm hadde funket uten dette, men det funket for meg. det viktigste er nok å slå av brannmuern før du avinstallerer!)

For de som måtte slike med å ikke få slette registernøkler:

- Kjør -> regedit

- Høyreklikk driveren og velg tillatelser.

- Så klikker du på Avansert-knappen. Fra det nye vinduet som åpnes klikker fanen Eier, og velg "administratorer" under "Endre eier til" -ruta.

- Huk av i boksen som sier "Erstatt eier av underbeholdere og-objekter" og trykk ok

- Lukk dette vinduet. I vinduet for tillatelser for driveren gir du alle, eier og system i gruppe-eller brukernavn - alle tillatelser. Klikk Bruk / OK.

- Nå kan du høyreklikke og slett registeroppføringen

Takker for den hjelpen dere har gitt! :thumbs:

Endret av etellerannet
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive