Begrense tidsbruk i active directory

2 innlegg i emnet

Skrevet

Har ein del unger og datamaskiner heime, som eg ønsker å ha kontroll over internet bruken på. Ønsker å sette opp at dei får bruke internet f.eks ein time for dagen. Det finnes mange programmer man kan installere på maskina som gjør at dei blir automatisk logget av etter ein time, eller meir.

Styrer nettverket hjemme via Windows Server 2008, og lurer på om det er noen måte få til samme effekt ved hjelp av AD? Eller så kan jo ungene berre gå på ei annen maskin og få ein time til. Man kan jo bestemme hvilke tidspunkt dei skal få låv å logge på, men det er ikkje det eg ønsker å få til.

Noen som veit om noen måte å få til dette på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skriver ikke noe om hvilket operativsystem du har på klientene.

Jeg er ikke kjent med at denne funksjonaliteten finnes i Active Directory, men burde være mulig å bygge det du vil i et logonscript.

Ser du ikke vil styre når de skal få logge på, men styre hvor lenge de totalt får brukt maskina iløpet av en dag.

Jeg antar da at dine barn ikke kjører som administrator på maskina?

For å se videre på dette tror jeg vi trenger å vite hvilket klientoperativsystem barna bruker

Har ein del unger og datamaskiner heime, som eg ønsker å ha kontroll over internet bruken på. Ønsker å sette opp at dei får bruke internet f.eks ein time for dagen. Det finnes mange programmer man kan installere på maskina som gjør at dei blir automatisk logget av etter ein time, eller meir.

Styrer nettverket hjemme via Windows Server 2008, og lurer på om det er noen måte få til samme effekt ved hjelp av AD? Eller så kan jo ungene berre gå på ei annen maskin og få ein time til. Man kan jo bestemme hvilke tidspunkt dei skal få låv å logge på, men det er ikkje det eg ønsker å få til.

Noen som veit om noen måte å få til dette på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive