LAN Spill for jente på 8 år?

20 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei

Finnes det er bra spill for ei jente på 8 år?

Tanken var at hun og jeg skal spille mot hverandre i LAN

(evt hun og venner på ca samme alder)

Noen anbefalinger/tips/råd???

Endret av WebKurt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

cs

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

cs

mener du counter strike?

Er ikke det et voldsomt (for en 8 åring) krigs spill?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

egentlig ikke, det er ikke mye blod eller noe, litt kanskje ;)

Fetteren min på 9 spiller det, han spiller tilogmed Left 4 dead som er 18år :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vold er vel ikke helt passende for unger. Selv om det ikke er "blod" i spillet, gjør det ikke mindre voldelig. Det bare gir et urealistisk bilde av at man faktisk ikke blir skadd...

Ville nok heller gått mer på strategispill og kanskje bilspill? Kommer litt an på interessene til datteren din.

Need for speed kan spilles i LAN, og er bilspill. Samme med Burnout 5: Paradise, som også er bilspill.

Gratis strategispill, som også finnes på norsk: Open TTD (krever originalfilene av Transport Tycoon Deluxe (abandonware)): http://www.openttd.org/en/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vold er vel ikke helt passende for unger. Selv om det ikke er "blod" i spillet, gjør det ikke mindre voldelig. Det bare gir et urealistisk bilde av at man faktisk ikke blir skadd...

Ville nok heller gått mer på strategispill og kanskje bilspill? Kommer litt an på interessene til datteren din.

Need for speed kan spilles i LAN, og er bilspill. Samme med Burnout 5: Paradise, som også er bilspill.

Gratis strategispill, som også finnes på norsk: Open TTD (krever originalfilene av Transport Tycoon Deluxe (abandonware)): http://www.openttd.org/en/

Enig med deg, igjen....

Takk for svar!

Vold som i cs er nok litt for havy kost for små barn...

Ikke sikker på om strategispill er helt det store

Men bil spill er kanskje noe jeg skal se på.. litt mer action enn strategi...need for speed høres spennende ut.. (er ikke spillmann selv he he)

Men på de siste 10 åra må det vel ha kommet noe annet LAN spill som egner seg for barn, enn need for speed?

For noen år siden kom jeg over et LAN spill som var enkelt men morsomt.. "buggy bump" eller noe.. Var ala go carter/små biler som fartet rundt i terreng, veltet, kræsjet og bånn gass for å komme i mål på de forskjellige oppdraga... noen som husker hva det heter?

Noen fler forslag/tips/råd?

Endret av WebKurt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må det være et LAN spill?

Hva med og sitte ved siden av hverandre og spille spill som fks The Sims 2 eller Rollercoaster Tycoon 3?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De siste Worms-spillene synes hun sikkert er morsomt. Marker som skyter på hverandre. Riktig nok skyting, men det er i alle fall ikke mennesker som skyter på hverandre. Våpnene er heller ikke realistiske. Spillet er tur-basert. :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De siste Worms-spillene synes hun sikkert er morsomt. Marker som skyter på hverandre. Riktig nok skyting, men det er i alle fall ikke mennesker som skyter på hverandre. Våpnene er heller ikke realistiske. Spillet er tur-basert. :)

Hei KongKlykken

Det var et godt tips... har lagret linken :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk ut Microsoft's Motocross Madness 2, det spilte jeg mye med kompiser når jeg var mindre. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan tenke meg at Soldier of Fortune 2 er passende. :P

Neida, men Deer Hunter: the 2005 season kan være noe. Eller et av Flight Simulator spillene.

Eller så kan du jo bare laste ned Steam å lete der, det er veldig oversiktlig og fint, så om du finner et passende spill sjekker du bare om man kan spille lan i det, før du kjøper det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

8 år ? hm.. Runescape. Hvis ikke det er for barnslig da. B) B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ArtPlant (www.artplant.no) har veldig mye bra, alt fra Kaptein Sabeltann til hestespill. Men vet desverre ikke om det er multiplayer-mulighet.

Ellers er jo Harry Potter spillene en slager hos barn, men er også her usikker på multiplayer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et spill jeg spilte med venner var robotrage

http://www.miniclip.com/games/robot-rage/en/

det er et online spill, med roboter med forskjellige våpen. Det er ikke noe blod i det, og det er også mange feller man kan falle i der. Det som er litt dumt, er at det ikke er lan. Men online, og da er det litt vanskeligere og finne hverandre, og lære hvordan man bruker indexen. Men med litt trening, så skjønner man spillet som en 8 åring også:-D

Vært og skjekke ut:-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med deg, igjen....

Takk for svar!

Vold som i cs er nok litt for havy kost for små barn...

Ikke sikker på om strategispill er helt det store

Men bil spill er kanskje noe jeg skal se på.. litt mer action enn strategi...need for speed høres spennende ut.. (er ikke spillmann selv he he)

Men på de siste 10 åra må det vel ha kommet noe annet LAN spill som egner seg for barn, enn need for speed?

For noen år siden kom jeg over et LAN spill som var enkelt men morsomt.. "buggy bump" eller noe.. Var ala go carter/små biler som fartet rundt i terreng, veltet, kræsjet og bånn gass for å komme i mål på de forskjellige oppdraga... noen som husker hva det heter?

Noen fler forslag/tips/råd?

Bilspill?

Du vil vel ikke at barne ditt skal bli en råkjører, tro man aldri dør, og blir oppfordret til og mangedoble fartsgrensene, nei vil ikke si det er så mye verre en CS nei.

Ellers, en del greie spill for små barn:

Counter Strike

TrackMania

Flatout 1,2

Age of empires II

GTA 1/2 /(og 3+ som er litt mer brutale, kabnskje ikke opg anbefale)

Dette er vel spil jeg likte når jeg var liten ihvertfal (foruten Flatout og TM som jeg ikke hadde da, men tror jeg hadde likt dem).

Spillene er selvsagt gøy for større aldersgrupper også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nå er vel kanskje sims 2 eller supertux eller tuxrace kanskje bedre egnet for 8 åringer?

Alle action/ skrekk spill f.eks resident evil bedre egnet for 16-18 åringer.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

GTA serien har pr norsk sensur 18 års grense, og er overhodet ikke noe spille for en 8-åring.

Forøvrig har også Worms 11 års grense. Mener det var 11+ som stod på Worms 2 esken.

Utover det er vel de fleste spillene som nevnt ok.

Men GTA ville vært det siste jeg ville vist ungen min iallefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive