Problem å linke domenet mitt mot min lille hjemmeserver. Tips?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Fant ingen god guide på dette, og er helt blank på området. Derfor forklarer jeg enkelt hva jeg har (prøvd) gjort:

Har installert windows server 2008 på en maskin på nettverket mitt. Her har jeg delt noen mapper, og disse går å finne fra en annen PC på nettverket. Alt vel så langt

Videre har jeg kjøpt meg et domene fra FastName. I bestillingen la jeg til at domenet skulle peke på min IP adresse. Denne fant jeg enkelt å greit bare ved å ta en googlesøk på "whats my ip?" Sjekker DNS instillinger i FastNames sine sider, og det virker som om domenet peker på denne IP adressen.

I ruteren min bruker jeg tomato sin firmware (uten at jeg tror dette har betydning). Her har jeg gått inn på "port forwarding," valgt "both" på "protokoll" (uten at jeg vet hva det betyr), skrev inn "80" som "ext. ports," og la inn IP adressen til serveren min i "int. adress." Feltene "src adress" og "int ports" lot jeg stå tomme.

Når jeg klikker på "start -> nettverk" i Vista på en PC i lokalt nettverk med serveren, så plopper serveren og delte mapper opp med en gang. Når jeg derimot skriver inn domenenavnet mitt www.mittdomene.net kommer ingenting. 404.

Problemet ligger vel i det å få linket domenet mot serveren min skulle jeg tro?

EDIT1:

Hmm.. IP adressen min ser ut til å ha endret seg siden jeg bestilte domenet...

Jeg gikk inn på FastName og endret til nåværende IP, men det det ser fortsatt ikke ut til å virke.

EDIT2:

Pratet med FastName. Ble tipset om www.dyndns.com pga jeg har dynamisk IP (skifter hele tiden). Har nå registrert meg på DynDNS og laget en "host" eller noe der som er linket mot min dynamiske IP.

Gikk så inn på FastName og endret DNS innstillinger fra www.minwebadresse.org til www.minwebadresse.dnsalias.org.

Det funker fortsatt ikke.

Tips mottages med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive