Dvd spiller BRENT opp.

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, i går var jeg ute 5 minutter.. så hørte jeg brannalrmen det var dvd spilleren som hadde brent.

Hva kan ha skjedd?

image-upload-39-799437.jpg

Er det garanti? dvd spilleren er 3 år gammel!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Utifra bildet ditt så ser det ut som det er lyd/videoutgangene som har brent opp.

Hadde du mye oppå/under denne som kunne stenge varmen inne?

Evt. sto den stablet sammen med annet som skapte varme?

Lenge siden du har støvsugd den?

Og ikke minst, sto den på da du gikk ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var ingen ting oppå den..

Den ble støvsugd 2 ganger i uka ca.. den sto ikke på når jeg gikk ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den vanlige 2års garantien kan du nok glemme, men her har jeg mistanker om at det er en produksjonsfeil.

Umulig å vite hva som kan ha skjedd, men du kan ta den med til butikken du kjøpte den i, husk å ta med kvittering om du har den.

De burde i alle fall kunne svare deg på om du får igjen en ny en, noe jeg mener du bør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør absolutt kreve reperasjon eller ny spelar. Ein DVD-spelar er eit produkt som definitivt er meint å vare lenger enn to år frå kjøpsdato, så dersom den er under fem år gamal bør ein reklamasjon gå utan problem. Dette er, som J.T. nevner, ein produksjonsfeil, og dermed har du krav på reklamasjon. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med de over. Tror produsenten bare bør være glad for at det ikke gikk verre =)

Hvis det var noen DVD i spilleren som ble ødelagt, har du også krav på erstatning på den (ettersom det er et nært tilknyttet produkt til det defekte produktet).

Hvis jeg var deg ville jeg hevet kjøpet, ikke reparert. I utgangspunktet skal du alltid ha rett til å velge om du vil heve eller reparere produktet (med mindre reparasjon er en betydelig lavere utgift enn å gi ny vare). Men ettersom det er snakk om en nesten-ulykke burde du være veldig fri til å få lov til å velge et nytt produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde faktisk vært fristet til å gå til sak mot produsenten. Det var bare flaks at ikke hele huset ditt tok fyr og brannt ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fått vite litt mere om saken ! den var brend før det hadde skjedd! den hadde vært på en uke.... det som tokk fyr så brannalarmen var en stikkontakt!

Men skal de ta og begynne og brenne etter 1 uke med og ha stått på mute? :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive