Musikk hakker på pcen min

5 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Når jeg hører på musikk hender det ofte at lyden hakker.

Måten dette skjer på er at plutselig hopper spilleren noen ti-deler frem i sangen. Dette skjer i alle musikkavspillere jeg har prøvd (winamp, wmp, vlc og spotify).

Det er ikke noe jevnt mellomrom mellom hakkingen. En sang kan spilles uten problemer, mens i neste sang kan det hakke flere ganger i løpet av sangen.

Dette problemet har alltid vært der på denne pcen. Også etter jeg har formatert.

PCen er en 2,5 år gammel HP pavillion dv9074. (bærbar)

Noen som vet hva problemet kan være?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann!

Måten dette skjer på er at plutselig hopper spilleren noen ti-deler frem i sangen. Dette skjer i alle musikkavspillere jeg har prøvd (winamp, wmp, vlc og spotify).

Det er ikke noe jevnt mellomrom mellom hakkingen. En sang kan spilles uten problemer, mens i neste sang kan det hakke flere ganger i løpet av sangen.

Dette problemet har alltid vært der på denne pcen. Også etter jeg har formatert.

Last ned siste driver til lydkort? Eventuelt se i Windows Update. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Last ned siste driver til lydkort? Eventuelt se i Windows Update. :)

Og evt. en codec pakke. Si K-Lite Codecpack?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg lasta ned driverene til lydkortet og instalerte de. Jeg trodde problemet var løst fordi jeg ikke hørte noe hakking i hele går, men i dag så er hakkingen tilbake...

Codec er ikke problemet.

Noen andre forslag til løsninger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann!

Har en dv6000 selv som er likedan, så at HP anbefalte å reinstallere drivere til lyd på nytt, noe som selvsagt ikke hjalp.

Vet at flere sliter med dette problemet når de har vært så uheldige å gå til anskaffelse av bærbar HP

Skal følge med i tråden om noen kan komme med noe råd som hjelper..å bytte drivere, avspiller eller codeker hjelper iallfall ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive