Nyhetsspeilet og ITPro

34 innlegg i emnet

Skrevet

Syntes det var en god ide å skille ut itpro og disse artiklene knyttet til 2012 o.l, slik at de som ønsket er rent IT-magasin kunne få det mens de som var interessert i mer 'kvasikunnskap' kunne få et eget nettsted. Nå ser jeg at ITpro igjen, fronter nyhetssaker knyttet til slikt stoff og lurer på om det skal være slik.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Krysspublisering slik du ser nå er helt vanlig å gjøre for å gi leserne en større bredde på tilbudet. Akkurat som vi peker til artikler på X6 så vil vi også legge ut innslag som peker til Nyhetsspeilet. Selve informasjonen ligge derimot på et annet nettsted som gir en helhet i bildene som skisseres. Enkelt og greit er det bare å klikke på det man interesserer seg for og hoppe over resten.

Som TheMetalGod så godt beskrev det; "Som ITpro himself sier er det opp til hver enkelt hva vi velger å lese. Jeg og mange andre har ønsket nettopp denne løsningen. Jeg personlig er bare lunket interessert i stoffet som Nyhetsspeilet.no inneholder, men jeg mener at nettsteds-sammarbeidet slik det nå er vil generere mere trafikk også på ITpro.no og X6.no. Sammenlign det gjerne med at et kjøpesenter. Butikkene i et kjøpesenter vil ha mere besøk av kunder, kontra en butikk som ligger for seg selv. Større utvalg og bredde øker omsetning selvom konkuransen øker der flere butikker har samme varetype.

Så jeg oppfordrer alle til å ta inn over seg dette og se potensialet i et nytt tilbud, selvom det ikke treffer akkurat dine interesser. Jeg personlig vil holde meg oppdatert på den nye siden og kansje også delta i diskusjoner, selvom det er IT jeg først og fremst brenner for. Jeg er meget positiv over tilbudet vi har fått :)"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Greit å få avklart dette. Jeg trodde at ITpro skulle være et IT-magasin, men det du nå sier er at ITpro er en samleside for de andre nettstedene (også de som ikke omhandler datarelaterte ting). Mitt tips er å gjøre det noe ala det Hardware-nettverket har gjort - tek.no er samlesiden, mens hardware.no er et rent it-magasin, spillverket.no et rent nettsted for spillrelaterte ting osv. I ditt univers kunne man ha opprettet et eget domene der artikler etc for nettstedene ble samlet slik at ITpro kunne være et rent it-magasin.

Det har jo nylig vært en rimelig heftig diskusjon knyttet til dette og jeg syntes å se tendenser til at itpro igjen ble et rent it-magasin. Dessverre tok jeg feil.

mvh

n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å sensurere vekk eksistensen av X6 og Nyhetsspeilet er ikke et alternativ. ITpro har i flere år krysspublisert til X6.no og TechNett-partnere. Hardware gjør det på sin forside også, akkurat som VG, Dagbladet, Aftenposten osv. ITpro har ikke selve artiklene til X6 eller Nyhetsspeilet her. Det medfører at diskusjoner/kommentarer til artiklene havner på andre nettsteder. ITpro er et rent IT-magasin. Teasere (krysspubliseringer) og reklame er en del av internett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når ITpro.no brukes som en samleside for hele nettverket (også de domenene som ikke handler om it), så er ikke ITpro.no et rent it-magasin. Alle som går inn på itpro.no ser det. Men, det er greit å vite at dette er slik det blir.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ok. Jeg uttrykker bare min skuffelse over at det ble slik.

Lykke til!

Edit: innlegget var svar til et innlegg fra ITpro som forsvant?!

Edit 2: Bildet er et eksempel på hvordan det så ut da jeg klikket innom ITpro. IT-magasin?

f5123672509127beef0604c1970c1ca0.jpg

Jeg sier ikke mer...

Endret av norbat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

To artikler etter hverandre blir nok litt drøyt ja. Er man like uheldig som du var da du tok det bildet, så får man opp 6-7 artikler på rad.

Selv skulle jeg likt å sett at ingen slike artikler ble vist på ITpro. Men jeg er lei av å si det så mange ganger, så jeg gidder ikke anstrenge meg i å forklare hvorfor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette var en gedigen skuffelse....

IT-Pro skal vel egentlig handle om teknologi, helst innen IT, og dermed inneholde rene fakta.

Det er et stort tap for IT-Pro å la seg assosiere med slike nettsteder som sprer hele, halve og delvise løgner.

Det er for meg ikke logisk å angripe en "sannhet" og samtidig si at man ikke påberober seg "sannheten" selv.

Sett ut i fra en slik tilnærmelse av temaet, argumenterer man mot en "usannhet" med en annen,

Jeg trodde det var noe seriøst siden det var på forsiden av IT-Pro.

Det var det absolutt ikke.

Dermed er ikke IT-Pro seriøs heller.

Synd!

Hilsen en skuffet Øyvind!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Enig med Atmoz, Norbat og Zadig.

Da jeg så at ITpro kuttet disse artiklene, og videre opprettet et eget nettsted for dem, tenkte jeg at det var på tide å logge meg inn igjen. Men nå er vi tilbake på akkurat samme sted! To av hovedoppslagene på ITpro - et IT-nettsted! - handler om synske og konspirasjoner! Om det så står en liten parentes med "nyhetsspeilet.no" eller ikke er meg revnende likegyldig. De er der, og det er problemet. Årsakene har vi drøftet før.

Derfor logger jeg meg av igjen, og bidrar ikke med noe som helst på ITpro-nettverket til ITpro er ren igjen. Vil dere noe, er jeg å finne på skepsis.no.

P.S. Siden "synske" er nevnt på forsiden: Se de siste fire episodene av Schrödingers katt på NRK Nett-tv. Ved test av om "synske" klarte å se et budskap i en safe, fikk de inn drøssevis av svar. Og ikke et eneste av dem var i nærheten engang...

P.P.S. Hvor har det blitt av en oppfølgingsartikkel om "lysskipet", som ifølge ITpro skulle komme på en bestemt dato i fjor, men som aldri dukket opp?

Endret av KillerSheep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er forøvrig så skuffet over ITpro at jeg har gått over mine tidligere poster og emner og erstattet all tekst med "Emne slettet i protest mot "opplysningstid"-artiklene".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ITpro (Frank) har gjort det klart at å sensurere (hva han må mener med det?) Nyhetsspeilet ikke er noe alternativ. Det betyr at vi kan forvente at det vil dukke opp saker knyttet til Åndsvitenskap, konspirasjoner etc. på forsiden til ITpro. For oss som ønsker et rent IT-magasin blir dette et problem selv om man stort sett holder til i forumet, fordi, supporten man gir i forumet kan generere besøk til 'Forsiden' (ITpro) der slike saker (åndsvitenskap, konspirasjoner etc) har fokus, i ny og ne. Jeg har ingen ting imot at det finnes nettsteder som tar opp spm. og tanker rundt åndsvitenskap, konspirasjoner o.l, men det jeg er imot er at ITpro, som ITpro selv (Frank) sier at ITpro ER et it-magasin, skal fronte saker som ligger på nyhetsspeilet. Dette skaper forvirring og usikkerhet hos meg knyttet til hva ITpro ønsker å være.

Forrige gang dette var et tema, var det rimelig sterke meninger som kom fram, og flere framtredende forumbrukere tok konsekvensen av at ITpro ikke lengre var et rent IT-magasin. Om de samme i dag har forsonet seg med at man lite kan gjøre, vet jeg ikke. For mitt vedkommende så ønsker jeg ikke å være knyttet til noe som jeg ikke kan stå inne for (snakker ikke om å være 100% enig eller at man ikke kan ha saker som ikke handler om it - ala fredagshumor etc.). Føler at spillereglene har forandret seg og det at ITpro i ny og ne fokuserer med såpass tyngde på åndsvitenskap etc. gjør at jeg har vansker med å være særlig aktivt på nettstedet.

Synes ITpro skal gå en ekstra runde med seg selv og avklare hva man ønsker og om det er riktig at ITpro.no skal fronte saker knyttet til andre ting en IT. Hva man selv liker er likegyldne. Det som er viktig er hva de IT-interesserte ønsker. Dette 'nogot attåt' (les: åndsvitenskap) er kanskje ikke det flesteparten av brukerne ønsker?

Edit: Det med krysspublisering er ingen argument. Du vil ikke oppleve at Hardware.no fronter saker ala "Forbereder norske myndigheter seg på 2012?". Vær du trygg.

Endret av norbat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gleder meg til noen lager en ny side (uavhengig av ITPro og hele konspirasjons-nettverket) med kvaliteten ITPro hadde før....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det for tidlig eller går det an å komme med et forsiktig hurra! - ingen krysspubliseringer fra nyhetsspeilet...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er det for tidlig eller går det an å komme med et forsiktig hurra! - ingen krysspubliseringer fra nyhetsspeilet...?

Vi ser det trolig etterhvert om stoffet er på vei inn eller ikke ?

-------------------

Teasere (krysspubliseringer) og reklame er en del av internett.

... og doping er en del av idretten, så vi kan like gjerne venne oss til det ?

Dette er ikke egentlig krysspublisering, det virker mer som enveis publisering av nyhetsspeilet på forsiden til itpro ?

Selv om enkelte artikler kommer fra 2012-seksjonen på itpro hører de interessemessig mer hjemme på nyhetsspeilet. Dette gjelder de artiklene som skapte mest motstand da de opprinnelig ble lansert på itpro. Disse hadde blitt bedre mottatt på nyhetsspeilet da de ble publisert opprinnelig - publiseringen på itpro var mer et slags "arbeidsuhell".

Frank hadde en viss støtte i starten på bl.a. artikkelen om 9/11, men store deler av publikummet ble temmelig kjapt "mettet" på dette stoffet da det ble FOR dominerende. Temaene fikk veldig fort en negativ appell på de fleste.

Den type krysspublisering som nå er iverksatt fører vel til at slike artikler igjen blir dominerende på forsiden i perioder ? Da var kanskje den forrige løsningen mer egnet - da 2012-stoffet var mer"kamuflert" ?

Jeg kommer trolig til å stille meg i køen av de som ber om utvidet doping-kontroll av redaksjonen hvis stoffet igjen blir for dominerende.

"Sjekk hva de spiser og drikker. Sjekk også luftkvaliteten, forekomst av tungmetaller og andre mulige årsaker."

------

Hvis Frank ønsker aksept for alternativt stoff bør han selv delta i diskusjoner om dette. Det nytter ikke å leke fraværende hvis man kjemper for en sak. I dette tilfellet er han riktignok for sent ute med å kjempe for saken sin, men det kommer sikkert andre anledninger.

"Prøve seg frem"-metode er ikke særlig egnet når man allerede har møtt massiv motstand i samme sak. Da ligger motstanden svært tett under overflaten allerede, og popper opp på kort varsel når man prøver seg frem.

------

Lær av andre yrkesgrupper ?

Artister som skal lansere en plate prøver vanligvis ut stoffet på et lite publikum før de slipper stoffet løs på et stort. Vanligvis tester de stoffet på små klubber i starten, eller på andre typer "lite publikum" som ligner på det publikummet som stoffet er beregnet på.

Stoff som overlever en rekke slike tester blir utgitt på plate, mens resten blir droppet eller lagt på hylla for senere bruk/modifikasjoner.

Hensiktene med å teste i liten skala er flere, men her er noen av de viktige:

• et lite publikum er mer oversiktlig og "direkte" når det gjelder respons.
  • man får finpusset det gode materialet og luket vekk det dårlige
  • man bygger opp et lojalt publikum for senere utgivelser (live-opptreden gir mer nærhet og lojalitet)

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke disse artiklene ?

• det er mulig at forsiden på itpro betraktes som et "lite publikum" ?
      ... da minner han litt om en salmesanger i en klubb for Death Metal.
    • det er mulig Frank betrakter stoffet som "Guds gave til verden" ?
      ... da har han oversett en mengde kommentarer underveis.

Jeg sparer noen mer "interessante" kommentarer til siden. :)

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En uke uten slikt stoff på ITpro lover i allefall godt, men som du nevner Morten58, tiden får vise. Jeg håper i allefall for ITpro's skyld at slikt stoff blir borte for godt. Kunne vært greit å få en klar avklaring fra de ansvarlige (som tildelst er svært fraværende)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er krysspublisering som krysslikninger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som TheMetalGod så godt beskrev det; "Som ITpro himself sier er det opp til hver enkelt hva vi velger å lese. Jeg og mange andre har ønsket nettopp denne løsningen. Jeg personlig er bare lunket interessert i stoffet som Nyhetsspeilet.no inneholder, men jeg mener at nettsteds-sammarbeidet slik det nå er vil generere mere trafikk også på ITpro.no og X6.no. Sammenlign det gjerne med at et kjøpesenter. Butikkene i et kjøpesenter vil ha mere besøk av kunder, kontra en butikk som ligger for seg selv. Større utvalg og bredde øker omsetning selvom konkuransen øker der flere butikker har samme varetype.

Så jeg oppfordrer alle til å ta inn over seg dette og se potensialet i et nytt tilbud, selvom det ikke treffer akkurat dine interesser. Jeg personlig vil holde meg oppdatert på den nye siden og kansje også delta i diskusjoner, selvom det er IT jeg først og fremst brenner for. Jeg er meget positiv over tilbudet vi har fått :)"

En liten korreksjon slik at jeg ikke blir feiltolket.

Jeg var ikke obs på at sakene skulle publiseres (krysspubliseres) på forsiden av ITpro.no. Dersom dette skjer er vi egentlig like langt føler jeg. Poenget med å foreslå en egen side til å huse dette stoffet var jo nettopp for å få artikklene vekk fra forsiden av ITpro.no.

At en på en diskret måte vil marketsføre det nye nettstedet er helt forståelig, men måten det ble gjort som vi ser et eksempel på lenge opp ( bildet postet av norbat ) kan umulig være særlig fordelaktig for ITpro.no.

Argumentene er mange for å ikke gjøre det slik.

SÅ EN LITEN TANKEVEKKER!

Gå inn på nyhetsspeilet.no å sjekk etter om det krysspubliseres noe av innholdet til de andre mer seriøse sidene i ITpro.no sammarbeidet......

Ikke en eneste link tilbake !!!! Argumentet med å krysspublisere henger dermed ikke på greip i det hele tatt!

edit: ser først nå at morten58 også har lagt merke til dette - (noen minutter etter jeg postet denne)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liker din måte å analysere ting Morten58. Du sier det som folk flest tenker, men som er vanskelig å sette ord på. Det er godt noen får sagt det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror ALLE håpet på at da nyhetsspeilet ble lansert, skulle ITpro slippe slike saker. Synes det er ille nok at det er linker til slikt stoff (via linken 2012 og nyhetsspeilet.no), men at ITpro skulle fronte saker som ligger på nyhetsspeilet, slo det meste. Mitt poeng er, at så lenge noen sier (les: Frank) at itpro er et rent it-magasin, blir det helt feil at nettstedet brukes til å fronte saker som ligger langt utenfor dette emnet. Hva itpros eier har av interesse e.l, er meg likegyldende, men hva nettstedet itpro ønsker å være er mer interessant. Fint om eieren kan opplyse oss om dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Enveispublisering er vel et mer dekkende ord.

Noen av artiklene er også interesante, men lite i et it magasin å gjøre.

Endret av Petter Sandvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For meg spiller det liten rolle hvem som publiserer hva, men jeg ønsker gjerne å vite hva itpro kommer til å publisere (les: saker fra nyhetsspeilet etc) . Fordi, når eieren sier at itpro er et rent it-magasin men publiserer nyhetsspeil-saker, blir jeg forvirret. Det blir vanskelig å forholde seg til slike nettsteder da man aldri kan vite hva som møter en.

Om eieren sier at itpro skal publisere it-saker, så sier jeg flott! Dette nettstedet besøker jeg. Om eieren sier at itpro også kommer til å publisere saker fra nyhetsspeilet etc, så sier jeg greit og takk for meg. Eieren (les: Frank) har vel sagt at det kommer til å 'krysspubliseres', men denne uka har det ikke skjedd. Men, hva bringer framtiden - det ønsker jeg å vite.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uansett, det har vel aldri vært snakk om å ha slike krysspubliseringer i ukedagene. Det har vi heller ikke for X6-artikklene.

Lørdagsbaben publiserer vi fast på ITpro hver lørdag, og nyhetsspeilet er også helgestoff.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg håper i allefall for ITpro's skyld at slikt stoff blir borte for godt.

Jeg steilet mest på at stoffet begynte å "skli ut" forrige gang, og på at det ble stadig mer dominerende.

Med begrepet "skli ut" mener jeg at stoffet ble stadig mer "fjernt" og "kultorientert" (dommedagsprofetier og slik) - mer teorier og mindre fakta. Nivået på dette gikk mer over til TRO enn til ting man kunne sjekke og vurdere saklig.

For meg ble metningsgrensen nådd relativt sent, siden jeg hoppet over mange av artiklene.

... men grensen for "overmett" ble først nådd da stoffet inntok forumet i stor skala i form av evigvarende diskusjoner.

Rent IT-miljø ?

Personlig mener jeg at ren spesialisering er lite funksjonelt for de fleste. Dette gjelder selv om man ønsker å være spesialist på et område. Over et visst nivå defineres spesialisering som "fagidioti" og ikke som "faglig dyktighet" - man blir for sneversynt på det som er utenfor eget kompetanseområde.

Mange av oss har sikkert vært borte i noen som har passert denne grensen, så jeg dropper videre forklaringer.

Jeg kommer temmelig sikkert ikke til å støtte krav om "rent IT-miljø", men akkurat nå er er kanskje dette mer akseptabelt.

NB.

Jeg brukte ca. 30 minutter på nyhetsspeilet.no for noen dager siden, men "droppet ut" fra en artikkel da jeg prøvde å sjekke link om ektoplasma i Wikipedia. :)

"Dette blir for heavy stoff for meg" var motivet for å sjekke fakta i Wikipedia, men linken førte bare til en tom artikkel.

EDIT:

Jeg sjekket nyhetsspeilet.no på nytt - jeg hadde trolig uflaks forrige gang.

Forsiden er mer tiltalende enn det "miljøet" jeg havnet i da jeg fulgte linker fra en artikkel på itpro.no, og bladde meg dypere inn i temaer.

Jeg havnet trolig i et av de mest "belastede miljøene" på nettstedet - med temmelig sære temaer og teorier. :)

"Heavy stoff" er et mildt uttrykk. "Full indianer med regntromme", "ektoplasma" og "Chemtrails" ble temmelig heavy.

Forsiden på nettstedet tillater deg å velge mellom et større antall temaer, og dette er langt mer tiltalende.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Uansett, det har vel aldri vært snakk om å ha slike krysspubliseringer i ukedagene.

Neivel, jeg hører du sier det nå. Uansett, det er så uforutsigbart det som kommer at jeg tar ikke sjansen på å etablere en rutine knyttet til itpro som kilde til 'it-nyheter'.

Det har vi heller ikke for X6-artikklene.

Lørdagsbaben publiserer vi fast på ITpro hver lørdag, og nyhetsspeilet er også helgestoff.

X6 har vel en egen ramme på framsiden av itpro. Tror den heter 'Siste nytt fra X6', eller hur?

Lørdagsbaben viser jo egentlig bare at itpro er en mannsdominert arena, så dette er man vant til.

Forsiden på nettstedet tillater deg å velge mellom et større antall temaer, og dette er langt mer tiltalende.

(Du snakker nok om nyhetsspeilets forside, Morten, men det passet å ta med kommentaren din her:)

Det er tiltalende at man får et bredt spekter av temaer på itpro også, men er det mangel av tid og kreativitet at man drar inn temaer knyttet til nyhetsspeilet for å få det tiltalende nok?

Det finnes da masse man kan ta opp knyttet til it - uten at det faller over i kjedsomhet og nerdefaktor. Kanskje itpro bør gjøre en brukerundersøkelse for å finne ut både hva som er målgruppa og å få ideer til temaer som er verdt å skrive om.

For mitt vedkommende har itpro blitt litt for uforutsigbart selv om admin sier at itpro vil fronte nyhetsspeilsaker (i helgene - som i en del tilfeller har vært framme langt utover i uka). Jeg respekterer admins valg og tar konsekvensene av min misnøye.

Takk for meg og lykke til.

mvh

n

Endret av norbat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jøss...bruke Majestic 12 som kilde for å proklamere at

MJ-12 var og er fortsatt et statlig organ, ja, men USA var og er fortsatt også et oligarki som styres av den amerikanske NWO-kabalen ledet av Rockefeller-dynastiet
da er man særdeles oppegående...

Skrivemaskinene og fontene benyttet i dokumentene kom ikke på markedet før 15 år etter at de skal være skrevet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Majestic_12

Og bildene er zoomet inn og bevisene for NASA manipulasjon er data komprimering.

Any time you interpret curious shapes, whether of sedimentary rock or ancient hominid bones, you confront the same faces-in-clouds problem: Is it there or am I imagining it? The difference with Martian anomalies is that hundreds of millions of people can directly point their Web browsers at the same cloud. "Because hard visual evidence is available and readily verifiable in NASA and JPL's own official science data, everyone can then make up their own mind as to its merit," writes Joseph Skipper on MarsAnomalyResearch.com, perhaps the best one-stop shop for Martian enigmas. "No one's interpretation of the visual evidence should be considered established fact."

Skipper's site includes scores of annotated images, as well as claustrophobic commentary that scrolls on endlessly. In a report titled "The Real Smoking Gun as to Life on Mars," he discusses one of his most important discoveries: Photoshop. The graphics program, which allows the 61-year-old Florida insurance investigator to sharpen detail in NASA's images, "lifted the scales from my eyes." Besides finding evidence of life, Skipper also claims that NASA is tampering with the Mars images, removing evidence of alien life. Most of the smudges he points to look like artifacts caused by data compression; when Wired asked for clarification, Skipper refused to comment, citing nameless "adversaries." Besides, he says the images speak for themselves.

http://www.techgnosis.com/chunkshow-single...8-22-2017-0.txt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive