Den evigvarende dorulldebatten...

24 innlegg i emnet

Skrevet

Dette er trolig en evigvarende diskusjon - og det er en sak de aller fleste har gjort opp sine egne meninger om.

Nå er vi interessert i å få høre alle meningene.. Skal toalettpapiret henge inn mot veggen eller ut i rommet? A eller B?

toiletpaper_ab.jpg

Skriv hvilken vei du foretrekker, og gjerne en begrunnelse på hvorfor. A eller B?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B selcfølgelig, fordidet er lettere tilgjengelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med lor3ntz. Praktisk er det. MEN så er det det om det er trangt på dassen, eller at man bare er uheldig. Meget fort gjort å rive med seg papirflaket som henger og at man drar ut metersvis med dasspapir... Alle har vel prøvd å rulle tilbake en dassrull? Umulig, uten at dasspapiret ser brukt ut! Vanskelig valg det der...

Har sett noen dasser med rullen tredd på en stang som peker oppover. Det også er en mulighet. Samt at man kan gi blanke i å ha en dorullhenger, og bare ha rullen stående på en lett tilgjengelig plass (over gulvet, selvsagt). :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

La meg gjette.... du gikk tom for dopapir og måtte erstatte rullen siden du kom på dette temaet?

Som de over meg, stemmer jeg også på B. Dette fordi jeg mener det er mer hygenisk i at papieret ikke henger og dinger mot veggen, samt at når en skal ta tak i papiret, vil hånda ofte skrape mer mot veggen mens du forsøker å rive tak i første falk. En vil også lettere få øye på hvor enden er når en bruker alternativet B, enn A. Dette fordi midtskillet på A kan være gjemt bak mot veggen slik en ikke ser det, og det tvinger brukeren til å måtte klisse sine hygeniske fingrer på dorullen for å rulle den en eller annen retning slik at et ledig flak kan komme til syne.

-ZnarreZ-

Jeg må nok innrømme at jeg ofte kan finne på å snu hele dorullen når jeg er på besøk og sånt hvis den henger feil vei, for det er faktisk et irritasjonsmoment for meg, hihi

Endret av ZnarreZ
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selfølgelig alternativ B... Alternativ A er jo ubrukelig og irriterende :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så vi har virkelig ingen "A-mennesker" her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her inne er vi alle "B-mennesker" vettu :P

Og ja, henger meg på B jeg og, da jeg ser at det er mest naturlig.

Jeg må nok innrømme at jeg ofte kan finne på å snu hele dorullen når jeg er på besøk og sånt hvis den henger feil vei, for det er faktisk et irritasjonsmoment for meg, hihi

Du er ikke alene der! :P

Endret av J.T.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

La meg gjette.... du gikk tom for dopapir og måtte erstatte rullen siden du kom på dette temaet?

Svaret er trolig enklere enn dette - det er det gamle temaet "Hva sitter folk og tenker på av interessante ting hjemme på kvelden ?". :)

Han mumlet noe om "psykologisk profil på medlemmene" for en tid siden, men jeg tror ikke disse sakene har noen sammenheng.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

og for å skape litt liv her så velger jeg A.

F*** the mainstream. sier jeg bare :)

Eneste logiske veien å henge dassrullen er A.

Får man liksom litt utfordring i hverdagen.

B er jo for enkel. Derfor velger jeg A. Blir for innlysende liksom. Er av den typen som bryter med det vanlige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen problem. Jeg for avlegge seg et besøk og snu den riktig vei, jeg da ;)

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

og for å skape litt liv her så velger jeg A.

F*** the mainstream. sier jeg bare :)

Eneste logiske veien å henge dassrullen er A.

Får man liksom litt utfordring i hverdagen.

B er jo for enkel. Derfor velger jeg A. Blir for innlysende liksom. Er av den typen som bryter med det vanlige.

Så om du f.eks dusjer i ca 30 min med såpass varmt vann at du så vidt brenner deg, hva har skjedd med papiret som henger mot flisveggen? JO, det har klistret seg fast. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trodde hensikten med dassrullen er å få tørket seg uavhengig hvilken vei den henger. :P

Forbrukerinspektørene hadde en et innslag om toalettpapir som jeg syntes passer godt i denne tråden.

Så nå ser jeg frem mot den store dorulltråden om hvilket dopapir som er best og her oppfordres "damene" til

å komme med sine synspunkter da de oftest polerer "pølseboden" etter bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så nå ser jeg frem mot den store dorulltråden om hvilket dopapir som er best og her oppfordres "damene" til

å komme med sine synspunkter da de oftest polerer "pølseboden" etter bruk.

Den var ny for meg. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den var ny for meg. :lol:

En kjær "ting" har mange navn. :D

Fikk en mail fra en kvinnlig venn ang favoritten av toalettpapir.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg henger meg og klart på B pga at det er mest praktisk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bumper dassrullen så ingen glemmer tråden. :P Besøk også "Skrikekassa" å få utløp for din frustrasjon.

God helg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må vel henge meg med B-gjengen her :) Ekstremt mye mer praktisk og enkelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er nok en del av B-gjengen jeg også. Hender også at jeg snur dorullen om den henger andre veien når jeg er på besøk hos andre. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B-såklart

what-would-macgyver-do-t-shirt.jpg

2277663596_7fb0299734.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Men herregud, kan dette være noe å diskutere da? ALLE ser jo at den må henge utover, er jo så mye mer praktisk :thumbs:

A blir jo akuratt som å snu PC-skjermen på hode, det er tungvint og upraktisk :)

Endret av leo12321
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B, selvfølgelig! Hvis det henger innover klistrer det seg bare fast mot veggen, umulig å få tak på!

Kanskje noen som har nevnt det før, men er det noen andre som har merket at kvinner som regel henger den inn mot veggen (A) og menn henger den utover (B)? :P Sånn er det iallefall her i gården..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B så selvfølgelig! Lettest mulig tilgjengelig. Det finner ingen gode argumenter for at den skal henge inn mot veggen. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

A definitivt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Trodde det var en selvfølge jeg, men men. Her har dere bevis på at "B" er det riktige alternativet:

tp_diag02.gif

Hvis papiret henger mot veggen, ser det penere ut! Det er vel egentlig den eneste grunnen jeg kan tenke meg. Selv liker jeg å ikke streve etter å få tak i dasspapir når jeg er på do, derfor skal den være UT fra veggen.

tp_diag03.gif

Endret av BoBo!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive