Trenger domenenavn forslag @

35 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Vil helst ikke betale organisasjonsnummer selv, nei... Siden det ikke blir noe .no domene på meg, så MÅ det bli enten .com/net/org.

Hadde vært supert med fler forslag. Om dem er dum eller ei, de kan omderigeres...

Tar i mot alle forslag!

Endret av bimbo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom du vil registrere enkeltpersonforetak på www.bbreg.no, er det et gebyr på dette på kr. 2.000.

Har du vurdert bimbox.no, forresten, eller var du i mål med navn?

Jeg betalte ingenting for å registrere meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

FOR 2003-12-16 nr 1551: Forskrift om gebyr for tjenester fra Brønnøysundregistrene:

§ 6. Gebyr for innsendelse til Foretaksregisteret

.........Ved elektronisk innsendelse via Altinn betales gebyr etter følgende satser:

......for registrering av andre foretak, kroner 2 000................................................

Dette har gjeldt siden 01. januar 2004, og blir innkrevd i ettertid, så det er nok fare for at det kommer en regning i posten.

Holder fortsatt en knapp på bimbox, f.eks. bimbox.dk, bimbox.se, bimbox.net, bimbox.info, bimbox.biz, bimbox.eu, bimbox.name + + +

:P

Endret av Jankor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg betalte ingenting for å registrere meg!

Fortell...

Hihi :dribble:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg lastet ned skjemaene som pdf fil, fylte dem ut og sendte dem til Brønnøysundregistret sin adresse. dette gjorde jeg sent i 2008. Jeg har ikke fått noe info om at jeg må betale noe, så om de krever det i etterkant så vil det være svindel. Men jeg er ikke helt 100% stødig på alt dette men jeg greide det i alle fall uten problemer. Når dette er gjort så tar det noen dager så vil du få brev i posten igjen med dit org nummer som du bare fyller inn i feltene som krever det når du kjøper no domener. Det er begrenset hvor mange no domener man kan ha på ett org nummer, jeg husker ikke helt hva den grensen var men det er mange. (Jeg vil gjette at det er rundt 20 no domener pr organisasjonsnummer. Men som sagt så er jeg bare 99% sikker på alt jeg skriver. Jeg vil også anbefale å kontakte dem direkte angående spørsmål, (De biter ikke) Da får du 100% sikre svar på det du lurer på. Her finner du kontaktskjema og telefon nr. http://www.brreg.no/kontakt.html Anbefaler kontaktskjema, de folk skal alltid kreve mer penger når man ringer >_>

Håper dette var til hjelp! ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har sendt mail til de nå, så nå får jeg bare vente å se hvilken respons jeg får. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg gjorde det samme for to dager siden med mail til Brønnøysund. Idag gav jeg opp å vente på svar, og ringte.

Må nok bare erkjenne at det ser ut til at JEG tar feil! Hvis jeg skulle reg. et firma med organisasjonsnummer for å f.eks. drive litt abeid med PC-brukerstøtte e.l., så holder det med registrering i enhetsregisteret, og da er det ikke gebyrbelagt!

Beklager min påståelighet, Jeetix og Bimbo!

Jeg holder likevel på at bimbox.no, for ikke å snakke om bimbox.biz, er et VELDIG godt forslag! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ok, så det du sier er at om du skal drive med litt arbeid med PC-brukerstøtte etc., så holder det at du registrerer deg i enhetsregisteret, og da slepper man å betale noe? Noen som har link til registreringen, finner meg ikke helt frem på den siden.

Bimbox er ikke det dårligste forslaget, men tror ikke det passer helt til det jeg skal drive. Fant du det fra nicket mitt ''bimbo''? Hehe, genialt! :rolleyes:

Endret av bimbo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, så det du sier er at om du skal drive med litt arbeid med PC-brukerstøtte etc., så holder det at du registrerer deg i enhetsregisteret, og da slepper man å betale noe? Noen som har link til registreringen, finner meg ikke helt frem på den siden.

Bimbox er ikke det dårligste forslaget, men tror ikke det passer helt til det jeg skal drive. Fant du det fra nicket mitt ''bimbo''? Hehe, genialt! :rolleyes:

Hei igjen Bimbo(x)!

Det var det dama i Brønnøysund sa til meg!

Skulle ikke være så veldig vanskelig å registrere deg. Du kan gjøre det med én gang. I allefall hvis du kan finne brevet med PIN-koder til "MinID" som skatteetaten har sendt ut, eller ev. kan finne selvangivelsen for 2007. Der finner du også PIN-koder. Du må nemlig logge deg inn via "AltInn" hvis du vil gjøre det med én gang/elektronisk.

Når du har disse PIN-kodene, går du til "Hvordan registrere enkeltpersonforetak" hvor Sindre i Glabladet har laget en bruksanvisning for dette (hvorfor finne opp hjulet på nytt?). Jeg tror denne er ganske ajour fremdeles.

Les hele anvisningen før du setter i gang - det er noen gode tips der om ting å være OBS på før du starter.

Følg deretter listen! Jeg har ikke prøvd denne selv enda - har så mye annet viktig å gjøre, som f.eks. å skrive her :P , men jeg har brukt andre bruksanvisninger som Sindre har skrevet, og de har fungert!

Lykke til :D !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

filportalen.net er kanskje brukanes.. et passe seriøst og greit navn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive