Får ikke til å pakke ut filen fra WinRAR

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg lastet ned noe fra nettet. nor jeg åpnet det i Winrar fikk jeg ikke til å se innholdet eller pakk ut filen.

Det kommer opp bare: You need to have the following volume to continue extraction!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Da er nok fila korrupt. Mangler noe. Du har lastet ned 100 % av den?

Hvis du er sikker på at innholdet er intakt, forsøk med siste versjon av WinRar.

Evn, prøv med 7-zip: http://www.7-zip.org/

Ahh. Nå tror jeg at jeg skjønner problemstillinga.

Du har en mappe med flere RAR-arkiver?

I så fall, må du ekstrakte hver av dem for seg i mappa. Ellers, er det nok noe feil i arkivet som nevnt over.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ExtractNow --> http://www.extractnow.com/ er en genial sveitsisk fallkniv når det skal pakkes ut komprimerte filer...den har aldri feilet i mitt bruk.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis det er en mappe med menge winrar-filer,så høyreklikker du på den første/Extract Here

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Husk.. noen pakker rar filer på en litt spesiell måte. Noen pakker pakkede filer. Dvs du må pakke dem ut to ganger.

Har du en rekke med rar filer i en mappe som vist under her (eksempel1), så kan det være at du må pakke ut disse i to omganger.

Først må du pakke ut a,b,c,d rar filen hver for seg, og du får en ny rekke med rar filer (eksempel2). Alt dette litt etter hvordan den som pakker filen har tenkt.

Eksempel1:

eksempela.rar

eksempelb.rar

eksempelc.rar

eksempeld.rar

Eksempel2:

eksempel.r00

eksempel.r01

eksempel.r02

eksempel.r03

Prøver du å åpne eksempela.rar så vil du få en slik feilmelding som du gjorde. Her må du pakke ut en og en fil, slik at dem bli listet som eksempel 2. Du kan merke alle filene og velge pakk ut her, eller pakk ut filer, deretter velge målmappe.

Er derimot filene som i eksempel 2 trenger du bare åpne eksempel.00 og velge pakk ut her, eller pakke ut, deretter velge målmappe.

Andre ting som kan gi feilmeldingen som du fikk.

1. Manglede rar filer ( for eksempel man mangler r.04, men har r03 og r05).

2. CRC (korrupte data) feil på filen. Altså feil i datapakkene som du mottar.

Er det feil på filen du mottar kan det ofte være nok å laste ned filen på nytt.

Forskjellen på eksempel 1 og 2 er at i eksempel 1 så har den som har pakket filen igjen pakket hver enkelt r00, r01, r02 osv. Da vi du med en gang få problemer med å åpne den totale filen i WinRAR. Om dette er tilfellet, så vil jeg anbefale deg og lage en ny mappe å pakke ut de nye filene i, blir det mange varianter/forskjellig pakkede RAR filer i en mappe, blir det ofte rot, og man mister oversikten.

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive