[LØST] Fjerne operatørlås på iPhone 3G

16 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei

Da har den tiden komt da jeg kryper til korset og skal kjøpe en brukt iPhone 3G.

Men, telefonen er bare en uke gammel, og derfor fortsatt låst til Netcom. Kan jeg ringe til Netcom og forlange at de skal låse den opp, eller må jeg ty til andre midler her?

Jeg skal ikke overta abonnementet til personen som har kjøpt telefonen.

Endret av leo12321
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, med mindre du har netcom selv, så må du nok ty til "andre midler".. Eller du kan kjøpe deg ut av avtalen som er det mest "rette" å gjøre..

Dvs, det er vel vedkommende som eier telefonen må som må kjøpe seg ut fra netcom, for å få ut operatørlåsen, hvor interesant dette er for han, er jo usikkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, regnet med det. Har også tatt en telefon til Netcom, og de sa at det var "andre" regler som gjaldt for denne telefonen. (enn de vanlige)

Men men, vi har jo alltid Dev-Team, som liker å hjelpe folk :)

Endret av leo12321
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Abonnementet må jo fortsatt betales.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For han som eide telefonen ja.. Abonnementet følger sim kort, ikke telefon... men regner nå med han skal fortsatt bruke sitt abonnement, eller er vel det hele en svært dårlig deal..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Når han sikter til Dev-Team assosierer hvert fall jeg det med jailbreak. En jailbreak vil la deg bruke andre abonnement, men regningen kommer jo fortsatt i posten. Eneste måten å forhindre dette på er å betale et bruddgebyr til Netcom som tilsvarer bortimot hele årsabonnementet (det blir billigere jo lengre du har hatt abonnementet).

Men hvis selger beholder SIM-kortet er jo selvfølgelig ikke det et problem :)

Endret av dude
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er faktisk ikke helt sikker på om han har abonnement, eller om han kjøpte uten, men ville bare skrive her for å være sikker.

Grunnen til at han skal selge, er fordi han ikke får synkronisert mobilen med jobbe, må vel ha HTC for å gjøre det.

Endret av leo12321
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Iphone selges kun med abonnemang (om han kjøpte dem med netcom), eller hva er da poenget med å låse den? uansett, sperren må fjernes om du skal benytte noe annet en netcom.. hvordan det gjøres finner du vel best ut av selv.. :)

Vet det er et firma som har gråimport på disse i Norge nå, men dem koster jo der etter.. Skal den låses opp, må det betales til netcom, med mindre det er gått 1 år fra kjøpsdato..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg vet om Dev-Team sine metoder ;)

Haken med dem, er at jeg mister garantien...

Endret av leo12321
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, da er siste utvei å kjøpe ut telefonen, om du tenker på garantien..

Du kan jo også selvsagt benytte deg av finn.no, og se om du finner en billig brukt der, som er noe lavere i pris, men da blir vel ikke kompisen din happy :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har funnet denne telefonen på finn.no, etter mye leting. Disse telefonene går jo på noen minutter :P

Og jeg er ganske fornøyd med prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har funnet denne telefonen på finn.no, etter mye leting. Disse telefonene går jo på noen minutter :P

Og jeg er ganske fornøyd med prisen.

Spørsmålet er jo "hvor" mye du tjener på å kjøpe brukt da ..

http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pP6...iaBqNi9IDLr9SfQ

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk en ny 16GB versjon, til 3500,- :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg har også tenkt og kjøpe meg en Apple iPhone 3G 8 GB fra Telenor. Jeg har kontantkort da, men om muttern bestiller det via sitt abonnement "superminutt" så går det vell greit at jeg bruker mitt sim-kort til den uten noen problemer så lenge jeg har Telenor ? :P

Takk for svar ! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, du skal ikke støte på noe problemer så lenge dere begge har samme operatør ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive