[LØST] Erfaring med Proisp.no

15 innlegg i emnet

Skrevet

Er det noen som har erfaring med http://www.proisp.no og som bruker "Start"? Hvordan er oppetiden og hastigheten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har tidligere brukt Proisp en del ganger.

Proisp har en oppetid på 99,9%.

Hatigheten er veldig god! ;)

Veldig bra webhotell!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke hørt så mye om dem faktisk.

Men her får du 1 GB lagringsplass.

One.com gir deg faktisk 3GB 3000MB til samme prisen.

Jeg bruker One.com til mitt forum og webside og jeg er storfornøyd.

Alt under CMOD (filtilganger) via ftp gjøres nesten automatisk!

Ting ble lettere, og de støtter mod_rewrite som gir deg FURL (Les Friendly URL)

Så her vil jeg nok anbefale deg one.com i forhold. Men er jo ditt valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker pro isp nå og har bare positivt og si om dem.. Kjapp og god support, god oppetid, greie priser og har ikke hatt noe problem. One.com er også veldig gode, brukte de til min forrige side, men tror ikke de liker meg etter jeg ikke betalte år nr 2 hehe..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg har brukt ProISP sidan september, og er svært nøgd. Raske (og gode) svar på kundestøtte, og svært god oppetid (har ikkje merka meg nokon problem så langt). Eg er rett nok på Premium, men eg reknar med at kundestøtta er like god for andre òg, det kan bare ta litt lenger tid. Merk deg at du ikkje kan få SSH-tilgang på Start-pakka, dersom det er aktuelt.

ProISP brukar cPanel som kontrollpanel, og filhandsamaren som høyrer til likar eg svært godt. Dersom du skal gjere små endringar i filene dine kan du redigere dei direkte i kontrollpanelet (til og med med syntaksmerking), svært praktisk for min del i alle fall. :)

Alt under CMOD (filtilganger) via ftp gjøres nesten automatisk!

Kvar sin smak, men eg vil gjerne ikkje at tilgangen til filene mine vert fiksa på automatisk, det vil eg kontrollere sjølv. Det er ikkje noko problem å gjere endringar hjå ProISP heller.

Ting ble lettere, og de støtter mod_rewrite som gir deg FURL (Les Friendly URL)

Det gjer ProISP òg.

Eg har høyrt både godt og vondt om one.com, det virkar som det kjem litt an på personen. ProISP har eg derimot ikkje kome over noko alvorleg dårleg med, verken sjølv eller som eg har høyrt frå andre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville gått for Proisp. Betaler gjerne litt ekstra for skikkelig kvalitet.

Det jeg også synes er en fordel med Proisp er at man får endre php.ini filen etter eget ønske. Liker også at man har 30-dagers backup, slik at man kan stille tilbake webhotellet dersom man driter seg ut og sletter for mye :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med enixtan. Hørt litt opp og ned om one.com, og har selv en blandet erfaring med dem. Kundeservicen varierer like mye. Kundeservicen hos ProISP derimot er desidert den beste jeg har vært borti (også uten Premium). Ellers ser jeg ikke mye grunn til å argumentere særlig mer iom. at de har en veldig god nettside med all infoen du trenger.

Med andre ord - Gå for ProISP :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kan også si det sånn:

One.com = Billigt og enkelt

ProISP = Du får det du betaler for. Altså ekte kvalitets webhotell, med god support, oppetid og kontrollpanel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for alle svar, og det var en hyggelig tilbakemelding om ProISP. Jeg er stilte dette spørsmålet på vegne av en mc klubb som jeg er webansvaflig for. Har tidligere vært kunde hos web10.nu, men var ikke helt fornøyd med dem. Kan si det sånn at driftsstatusen ble flittig brukt, mye nedetid og annet tull. Servicen der var upåklagelig, med raske svar på hendvendelser om feil. Tror nok jeg går for ProISP, på grunn av den positive responsen fra dere. Det siste spørsmålet i denne saken er at om en eller annen kunne poste en link til en side som bruker ProISP, så får man liksom føle litt med responstiden, for det jeg hater mest er å sitte i evigheter å laste ting opp på serveren og for å vise siden på skjermen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slenger med en til tommel opp til ProISP. Hatt billigste webhotel hos de i et år og et par måneder og aldri hatt et eneste problem. Jeg har ikke all verden med sammenligningsgrunnlag og har foreløpig kun brukt det til å ha et eget domene til å legge ut CV og lignende, samt noe statisk HTML og filer til nedlasting. Jeg har opplevd totalt et par timer uforrutsett nedetid iløpet av tiden jeg har vært kunde hos de. De er flinke til å gi informasjon om forestående aktivitet rundt hostingen sin i god tid, f.eks. oppgraderinger, flytting, e.l, og at dette kan muligens medføre nedetid, men jeg har ikke opplevd feil i.f.m. deres vedlikehold av løsningene sine. At de likevel informerer om dette og tar høyde for ev. nedetid som følge av mulige feil ser jeg på som et sunnhetstegn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv om 99,9% oppetid høres mye ut, så er det jo faktisk over 8 timer nedetid per år. Men trenger du mer oppetid enn det så må du nok betale mer for det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv om 99,9% oppetid høres mye ut, så er det jo faktisk over 8 timer nedetid per år.

Noe må man forvente seg av nedetid, og det ser ut til at de er en av de beste, etter svarene og dømme.

Det er som man sier, at man får det man betaler for.

Takker for alle svar. og jeg har bestemt meg for å bruke ProISP. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

99.9 % oppetid tilsvarer faktisk ca. tre kvarter nedetid hver måned(!). Litt å tygge på!

Oppetidskalkulator:

http://ezutc.com/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haha, vi henger vel ikke etter 7 år vel? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive