Et virus program som ikke stopper i søket!

43 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg ville gjerne hatt et virusprogram som ikke stopper søket når den finner en trussel!

Jeg har for tiden Avast! men når jeg scanner pcen så stopper den etterhvert som den finner en trussel.

Jeg vil ha et program som ikke stopper når den finner trusler men samler dem opp når den er ferdig å scanne så kan jeg velge hvilke jeg vil slette..

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gratisprogram så vil jeg anbefale AVG.

Er du villig til å betale penger, er min erfaring med NOD32 (ESET) en god løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her vil jeg anbefale akkurat det samme som Peik bruker.

Personlig hater jeg at den scanner i bakgrunnen og tar ressursene til pcen min.

Grunn: Jeg scanner når jeg først føler for at den trenger det.

Jeg vet hva jeg surfer på og føler meg trygg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så da er NOD32 det beste alternativet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så da er NOD32 det beste alternativet?

Personlig bruker jeg AVG FREE. Denne gjør jobben (men nå har jeg sjelden infeksjoner)

Om du er villig til og betale så er NOD32 en større løsning med integrert firewall.

AVG Free er kun anti virus og gjør den jobben den blir bedt om, samt at det er gratis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har det ikke nettopp vert en rekke tester hvilke antivirusprogrammer som var best ?

personlig har alltid Avast! funnet trojanere og fjernet alt for meg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, du spør oss om våre tips og råd. Det er opp til deg og velge. ikke oss.

Jeg bare sier hva jeg mener om det.

Personlig gikk jeg fra AVG til AVAST og tilbake til AVG

Grunn:

AVG brukte mindre ressurser og scannet ikke like intens på nettverksfiler som det jeg trengte, mens dette gjorde AVAST. Fulgte med mye mikkmakk jeg heller ikke ville fått bruk for i avast.

Dette er hvorfor jeg gikk for AVG og ikke AVAST.

Ting er smak og behag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok takk.. det var et svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du spør om tester. av-comparatives.org

Trykk på "comparatives helt øverst til venstre, og velg nyeste testen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen av de nevnte skanner ferdig før du behøver å ta stilling til hva du skal gjøre med de "uhumskheter" antivirus programmet finner. Det gjør dessverre ikke min anbefaling heller, som er

Avira AntiVir Free

Stort sett vil antivirusprogrammet stoppe "suspekte" ting før de blir installert på maskinen.

Personlig ville jeg foretrekke Avira, siden den skanner raskest av de gratisversjonene jeg har testet (Avia, AVG, Avast, MoonSecure, PC Tools), og bruker lite ressurser.

Siden jeg de siste 2 årene har benyttet COMODO firewall har jeg nå gått over til COMODO Internett Security, som også inneholder brannmur, antivirus program, samt beskyttelse mot malware, root kit, etc.

Den bruker veldig lite ressurser, men skanner på langt nær så raskt som Avira. Men siden jeg er svært fornøyd med COMODO brannmuren har jeg valgt å gjøre det på denne måten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg personlig bruker og har for det meste altid brukt Avast noe jeg aldrig har vært misfornøyd med, men siden du skal bytte fra avast vil jeg si meg enig i Frode64's løsning og gått for Avira ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er ikke det jeg VIL gå vekk fra avast, men når jeg scanner så er det SYKT plagsomt å sjekke pcen HVER time får å se om den har funnet noe og for å i så fall å slette og la søket gå videre... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okey.. jeg vet ikke sikkert, men å slippe det "tror" jeg egentlig ikke du slipper uansett hvilket antivirus du bruker.. Kanskje noen kan bekrefte?..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

oj.. ja kan noen bekrefte ? ellers orker jeg ikke å bytte viss det ikke tilfredsstiller mitt behov... trodde jeg hadde en anelse om SOPHOS kanskje gjorde det men ingen her som anbefaler det atm..

Hvis noen ikke har fått det med seg, er det at jeg vil ha et program som ikke stopper søket når den finner en trussel, men fortsetter til søket er ferdig og da ramser opp alle truslene slik at jeg kan velge hvilke jeg vil slette :)

Endret av mr.vistnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter sånn som jeg har lest, så har du nok fått det du er ute etter. Nemlig AVG Free. Dette programmet er like godt som Avast, egentlig 'bedre' også. Du gjør ikke noe dumt med å forlate Avast, for så å gå til AVG.

Jeg må også gjøre deg oppmerksom på at du ikke burde kjøre disse programmene sammen. Da vil det skje noe du sent vil ønske. Etter egne erfaringer vel og merke. Hihi : o)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekket nettopp AVG. Denne stopper også om den finner noe.

Ville tro man kan skru av dette både i AVG og AVAST.

Da det går under Automatic Heal eller noe.

Denne vil står default som og spørre bruker hva ma vil gjøre.

Dette finnes i innstillinger til AVAST og avg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alle, eller i allefall de fleste antivirus, og jeg har testet over 20 ulike, kan konfigureres til å "rense automatisk" eller "rense manuelt"

Ved automatisk rens, avgjør programmet hva som skal skje med oppdagede trussler....hvilket jo ikke er så særlig smart dersom det viser seg å være en false positive for et legitimt program....

Ved manuell rens, vil de fleste komme med varsler ettersom de finner trussler....og man vil etter endt scanning få valget og hvilke trussler som skal behandles, og hvilke men kan ignorere.

Manuell rens er derfor klart å foretrekke foran automatisk...enkelte stopper opp, og lar deg behandle trusslene ettersom de dukker opp...mens andre scanner ferdig først....hva man her liker og misliker, er altså en smakssak...men egentlig en ubetydelig bagatell....et såkalt luxusproblem

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vet at Symantec Client Security (som vi bruker på jobben) faktisk scanner og gir deg en rapport ETTER fullført scan om hva du vil gjøre med disse filene.

Dette programmet tror jeg faktisk ikke er for privatpersoner da men. Mulig du må se etter et bedrifts AV.

Ellers er jeg helt enig med dette Papsn skriver!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Alle, eller i allefall de fleste antivirus, og jeg har testet over 20 ulike, kan konfigureres til å "rense automatisk" eller "rense manuelt"

Ved manuell rens, vil de fleste komme med varsler ettersom de finner trussler....og man vil etter endt scanning få valget og hvilke trussler som skal behandles, og hvilke men kan ignorere.

Manuell rens er derfor klart å foretrekke foran automatisk...enkelte stopper opp, og lar deg behandle trusslene ettersom de dukker opp...mens andre scanner ferdig først....hva man her liker og misliker, er altså en smakssak...men egentlig en ubetydelig bagatell....et såkalt luxusproblem

;)

hvor er eksemplene? :(:P

Endret av mr.vistnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekket nettopp AVG. Denne stopper også om den finner noe.

Ville tro man kan skru av dette både i AVG og AVAST.

Da det går under Automatic Heal eller noe.

Denne vil står default som og spørre bruker hva ma vil gjøre.

Dette finnes i innstillinger til AVAST og avg.

Hmm...? Jeg har AVG Free og scanner nesten hver dag. Når en finner evt. trusler stopper ikke søket. Jeg har heller ikke gjort noe på innstillingene heller....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvor er eksemplene? :(:P

Inne i mitt hode....men de kan nok komme seg inn i ditt også.....hvis du gidder teste og sammenligne.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kødder du!?

Så istedenfor at du forteller meg så vil du at jeg skal teste 20 forskjellige antiviruser ?

Endret av mr.vistnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Bitdefender, funker bra det, stopper hvertfall ikke for meg når den finner en trussel. Jeg har prøvd flere andre antivirus programmer også, de har heller ikke stoppet når de finner en trussel. Kanskje en instilling du kan stille på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er det noen som ser noe her ?

321191.jpeg

EDIT: 321198.jpeg

Endret av mr.vistnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive