Pc som skal drive 4 skjermer!

5 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann

Jeg skal bygge en pc som skal støtte fire skjermer, men brukes litt til spill også. Men dog ikke grafikk krevende.

Her er det jeg har kommet opp med: PCEN!!

Er egentlig fornøyd med dette :thumbs:

Hva sier dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Virker ut som en greit pc budsjett pc ren spesifikasjon messig, men AMD Athlon 64 X2 6000+ 125W er nok en litt varm prosessor som bruker 125 watt, så er nok ikke den nyeste teknologien med 90 nm.

Så det kan tenkes at X2 6000+ kan bli en smule varm fort opp til 60-70 grader hvis du ikke har god kjørling.

Så sant hovedkortet vil støtte prosessoren, (ser ut som M2N-SLI gjør det) hadde jeg personlig godt heller for AMD Athlon 64 X2 5600+ sokkel AM2 (Brisbane)

Som er kanskje litt tregere men mye mindre strøm krevende og nyere prosessor teknologi.

Har du tenk å overklokke er nok "Black Edition" bedre valg.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har X2 6000+ og den ligger aldri over 55grader her. vandrer mellom 50 og 55 i min boks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har X2 6000+ og den ligger aldri over 55grader her. vandrer mellom 50 og 55 i min boks :)

Nå vet vi ikke hva slags vifte du bruker.

Men skulle tro at AMD Athlon 64 X2 5600+ sokkel AM2 (Brisbane) (65 nm + 65 watt) holder seg kanskje rundt 40-50 grader, med standard vifte men viften spiller en stor rolle her.

Beste er å ha en maskin som er stillegående og veldig kjørlig av seg, slik at man lar viften gå på et veldig lavt turtall så viftene og prosessoren holder lengst mulig ved full belasting. Fordel også hvis man overklokker.

Planen er enten og vannkjøle eller og bruke en Noctua NH-U12P da burde vi vel få bra temp?

Hvorfor har du tenkt å kjøpe ny vifte?

Må si meg fornøyd med min AMD Athlon X2 5000+ Prosessor, 65 nm og 65 watt strømbruk (er bare på 40 grader load og ca 46 grader ved full belasting) den viften som følgte med til AMD Athlon, var jeg fornøyd med, i motsetting til intel sine som etter det jeg testet er mere støyene.

Må si at harddisken (maxtor 250 GB, 7200 RPM sata) er lang mere støyene en standard viften til AMD Athlon X2 5000+.

Men det kan også være forskjellig på hver enkelt prosessor. Men hvis jeg skulle ha kjøpt ny vifte, var det mere for å ha led lys og kanskje litt større vifte.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive