[LØST] Iphone 3G gått i lås!

15 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg har en norsk Iphone 3G, og har lagt inn pinkode for å bruke den, men klart å glemme det :blush:

Noen som vet en måte å nullstille pinkoden eller eventuellt nulstille hele telefonen?

Jeg har prøvd reset ved å holde begge knappene inne, men det virket ikke...

MVH Magnus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://support.apple.com/kb/HT1316

Står her at du skal kontakte Netcom ville tro at dette er din mobil operatør ?

Disse skal kunne hjelpe deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke simkortet som er låst, det er telefonlås...

Den spør ikke etter puk, men firesifret pin, og det selv om jeg tar ut simkortet.

Det må vel være en slags hard-reset, som nulstiller telefonen til fabrikkstandard, under dekselet eller noe sånn?

Ville helst hatt den opp å gå igjen i dag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Soft Reset

1. Press and hold the Sleep/Wake button on the top of the unit until a red slider appears

2. Drag the slider on the screen.

3. Press and hold the Sleep/Wake button until the Apple logo appears.

Hard Reset

Press and hold both the Sleep/Wake button and the Home button for about ten seconds, until the Apple logo appears.

Dette kan kanskje fungere ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjør gjennopprett i itunes. Da mister du kontakter, sms og innstillinger, men disse har du vel på maskinen din, eller så har vel itunes tatt backup av telefonen etter forrige sync.

Dette bør fungere!

Endret av premium
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet der er at jeg har formatert og installert Windows 7, så da er itunes instillinger borte.. Itunes sier at man må låse opp telefonen før den kan kobles til :(

Nå er jeg veldig vanskelig merker jeg, men takk for gode forslag alikevel :) Keep Em' Komin'

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å sette den DFU modus. du finner oppskrift på dette hvis du søker på google.

sender deg en pm!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er DFU prøvd med ZiPhone, men jeg får følgende feilmelding:

Det er et tilkoblingsproblem med telefonen. Vanligvis skyldes dette at drivere ikke er installert korrekt eller at iTunes ikke oppfører seg korrekt.

Først kontroller at telefonen er oppdaget i iTunes. Forsøk eventuelt å bytte USB-port eller starte datamaskinen på nytt. Siste utvei er å avinstallere iTunes og installere iTunes på nytt.
Når jeg kobler telefonen til maskinen sier iTunes dette:
iTunes kunne ikke koble til iPhone enheten <<iPhone>> fordi den er låst med en kode. Du må oppgi koden på iPhone enheten før den kan brukes med iTunes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Did you try a rest on the phone, hold the top on and off switch and the round button on the front for 15 sec or so, it will go to black show the apple logo, then don't do anything for a bit and it will restart / reset the phone. It should rest the code as well. I think."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som jeg skrev tidligere, om du reseter telefonen med dette vil du resette koden. Itunes vil ikke kunne resette telefonen med dette da koden er låst.

Da kunne man jo bare stjelt en iphone og brukt itunes selv.

Ziphone er ikke et program og bruke til dette da dette åpner sperren på telefonen din og du kan da også få malware på telefonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fikk det til ved å sette telefonen i recovery-mode, ved å slå telefonen av, koble til usb og slå den på mens jeg holdt inne home til recovery symbolet (bilde av usb-kabel og itunes logo) kom opp, og deretter velge gjenopprett i itunes.

Da er den endelig brukandes igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fikk det til ved å sette telefonen i recovery-mode, ved å slå telefonen av, koble til usb og slå den på mens jeg holdt inne home til recovery symbolet (bilde av usb-kabel og itunes logo) kom opp, og deretter velge gjenopprett i itunes.

Recovery mode er vel DFU mode. Delvis Disk Firmware USB eller noe.

Bra du fikk løst det. Men mistet du alle kontaktene dine osv da ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke for å være ufin,men det er dette jeg foreslo..alså det du har gjort, er å sette iphonen i DFU modus! Det er en fordel å være sikker på at man har prøvd de tipsene man får, før man konkluderer...

Bra du fikk det til.

God Jul

Premium

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Slett dette svaret.... leste ikke at dette var et løst problem....

Endret av TheDeadCpu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ta backup av det du har, og bruk WinPWN;) jeg brukte det på min 1 gen Iphone og min Iphone 3G(kjøpt fra USA)^^ venter på WinPwn til 3G for å fjerne operatørlåsen;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive