Google beviser at Windows er bedre enn Linux!

50 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Et søk på Google med de tre ordene not work Windows resulterte i 54,3 mill treff.

Et nytt søke med de tre ordene not work Linux hostet opp hele 107 mill treff.

Kan vi nå slippe disse evindelige kommentarene om Linux i alle fora?

Uansett tema så er det en eller annen som sier at Linux er bedre, om det så er dobørster som blir diskutert.

Debatten bør herved legges død.

Ting fungerer dobbelt så bra i Windows enn de gjør i Linux!

:D

--øg--

Endret av r2d290
Lagt til en mer beskrivende emnetittel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ikke direkte fan av elendige emnetitler heller, uten at det er vondt ment.

Du kan heller ikke trekke en konklusjon ved et googlesøk.

Og jeg må ha rett, fordi google sa at jeg hadde 21000 treff på KongKlykken har rett. Du hadde 540. Ergo tar du veeeldig feil, om man skal konkludere ved hjelp av google.

Folk må få like det man vil, uten at andre skal rakke ned på dem for det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og jeg må ha rett, fordi google sa at jeg hadde 21000 treff på KongKlykken har rett. Du hadde 540.
:thumbs: he-he...

Zadig: Debatten bør herved legges død.
Hvorfor starte en ny diskusjon da?

Kan ikke se at denne tråden skal bære frukter på noen vis ( da trenger vi noe seriøse innlegg her i så fall :P ).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke bare er det mer problemer med linux, men med tanke på at de aller aller fleste bruker windows og linux FREMDELES har dobbelt så mye treff på google så sier det noe om hvor mange som har problemer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer fra nok en som ikke er så kjent med linux.. hold deg til windows..:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Haha, det der kan jo slå begge veier. Det kan bety at det er flere som bruker linux i servere enn windows. :)

Så noen tekster fra nettet:

The differences between the operating systems is much less than you might think. I would recommend, when choosing a hosting server you find one that has the options you want, rather than worrying about what operating system they are running on the back end.

The choice of operating system in a data center should always reflect need and suitability to the task. Sometimes that need is just a reflection of what's already there for the sake of easy interoperation; i.e., Linux to work with existing Unix/Linux systems or Windows to expand on an existing Windows installation.

If you need an OS that can be heavily customized and freely reworked down to the kernel as part of your operational model, and you can devote the manpower to do that, Linux is the best choice.

If you already have Windows experience and want to continue working with what's comfortable, or you want to take advantage of specific native Windows features, then opt for Windows.

http://googleonlinesecurity.blogspot.com/2...nd-malware.html

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette må jeg si er en tråd jeg ikke syntes var så bra og ha.

Men en ting har jeg lært.

Du bruker linux om du vil lære noe nytt og ikke er redd for og feile. Du spør folk om hjelp til og bygge klossene dine men prøver deg etter manualen.

Du Bruker Windows om du vil gjøre noe de fleste bruker og "go with the flow" Du ringet Tech support (siden du har kjøpt et produkt) og ber dem om og fikse dette..

Dette kan også tilsvare hvorfor det er flere treff på linux, folk spør mer en når det kommer til windows.

Personlig så liker jeg Windows til Gaming, Linux til hobby testing og knoting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel en grunn til at microsoft kjører linux på sine servere?

Linux er gøy og holde på med man prøver og feiler.

Windows er Plug and play. (hvis ikke så er det jo bare og ringe den elendige tech supporten som setter deg på vent ;) )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å bruke hermetegn for not work, så det blir "not work" linux

og

"not work" windows

Da blir det plutselig 8 mill treff for windows, og 4 mill treff for linux... Det at en artikkel inneholder ordet "not" og ordet "work" forteller ingen ting om hva siden inneholder.

Dessuten er dette en fryktelig lite vitenskaplig måte å bevise noe :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dette burde vel være opp til hver enkelt og bestemme hva de liker best.. Det er vel ingen konkuranse.. Kanskje dere burde lagt opp en spørring i forumet og en gang for alle finner ut hva som er best likt i itpro hvertfall?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vel, de som kommer med disse "påstandene" har aldri klart å få opp en linux maskin.

Folk får bruke hva de vil.. og like hva de vil..

Er ikke bare windows man kan game på.. både linux og mac kan brukes som gamingplatformer (mac til en viss grad). og la nå windows folket betale i dyre dommer for å oppgradere til neste versjon.. mens vi som bruker linux gjør det gratis og smiler :D

la dette ligge nå.!

Endret av Decco
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kudos til KongKlykken og r2d290 for fine svar :P

Og til dykk som prøvar å leggje diskusjonen død må da skjønne at dykk ikkje kan avslutte slik:

Debatten bør herved legges død.

Ting fungerer dobbelt så bra i Windows enn de gjør i Linux!

og la nå windows folket betale i dyre dommer for å oppgradere til neste versjon.. mens vi som bruker linux gjør det gratis og smiler :D

la dette ligge nå.!

Eg skjønar at det er greitt å gå ut av ein slik diskusjon med æra i behald (samtidig som ein avsluttar den), men det løyser ingenting - det bare tergar. Ikkje at denne diskusjonen lar seg løyse uansett i overskodeleg framtid...

Eg har ikkje ein gong tenkt å prøve å diskutere dette atter ein gong, folk får skaffe seg ein personleg meining. Eg brukar begge operativsystema og dei har begge sine fordelar og bakdelar. Og oppsummere alle desse, for så samanlikne er, og vil vere, umuleg.

-EDIT-

Ser ut som posten ble posta mens eg trykka på "forhåndsvis."

Det var grunnen for at ein uferdig post låg her ei stund :P

Endret av dude
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo mer frihet, jo flere problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og jeg må ha rett, fordi google sa at jeg hadde 21000 treff på KongKlykken har rett. Du hadde 540. Ergo tar du veeeldig feil, om man skal konkludere ved hjelp av google.

Bruker du nick'et mitt blir det feil. Bruker du mitt rette navn ender du på 609 000 og det var jo litt kjekt da!!!

:D

Lurer på oom det er slik de ulike gallupptalla foran hvert valg blir gjort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel hadde linux vært så bra, da hadde det vel dominert markedet og og det gjør de jo ikke .

en av grunnene er vel at det er så kronglete og lære at kun experter klarer og lære seg det .

tilsvarende søk hvor du bytter linux med mac vil sansynligvis vise helt motsatt og derved indikere at mac os er dobbelt så bra .

og det er det ikke, heller ikke verre !

man får det man betaler for begge steder,

linux er jo gratis omtrent men det betyr at helpdesk og annen support blir det lite av .

omtrent det du betaler for .

har ingen giddet og oversatt os til norsk da veit du at det aldrig blir gjort heller!

jeg oppfatter windows i dag som det mest brukervenlige os da dette er best oversatt og tilrettelagt for uerfarne brukere .

det kan heller ikke benektes at vista har gitt fler uerfarne gleden av pc bruk enn xp på sin tid gjprde

min erfaring med mac er så overfladisk at jeg ikke tør påstå mer om brukervennligheten enn at det ser enkelt ut anderledes bare .

om linux skal være bedre. da bør de skjerpe seg ang brukervennligheten og få oversatt sakene istedet for og gå med nesa høyt hevet og se ned på oss som ikke mestrer programmering for ingen av oss kommer rtil og bruke noe vi ikke får med bruks anvisinga til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Google beviser jo ikke at Windows er bedre enn Linux, men viser kanskje at flere har problemer med Linux. Men det betyr ikke at Windows er bedre...

Endret av steini777
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Windows er selvfølgelig best! Kjøper du en PC i butikken så får du jo alltid Windows. Og de fleste programmer og spill er for windows.

Grunnen til at noe velger Linux er fordi det er gratis... så vidt jeg vet.

LOL, Lamborghini finner du ikke i en buttikk, men det gjør du med Ford, da er Ford best da... :rolleyes:

Endret av r2d290
Post gjort mer saklig.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows er selvfølgelig best! Kjøper du en PC i butikken så får du jo alltid Windows. Og de fleste programmer og spill er for windows.

Grunnen til at noe velger Linux er fordi det er gratis... så vidt jeg vet.

Med andre ord.. du vet IKKE noe om linux.. da bør du heller ikke komme med påstanden du gjør.

Jalle

De fleste linux distribusjoner finnes på norsk.. noe du kanskje ikke er klar over.. De blir oversatt fortere enn windows versjoner, det visste du kanskje heller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva er egentlig fordelen med å bruke Linux? Har den noen spesielle funksjoner som ikke Windows har?

Har hørt ofte om Linux-serverere, disse skal visst være mye brukt.

Endret av steini777
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med andre ord.. du vet IKKE noe om linux.. da bør du heller ikke komme med påstanden du gjør.

Jalle

De fleste linux distribusjoner finnes på norsk.. noe du kanskje ikke er klar over.. De blir oversatt fortere enn windows versjoner, det visste du kanskje heller ikke.

ikke har de tatt seg bryet med og fortelle meg om det heller !!

men har du ett exsempel på en distro som kan forståes og brukes med samme funksjonalitet som vista/ xp siom man i det minste får lært seg og bruke først så er jeg villig til og teste..

jeg har ennå ikke sett ett eksempel på " oversatt distro " jeg har hørt om de, men om man vil se så får pipa en annen lyd

tråden her er virkelig teit men den bunner ikke skalaen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jeg har ennå ikke sett ett eksempel på " oversatt distro " jeg har hørt om de, men om man vil se så får pipa en annen lyd

100 % omsett til nynorsk,ja også nynorsk.

http://blogg.huftis.org/artiklar/mandriva-linux-2009-ute/

Trådstater sin kilde eller konklusjon er total menigsløs :nope:

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

LOL, Lamborghini finner du ikke i en buttikk, men det gjør du med Ford, da er Ford best da... :rolleyes:

Du tar faktisk ganske feil, det selges Lamborghini bl.a. i en egen butikk i London.

Endret av r2d290
Gjort posten mer saklig
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje årets mest håpløse påstand fremsatt på den mest idiotiske måte.

Gratulerer til trådstarter, du har satt en ny standard for lavmål. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg syns vi bør trekke Google sine søkeresultater inn i vitenskapelig eksprimenter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

utroppk1.jpg

Noen usaklige poster er fjernet/redigert fra denne tråden, og hvis denne usakligheten fortsetter vil det bli konsekvenser...

(Ikke komenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering tas på PM)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive