Fra Telenorkunde til Canaldigital kunde

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei jeg lurer på om jeg kan bruke mitt rutermodem type Zyxel Prestige 660 HWT fra Telenor som bare en ruter etter at montøren fra Canaldigital har vært hjemme hos meg å montert modemet ? Eller spurt på en annen måte , hvordan kommer jeg meg billigst og raskest på nett etter at montøren fra Canaldigital har vært hjemme hos meg å satt opp modemet og sjekket signalene ? Har lite greie på dette , så håper på en "bruksanvisning " fra noen glupe sjeler på hvordan komme på nett med det utsyret jeg har eller hva jeg Må kjøpe ?

Mvh

Funniman

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei og velkommen til ITpro Support forum:

Jeg tror ikke du kan bruke Zyxel til dette da disse er ferdig oppsatt mot telenor, hva med og høre med canal digital om tråløst ruter boks i leveringen ?

Endret av Winxzy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan fint bruke en router bak kabelmodemet du har fått i fra CD eller om montøren kommer med det. Jeg fikk det i posten selv, kobla det til og jeg hadde nett. Et par dager etterpå kom montøren og bare sjekka linja mi. Da hadde jeg kobla opp en router etc til mitt lan her hjemme allerede.

Men du kan sannsynlig bruke det routermodemet du har hvis det er ditt og at du kan slå av "modem" funksjonen, eller så kommer ikke en trådløs router så alt for mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et stk. innlegg er fjernet, da det kun inneholdt en sitering fra posten over.

Ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering tas på PM

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tar jeg ikke helt feil så er utstyret til Telenor telenor sitt altså når du sier opp abb så må du sende det til bake somregel. Det er det hvertfall i CD.

Men som sagt vis du ikke trenger det og kobler den utenom modem funksjonen i den så skal det gå bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Zyxel Prestige 660 HWT er en ADSL-ruter, altså er WAN-porten på den beregnet for å kobles direkte til splitteren. Den kan ikke fungere sammen med andre modem. Det er altså ikke mulig å koble ut modemfunksjonen.

Kjøp deg en vanlig ruter, f.eks. fra Komplett. Det er vanskelig for meg å anbefalene en, siden jeg ikke vet hvilke funksjoner du ønsker. (Trådløst, etc.)

(Forøvrig har det ingenting med saken å gjøre at modemet er satt opp mot Telenor, og Telenor-kunder eier modem/ruter selv, og må ikke sende de tilbake.)

Prøv å tenke etter om dere kan noe om emnet før dere svarer da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei , takker for raske og gode svar , er nybegynner av forumet , men synes dere er flinke til å forklare .

Bliklok fortjener Nicket sitt :-), Jeg hadde håpet på en løsning hvor man kunne koble ut modemet og "bare satt canaldigitalmodet foran"og TjoBing så var jeg på nett :-)

Men da får jeg kjøpe en ny trådløs ruter , du får gjerne komme med forslag til ruter Bliklok,, hastigheten på bredbåndet fra canaldigital er 10000\1800. Hva slags ruter burde jeg kjøpe for å få best utnytte av hastigheten?? Jeg laster opp\ned endel film\musikk og bilder.

Mvh

Funniman :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Komplett har jo tilbud på D-Link DIR-655 denne uken. Det er en bra ruter som har fått gode anbefalinger fra de fleste hold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive