Skal kjøpe Headset, mus og musematte

15 innlegg i emnet

Skrevet

Syns oppsettet ditt var meget bra, men stusser over at headsetet ikke har mikrofon.

skal kjøpe alle de tre tingene til gaming for ca 1000 .-

Det er obligatorisk å ha mikrofon når du er "gamer" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Headsetet i opsettet her har mikrofon^^.

Oppsettet var bra!

Skal du evt. bruke mer penger bør du kjøpe Roccat KONE, det er den beste musen jeg noen sinne har prøvd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

(: takk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøp deg en logitech G9 mus og et g15 tastatur pluss et headset til rundt 900-1000 kroner og kanskje et nytt lydkort..og kanskje bli kvitt de mp3 sangene, dååårlig kvalitet..!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har G15, vil bare ha en ordentlig mus som klarer stoffmatter... har mange dårlige erfaringer nå :(

hvilken mus og matte bør gjøre best kombinasjon?

Kan den nye musen KONE være noe?

takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

KONE er ekstremt bra, på en musematte av neopren (eller hva det heter) steelpad og de som lager KONE har gode musematter!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvis du går for Logitech G5 mus så slipper du matta. Den foflytter seg like bra uten matte som en mus med matte. Den har nemlig teflon under.

Forresten veldig god lyd i Fatal1y headsettet!

Endret av Vetle Nordeng
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

For å begynne med MUSEMATTE:

Her kommer det ann på om du foretrekker HARDMATTE eller TØYMATTE.

Hardmatte er som regel best hvis du er LOWSENSER, som vil si at du beveger mye på musa, og flytter lite på pila, dette gir mye mer kontroll.

skal du ha Hardmatte må du som regel ha en stor en.

Da kan jeg anbefale:

QPAD XT-R

Positive sider med den:

-Den har GOD glid

-Den har komfortabel støtte til håndleddet

- God form og ser bra ut

Negative sider:

-Kunne vært større

-Litt dyr

- Trenger litt spesielle glidz hvis du skal ha en Razer eller Logitech MX eller Logitech G(amer) mus, som du må kjøpe utenom.

ellers er Steelpad 5L et kjempebra alternativ og!!!!

beste tøymatter vil jeg si er:

Qpad CT (STOR OG DIGG!)

har ikke vært borti så mye annet, men de tøymattene fra QPAD er de beste, QPAD CT er beste tøymatte mener jeg. finnes i mange størrelser, og i hvit og sort (skal du ha lasermus må du bruke den hvite)

MUS

Har du en litt liten eller medium størrelsep å hånda, er alle fra Razer å anbefale, men ville spessielt merke på DiamondBack 3G eller Lachesis, som er kjempegode alternativ. Deathadder er litt utdatert og tror ikke dne er i 3G enda. hvis du lurer så er 3G infrarød som er mye raskere enn laser, og går på alle underlag.

ellers er A4Tech X-750F et must for FPS spillere.Den har den geniale knappen som gjør at du skyter 3 skudd på en gang, samt koster bare ca 250,- ... MÅ ANBEFALES!

HEADSET

har du 7.1 lydkort anbefaler jeg Razer Megalodon... beste headset lagd til nå, men er ikke i salg før litt etter jul.

ellers er enten de nyeste i Sennheiser PC serien (tror det er Sennheiser PC 166) skikkelig god! og så har du en nesten like god en for litt billigere pris, nemlig Steelseries 5Hv2 (samme som du anbefalte, bare NYERE og BEDRE)!

Endret av LieX
Fjernet nedlatende snakk om andre forumbrukere
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Forslagene til Etern1ty var kansje litt overpriset.

Men ett godt headset med mikrofon, til rundt 300-400 vil jeg anbefale Steelsound 4h

Endret av LieX
Fjernet diskusjon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Anyway, testa ut ny mus idag, en A4TECH X-710FS, som nå har gjort A4TECH til min nye favorittprodusent ;)

ellers bare litt oppsummering fra forrige post...

skal du ha HARDMatte bør du velge Steelpad 5L.

skal du ha TØYMatte bør du velge et QPAD produkt, QPAD CT er best å foretrekke, siden den har best glid, grei pris og stor størrelse.

MUS-> Anbefaler enten en 3G mus fra Razer, eller en A4TECH i X-7xx serien, eller en Microsoft Habu for eksempel hvis du ikke har allverdens med penger.

Headset -> Razer Megalodon hvis du har penger til det beste... den vil koste ca 600-700 når den kommer, siden its the best ;)

ellers er Steelseries 5H(v2) et godt valg, 4H er også et alternativ, men den er eldre og dårligere til en litt mindre pris.

MERK: alle mine erfaringer går på det som gjennomsnittslig kan være best til en First Person Shooter (FPS) gamer, det vil si de som spiller spill som Counter-Strike, Battlefield og andre skytespill som du ser ifra 2 øyne.

spill som f.eks. World of Warcraft er det ikke særlig behov for det "beste", med tanke på at f.eks. Headset-> Du bruker jo såvidt lyd i (MMO)RPG spill, det er bare noen dårlige lyder der uansett, og noe musikk, men i FPS spill må du høre etter hvor lyder kommer fra og sånt.

Endret av LieX
Fjernet diskusjon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så så gutter....rolig i svingene....det er bare vi moderatorer som har "lov" til å banne og krangle !

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har jeg gått gjennom å slettet innlegg og fjernet en usaklig diskusjon fra denne tråden.

Ingen advarsel utdelt.

I en slik tråd er det selvfølgelig å anbefale det man har erfaring med selv. Ingen kan anbefale noe man ikke har prøvd selv.

Vennligst hold diskusjonene deres utenfor denne tråden.

Fremtidige usaklige innlegg og oppfordringer til diskusjoner vil bli fjernet og advarsel vil bli utdelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har jeg kommet til en konklusjon! ;D

SteelSeries Siberia Headset

Razer Lachesis

SteelPad QcK Heavy

Alt fra netshop.

Men jeg lurer på om Razer Lachesis vil gli god på QcK Heavy siden det er stoff og i tillegg til det har Lachesis små føtter :/

Noen som har noe idee om det?

Svart eller hvit Siberia?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive