Generell diskusjon rundt Combofix' troverdighet

128 innlegg i emnet

Skrevet

Hvis man ser bort fra deg, så...

Nemlig...og jeg regnes ikke med eller??

Det er faktisk det du sier her....mobbing kalles slikt, og er en vederstyggelighet virtuelt som i RL.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slutt å vri på ordene mine da :S Men det er jo sant da. Det er jo bare du som vil ha det med... Og jeg vil gjerne se at dette er en allmenn fremgangsmåte fra andre forum før jeg vurderer det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er allmen fremgangsmåte hos meg, og det holder egentlig.....ComboFix var ikke egentlig ment for allmenheten da den ble laget, men som et medbringende verktøy for live-support.

Og da dette ble tatt i bruk, av professjonelle verksteder og utkallingssupport, var systemfilsjekk en "allmen" måte å levere fra seg ferdig vare på.

Hos mere seriøse bedrifter, finner man stadig dette i deres arbeidsrutiner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, så alle andres meninger teller ikke? Bare dine?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, så alle andres meninger teller ikke? Bare dine?

Nei, men når det påberopes "felles enighet" så bør det faen meg gjelde for alle!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, og når fåtallet ikke er enig med deg, skal dine meninger være dem som går inn? That doesn't sound right to me..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, og når fåtallet ikke er enig med deg, skal dine meninger være dem som går inn? That doesn't sound right to me..

Og der stiller jeg likt med resten av gjengen her....gir faen i det.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mangelen på støtte skyldes at du ikke gir oss noe konkret.

Du har null støtte så lenge du bare kommer med påstander - "Combofix herper registeret".

Her trengs det mer konkrete detaljer før noen er villig til å støtte krav om SFC i guiden.

Du hadde tilstrekkelig støtte i starten til at vi gadd å sjekke ting på nettet. Her ble det også påvist problemer i 2007, men svært få etter oktober 2007.

Jeg støtter aldri dårlig begrunnede påstander, men du FÅR støtte for saklige ting. Jeg vurderer selvfølgelig ting opp mot masse andre forhold før jeg støtter noe tiltak,men jeg er stort sett nøytral i vurdering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mangelen på støtte skyldes at du ikke gir oss noe konkret.

Du har null støtte så lenge du bare kommer med påstander - "Combofix herper registeret".

Her trengs det mer konkrete detaljer før noen er villig til å støtte krav om SFC i guiden.

Du hadde tilstrekkelig støtte i starten til at vi gadd å sjekke ting på nettet. Her ble det også påvist problemer i 2007, men svært få etter oktober 2007.

Jeg støtter aldri dårlig begrunnede påstander, men du FÅR støtte for saklige ting. Jeg vurderer selvfølgelig ting opp mot masse andre forhold før jeg støtter noe tiltak,men jeg er stort sett nøytral i vurdering.

Det finnes ikke noe konkret bevis på at man blir steril av å gå med bobiltelefon i bukselomma heller, likevel frarådes man mot å gjøre det.....det finnes ingen konkrete bevis på at amerikanerne selv planla angrepet 11/9 , likevel er det flere millioner mennesker som tror det....det finnes ingen konkrete beviser på at Irak hadde masseødeleggelsesvåpen, likevel ble landet invadert....det finnes ingen konkrete beviser på at bilen VIL kjøre av veien ved fart over 80km/t , likevel har vi 80-grense over mesteparten av landets hovedveier....det finnes ingen konkrete beviser på at cannabis er skadelig eller dødelig, likevel er det forbudt over hele verden....det finnes ingen konkrete beviser for at det eksisterer utenomjordisk liv, likevel brukes milliarder av kroner på overvåking av verdensrommet....

ComboFix HAR ødelagt maskiner, og kommer til å gjøre det igjen.....og det finnes heller ingen konkrete beviser for st den IKKE vil gjøre det!!

Og så lenge et slikt konkret bevis ikke foreligger, vil heller ikke dere ha støtte fra meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, men når det påberopes "felles enighet" så bør det faen meg gjelde for alle!

Felles eniget er så og sei umogleg å oppnå. "Diverre" er det slik i eit demokrati at fleirtalet bestemmer. Etter å ha lest gjennom tråden her er det berre deg Papsn som meiner at SFC skal inkluderast i guiden. Som norbat tidlegare har nemd kan det vera behov for SFC i einskilde tilfelle, men det er heller ikkje naudsynt i dei andre. Dess meir "unødvendig" arbeid trådstarter må gjera, dess meir sannsynleg er det at han berre formaterer og legg inn windows på nytt.

Så snart du kjem med saklege argument trur eg det vil vera lettare for deg å oppnå at andre og skiftar til dine meiningar, slik det går trur eg meg (med fleire) syns du tidvis er særs usakleg. Gamle problem treng ikkje alltid gjelde i dag, og sidan alle problemma du lenkjer til er frå 07 og eldre seg eg ingen grunn til å tru at det er like galt framleis.

I byrjinga var eg ikkje så negativ til SFC som eg er no, grunna tonen din i diskusjonen har blitt meir og meir usakleg/frekk.

Så Papsn, dersom du kjem med gode argument igjen for at SFC skal vera med i guiden, nei ikkje berre: "Combofix herper registeret, Combofix er elendeg osb" så trur eg fleire (kanskje) vil bli overtydd om at det må vera med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Felles eniget er så og sei umogleg å oppnå. "Diverre" er det slik i eit demokrati at fleirtalet bestemmer. Etter å ha lest gjennom tråden her er det berre deg Papsn som meiner at SFC skal inkluderast i guiden. Som norbat tidlegare har nemd kan det vera behov for SFC i einskilde tilfelle, men det er heller ikkje naudsynt i dei andre. Dess meir "unødvendig" arbeid trådstarter må gjera, dess meir sannsynleg er det at han berre formaterer og legg inn windows på nytt.

Så snart du kjem med saklege argument trur eg det vil vera lettare for deg å oppnå at andre og skiftar til dine meiningar, slik det går trur eg meg (med fleire) syns du tidvis er særs usakleg. Gamle problem treng ikkje alltid gjelde i dag, og sidan alle problemma du lenkjer til er frå 07 og eldre seg eg ingen grunn til å tru at det er like galt framleis.

I byrjinga var eg ikkje så negativ til SFC som eg er no, grunna tonen din i diskusjonen har blitt meir og meir usakleg/frekk.

Så Papsn, dersom du kjem med gode argument igjen for at SFC skal vera med i guiden, nei ikkje berre: "Combofix herper registeret, Combofix er elendeg osb" så trur eg fleire (kanskje) vil bli overtydd om at det må vera med.

Argumentet mitt er det beste som eksisterer innen parsonlig pc-pleie - Streb etter å holde din maskin så virusfri, oppdatert og velfungerende som mulig.

Hva andre mener om min pesonlige oppfatning og meninger, er meg revnende likegyldig....JEG bruker det aktuelle program riktig , med påfølgende ettersjekk at alt er slik det skal være.

"Dess meir "unødvendig" arbeid trådstarter må gjera, dess meir sannsynleg er det at han berre formaterer og legg inn windows på nytt"

Dette er reinheklet tøvpreik, sfc er nettopp for å FORHINDRE formatering....hvilket da er et faktum når ComboFix har fått herjet nok med registeret i maskinen.

At tonen min virker usaklig og frekk på enkelte, får være deres problem...jeg er ingen diplomat, og har heller ingen ønsker om å være det...jeg er her på nettstedet i regi av min viten og mine kvalifikasjoner, ikke for å skaffe nye venner.

Og det at du drar dette ned på ditt nivå med å tilegne meg uttalelser som "Combofix herper registeret, Combofix er elendeg osb" viser bare at dere ikke er interressert i å ytre kunnskap utover det lille dere har selv....og det virker på meg som om de fleste av "motstanderne" av dette forslaget, er redd for å ta det med nettopp fordi de da tilkjennegir offentlig at de har driti på draget.

Jeg har nemlig aldri påstått at ComboFix er elendig, derimot har jeg sagt at det er et godt alternativ dersom det brukes riktig!

Og begrunnelsen for påstanden "herper registeret" ....har jeg nå gjentatt til det kjedsommelige.

Og som jeg tidligere har forfektet, så har jeg til hensikt å legge min egen kommentar til i tråder som henviser til bruk av ComboFix, så har jeg gjort hva JEG kan for å forhindre at brukeren må sette av de neste timene til formatering....så jeg ser ingen hensikt med denne tråden lengre....forhåpentligvis er det noen av brukerne der ute som ser idiotien i å ikke fullende den aktuelle guide, og følger mitt råd i forbindelse med bruk av ComboFix og sfc...og jeg må bare si meg fornøyd med det.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et par usaklige (oftopic) innlegg er fjernet.

(Ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på modderering tas på PM :) )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Dess meir "unødvendig" arbeid trådstarter må gjera, dess meir sannsynleg er det at han berre formaterer og legg inn windows på nytt"

Dette er reinheklet tøvpreik, sfc er nettopp for å FORHINDRE formatering....hvilket da er et faktum når ComboFix har fått herjet nok med registeret i maskinen.

Og det at du drar dette ned på ditt nivå med å tilegne meg uttalelser som "Combofix herper registeret, Combofix er elendeg osb" viser bare at dere ikke er interressert i å ytre kunnskap utover det lille dere har selv....og det virker på meg som om de fleste av "motstanderne" av dette forslaget, er redd for å ta det med nettopp fordi de da tilkjennegir offentlig at de har driti på draget.

Vel, du har jo hele tiden sagt at Combofix herjer med registeret... Samtidig påstår du at andre har feil "fordi du vet best". Dette er absolutt ikke riktig diskusjonsmetode. Godta at andre har meninger som ikke er akkurat lik dine.

Jeg har nemlig aldri påstått at ComboFix er elendig, derimot har jeg sagt at det er et godt alternativ dersom det brukes riktig!

Og begrunnelsen for påstanden "herper registeret" ....har jeg nå gjentatt til det kjedsommelige.

Og som jeg tidligere har forfektet, så har jeg til hensikt å legge min egen kommentar til i tråder som henviser til bruk av ComboFix, så har jeg gjort hva JEG kan for å forhindre at brukeren må sette av de neste timene til formatering....så jeg ser ingen hensikt med denne tråden lengre....forhåpentligvis er det noen av brukerne der ute som ser idiotien i å ikke fullende den aktuelle guide, og følger mitt råd i forbindelse med bruk av ComboFix og sfc...og jeg må bare si meg fornøyd med det.

Er vel ingen som har bedt om at Combofix skal brukes uten kyndig veiledning. Og det har også blitt sagt at sfc-kommandoen vil bli brukt hvis det viser seg å være nødvendig. Som et kompromiss kan vel det tilføyes i guiden. Altså at det kan bli bedt om kjøring av sfc /scannow hvis det viser seg å bli nødvendig.

Men som de fleste har sagt er det ikke nødvendig med det etter hver runde av combofix.

Dem som hjelper til med løsninger som innebærer bruk av Combofix har jo lang erfaring med det, og når dem ikke opplever at sfc-metoden er nødvendig hele tiden, ligger det jo noe i det. Dem kan jo ikke bare ha hatt flaks i de mange tusen tråder dem har hjulpet i. Eller? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, du har jo hele tiden sagt at Combofix herjer med registeret... Samtidig påstår du at andre har feil "fordi du vet best". Dette er absolutt ikke riktig diskusjonsmetode. Godta at andre har meninger som ikke er akkurat lik dine.

Er vel ingen som har bedt om at Combofix skal brukes uten kyndig veiledning. Og det har også blitt sagt at sfc-kommandoen vil bli brukt hvis det viser seg å være nødvendig. Som et kompromiss kan vel det tilføyes i guiden. Altså at det kan bli bedt om kjøring av sfc /scannow hvis det viser seg å bli nødvendig.

Men som de fleste har sagt er det ikke nødvendig med det etter hver runde av combofix.

Dem som hjelper til med løsninger som innebærer bruk av Combofix har jo lang erfaring med det, og når dem ikke opplever at sfc-metoden er nødvendig hele tiden, ligger det jo noe i det. Dem kan jo ikke bare ha hatt flaks i de mange tusen tråder dem har hjulpet i. Eller? :)

Jeg godtar da andres meninger og metoder....hvor tar du slikt fra? Her er det faen meg mye fri fantasi gitt......

Som et kompromiss kan vel det tilføyes i guiden. Altså at det kan bli bedt om kjøring av sfc /scannow hvis det viser seg å bli nødvendig.

Etter at brukeren har re-bootet, og maskinen nekter å starte (i verste fall) så er det i seineste laget å "vise seg nødvendig" ....tror du ikke??

Dem som hjelper til med løsninger som innebærer bruk av Combofix har jo lang erfaring med det

Så mine vel 3 år med bruk av dette, regnes IKKE som erfaring?? ......viser vel egentlig bare igjen idiotien i denne diskusjonen.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Paps'n:

BEVIS er ikke nødvendig, men ting må være langt mer konkret enn "Combofix herper ...".

De fleste vet at det er omtrent umulig å fremskaffe BEVIS "fra omgivelser" (nettet osv.), så kravene er ikke SÅ høye. Det kreves kun klare og tydelige indikasjoner på at ting er "riktige" før folk er villige til å godta en påstand.

------

Foreløpig er denne saken for "tynn". Ved søk på nettet fant jeg kjente problemer fra 2007 - forhold som har vært godt kjent i antispyware-fora selv om jeg ikke kjente dem på forhånd.

Mye dreide seg om feil bruk av metoder.

------

Det er en viss enighet om at "heftige diskusjoner" ikke bør føres i den enkelte malware-tråd. Her teller hensyn til trådstarter, at løsning av problemet har høyere prioritet enn å "uttrykke egne meninger".

Ved en haug av diffuse innlegg i malware-tråder kommer jeg temmelig sikkert til å gi trådstarter saklig informasjon om at temaet HAR vært diskutert i egen tråd, og linke til denne tråden. Siden jeg ikke er spesielt aktiv i malware-tråder gjelder dette bare tråder jeg er "innom likevel".

EDIT:

Innlegget før dette ble postet mens jeg skrev, så dette innlegget er egentlig svar på noen tidligere innlegg.

Jeg vurderer ikke forslag til kompromiss "SFC /scannow kan bli anbefalt hvis nødvendig". Endringer i guide bør vurderes av andre enn meg, siden jeg primært bare linker til guiden i malware-tråder.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så mine vel 3 år med bruk av dette, regnes IKKE som erfaring?? ......viser vel egentlig bare igjen idiotien i denne diskusjonen.....

Jo, selvsagt. Det har jeg heller ikke sagt at det ikke gjør, men se på det fra alle andres side også da. Det går litt begge veier, skjønner du.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo, selvsagt. Det har jeg heller ikke sagt at det ikke gjør, men se på det fra alle andres side også da. Det går litt begge veier, skjønner du.

Jeg syns jeg har strukket meg langt....meget langt, med å se dette fra andres side, bl.annet ved å ikke totalt avskrive dette programmet for bruk av amatører....bare synd dette ikke går begge veier ja.

Det at man ikke implementere den riktige måten å sluttføre dette på i guiden, men heller velger gjøre det nødvendig for meg å poste dette i et ekstraordinært innlegg i hver enkelt tråd denne guiden linkes til, vil nok skape et større irritasjonsmoment for brukerne (at ikke alt kan være samlet på ett sted) , enn irritasjonen dere føler ved min påstand.

Men hva gjør vel det....dere er jo så "demokratiske" atte.....

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Paps'n:

BEVIS er ikke nødvendig, men ting må være langt mer konkret enn "Combofix herper ...".

De fleste vet at det er omtrent umulig å fremskaffe BEVIS "fra omgivelser" (nettet osv.), så kravene er ikke SÅ høye. Det kreves kun klare og tydelige indikasjoner på at ting er "riktige" før folk er villige til å godta en påstand.

------

Foreløpig er denne saken for "tynn". Ved søk på nettet fant jeg kjente problemer fra 2007 - forhold som har vært godt kjent i antispyware-fora selv om jeg ikke kjente dem på forhånd.

Mye dreide seg om feil bruk av metoder.

------

Det er en viss enighet om at "heftige diskusjoner" ikke bør føres i den enkelte malware-tråd. Her teller hensyn til trådstarter, at løsning av problemet har høyere prioritet enn å "uttrykke egne meninger".

Ved en haug av diffuse innlegg i malware-tråder kommer jeg temmelig sikkert til å gi trådstarter saklig informasjon om at temaet HAR vært diskutert i egen tråd, og linke til denne tråden. Siden jeg ikke er spesielt aktiv i malware-tråder gjelder dette bare tråder jeg er "innom likevel".

EDIT:

Innlegget før dette ble postet mens jeg skrev, så dette innlegget er egentlig svar på noen tidligere innlegg.

Jeg vurderer ikke forslag til kompromiss "SFC /scannow kan bli anbefalt hvis nødvendig". Endringer i guide bør vurderes av andre enn meg, siden jeg primært bare linker til guiden i malware-tråder.

Og etter mitt syn, er dette godt nok dokumentert til å ta alvorlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vurderer ikke slike ting - du får ingen spesiell cred for dette. Jeg aner ingen ting om hva denne erfaringen består i, så dette er ett av punktene som blir oversett med vilje. Siden du ikke får noe cred for dette - hvorfor i all verden kommer du med slike argumenter ? Du risikerer også at folk begynner å sjekke nivået ditt grundigere - og da finner vi vanligvis hauger av svakheter du selv ikke kjenner.

I diskusjoner lønner det seg å holde seg til momenter "utenfor seg selv". Å blande inn eget nivå kan fort slå feil vei.

------

Jeg har møtt haugevis av eksperter på ulike områder. Faglig innsikt kan bety null i den enkelte sak - ekspertene tar feil like ofte som oss andre. Dette gjelder også om mange eksperter er enige om ting.

Jeg velger stadig å motsi eksperter hvis jeg oppdager svakheter i logikk eller i tolkning av saker. Ett av tilfellene var "Year2000" hvor haugevis av eksperter spådde "Verden undergang" ved overgang til nytt årtusen. Her stemte ikke fakta i saken når det gjaldt hvordan datoer blir lagret på datamaskiner, men samtlige tilhengere av teorien klarte å overse slike ting.

På ett nivå begynner eksperter å unnlate å sjekke ting, men stoler på sin egen kompetanse. Haugevis av feil oppstår etter det. Se for eksempel på rettsvesenets bruk av eksperter, bl.a. i Bjugn-saken.

Et annet nivå er der hvor samme type løsninger gjentas om og om igjen - hvor metoder ikke fornyes. Her er erfaringen mer til hinder enn til nytte hvis situsjonen krever nye metoder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Morten58:

Nøyaktig slik vurderer jeg dere også.....så da er vi egentlig jævla fastlåste her!

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig liker jeg combofix.

Den hjelper oss med logger for en lettere fjerning av "malware" (les dritt fra internett)

Og annet snusk som ikke vi vil ha på pcen.

Jeg kjører combofix gjerne med hjelp fra r2d290 samt norbat og snippsat.

Men er bedre med MBM en med Combofix. Men man ser og lærer.

Loggene klarer jeg fin og skjønne og om brukeren følger veiledingen og vi gir en stor ADVARSEL imot at den kan ta skade om brukes feil så er det opp til brukeren og bedømme om han vil ha hjelp fra oss eller ikke.

Det og bruke programmer man er usikre på er jo ikke det beste, men ved veiledning så kan man gjøre det.

Man hopper ikke i bilen og kjører selv om man ikke har førerkort da kan det gå galt.

Men om man øvelseskjører med en som har det så går det i det minste bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53316

Så har vi noen andres meninger også :)

Forandrer ingenting.

Vi VET jo allerede at det eksisterer delte meninger om dette....og slike uvørne dettegårsåbraså-mennesker som snippsat og øvrige nevnt i det danske forumet, vil det finnes i alle forum....i likhet med slike føre var-mennesker som meg.

Å blande andre forum inn i dette, har derfor ingen hensikt....jeg har gjort det samme i 6 ulike og mer professjonelle forum, og selv der er meningene delte....men jeg drar det faen ikke med meg tilbake hit likevel.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det viser jo at det er flere rundt om i verden som ikke er enig i at SFC er nødvendig, papsn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

SFC System File Checker virker faktisk automatisk. Hvis en vigtig Windows fil bliver slettet, vil den automatisk blive erstattet fra backuplagre på maskinen. I386, dllcache eller servicepackfiles. Prøv f,eks at slette den helt unyttige og ressourceforbrugende fil ctfmon.exe. Den forsvinder, og et par sekunder efter er den der igen.

Dette argumentet virker jo som et killer-argument på denne lange diskusjonen. Bare prøv å slette ctfmon.exe selv og se hva som skjer. ;)

KILDE: http://support.microsoft.com/kb/222193

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive