Uploading av nettside? Enkel redigering?

8 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, vet ikke om dette er rett kategori, så det er bare å flytte om det er feil.

Jeg har tenkt å sette opp en enkel, selv-laget nettside, og trenger litt hjelp. Jeg har laget en template i Photoshop, slicet den osv. Så jeg har altså en ferdig template.

Hva nå? Hvor burde jeg uploade den? Jeg syntes det hadde vært flott med noe ala freewebs, der hvor man setter opp en side, og kan logge seg inn og endre på hva man vil, når man vil. Men jeg har altså en egen template jeg vil bruke. Så finnes det noen plasser jeg kan laste opp denne templaten, og så kunne logge meg inn her slik at jeg kan endre nyheter, bilder osv enkelt, istedet for å måtte endre på selve templaten i Photoshop/dreamweaver hver gang jeg vil gjøre endringer, og så laste opp på nytt?

Jeg så om det var mulig å laste opp egen template i freewebs, men fant ingenting. Jeg som er dårlig å lete? Eller har dere andre/bedre forslag?

Tusen takk for hjelpen. =)

Endret av Haxy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du kan jo alltids laste den opp på home.no. For å endre sidens innhold på web må du nok lage ditt eget CMS (Content Management System), og da må du mest sannsynlig i gang med avansert PHP/ASP. Du kan jo alltids installere f.eks Joomla eller Drupal, men da må du kode templatet for det CMSet, som for det meste inneholder koding i PHP og CSS.

Endret av dUKE
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blah, ok.

Vet du om noen sider som ligner på freewebs da? Altså samme greia, bare litt "bedre" rett og slett. Gjør ikke noe om det koster, jeg vil ha kvalitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner egentig ikke hva du skal med freewebs-liknende hvis du har laget templatet selv. Det eneste freewebs tilbyr som home.no ikke tilbyr er automatisk oppsett av ferdiglaget template. Hvis pris ikke er et problem kan du jo alltids kjøpe et eget domene for 100 kr året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke helt med hva du mener når du sier du har tatt en PS-_template_ men forstår det slik at du har laget et design og delt det opp i forskjellige komponenter.

Tror det er viktig å skille mellom PHP og design her. PHP er et skriptspråk for innholdet, og skal ideelt sett holdes vekk fra layout og design for øvrig.

Tradisjonelt ville man ha brukt html + tables for å sette opp strukturen på websiden med de komponentene fra templaten (bildene), men jeg vil heller råde deg til å lese litt om CSS og kjøre ren CSS-oppsett. Litt knot men mye bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en ps-layout som er slicet opp, og savet som "html & images". Thats it.

dUke: Se bort ifra at jeg har egen template, vet du om noen sider med gratis templates, hvor man kan gjøre stort sett som i freewebs? Domene er ikke noe problem, kan omså være "www.dsfhuifs.dfsjfhjd/jdhfsop?23" for min del, jeg kjøper bare opp "www.navn.com" elns. når siden er ferdig.

Jeg orker ikke starte å lære meg html eller css (kan litt html fra før). Basta bom. =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om man skal drive med webutvikling kommer man ikke utenom html og css. Også basta bom :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Neinei, men mange har da klart fint å sette opp enkle nettsider hos freewebs, pisco osv, uten å kunne html og css. Så lurte på om det var noen bedre alternativer til disse tjenestene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive