PXE Boot Problem - Loading Boot Sector

3 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann.

Har holdt på en del med Preboot Execution Environment (PXE) i det siste og ikke fått til noe særlig bra resultat.

Jeg brukte en guide jeg fikk anbefalt av en kolega, han hadde allerede brukt og gått gjennom guiden uten noen feil underveis.

Da jeg gikk gjennom og fullførte guiden fikk jeg konfigurert og ordnet alt som jeg ønsket.

Problemet som oppsto var at før "Miljøet" lastet inn bildefilen av disketten; altså bootfilene til ghost med driver.

Så stopper alt etter jeg har fått opp meldingen: Loading Boot Selection... Booting...

Noen som har vært borti dette før?

Jeg har prøvd og endre på diskettene mine og slikt men alt fungerer bare jeg venter i to timer eller setter inn en floppystasjon via usb.. det har ikke noe som helst og si om jeg har diskett i eller ikke men når jeg setter inn USBen så fortsetter maskinen og laste alt og det er her jeg har fått bekreftet at DiskettBildet mitt er i god stand.

Har prøvd andre drivere og andre maskiner eneste forskjellen er at noen ikke støtter USB ved oppstart og herved nytter det ikke og bruke floppystasjonen.

Litt informasjon om oppsettet på Serveren min:

-Kjører Windows Server 2003

-DHCP

-VLAN / NAT

-Active Directory

- ++

Guiden jeg brukte lyder som dette:

- pxe.zip (files to be extracted to c:\TFTPRoot for remote boot from PXE )

- rbfg.exe (creates PXE on a floppy for computers that do not have PXE BIOS support)

- winima70.exe (30 day trial for Floppy image creation for PXE booting form DHCP servers)

3> On your Server, create a folder called TFTPRoot in the C:\ drive.

4> Copy the files from PXE.zip into the TFTPRoot.

5> Make a folder in TFTPRoot called pxelinux.cfg It has an extension but is the name of a folder.

6> Copy the default file into the pxelinux.cfg (it has no extension but you will edit with notepad)

7> Follow directions BELOW for registering TFTP as a service ONLY. Under the Registry section - point to C:\TFTPRoot. Start the Service in the Services Section

8> Go to the DHCP Server. Under Scope Options Enter:

066 Boot Server Host Name TFTP Server IP

067 Bootfile Name pxelinux.0 (this is a number 0 not a letter)

9> Setup your Boot Disk Images with Winimage.com (freeware) You need to make a copy of a Bootable Floppy.

10> Edit the default file inside the pxelinux.cfg to call the correct boot disk.

TFTP Configuration

Copy "tftpd.exe" from "c:\winnt\system32\dllcache\tftpd.exe" to "c:\winnt\system32\tftpd.exe"

Get a copy of "sc.exe" from the system32 folder on any windows xp box and place it in "c:\winnt\system32"

Open a command window and type "sc create tftpd binpath= c:\winnt\system32\tftpd.exe "

The service "tftpd" is now available in the service control panel. Open the control panel, find the service, and start it. (If you want it to start automatically, you can set it to do so from the control panel.)

Open the registry to the following key. \\hkey_local_machine\system\currentControlSet\services\tftpd. Add a subkey "Parameters" to the tftpd folder. Add a string value "Directory" to the "Parameters" key. Give "Directory" the path location where your boot image file is located. (example c:\tftpd).

Beklager dårlig forklaring, bare og stille spørsmål om noe er uklart :)

På forhånd takk

-Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg slet en del med problemstillingene PXE BOOT, i forbindelse med Windows 2003 med siste Service Pack og Ghost Console. Det kan hende du finner noen tips i guiden jeg fant på http://www.edugeek.net/forums/general-chat...html#post102698

Lykke til

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg slet en del med problemstillingene PXE BOOT, i forbindelse med Windows 2003 med siste Service Pack og Ghost Console. Det kan hende du finner noen tips i guiden jeg fant på http://www.edugeek.net/forums/general-chat...html#post102698

Lykke til

-ZnarreZ-

Fant desverre ikke noe nyttig siden :(

Noen andre tips? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive