[LØST] Norton 360 V2 gir LU1812(Avogtil LU1825) Feilmelding ved Bruk av Liveupdate

29 innlegg i emnet

Skrevet

Vel.

Norton 360 Version 2.

Installert på En Acer Aspire 7720z med 64 bit Vista Ultimate.

Alt i 360 ser ut til å virke, og er i grønn status når man går inn å sjekker(Starter opp 360).

Men når Liveupdate kjøres, så kommer feilmeldingen om at et program ikke kan installeres.

Går inn på kontroll Panel- Klikker på Live Update- Aktiverer Interaktive mode og forbedret feilstøtte.

Kjører Luall kommandoen for å få en utfyllende Liveupdate.

Ser at den finner en oppdatering.

Programoppdateringen er : Norton 360 2008 Program update (English) 616,3 kb

Ifølge liveupdate.

Og det henvises til feilkoden LU1812.

.

De henviser tilslutt til Norton Removal Tool og ny installasjon.Noe jeg har gjort mange ganger uten suksess^^

Jeg følger linken som feilmeldingen henviser meg til.

http://solutions.symantec.com/sdccommon/as...0071114120054EN

Gjør som det blir vist.

Avinstallerer med removal tool.

I tillegg så aktiverer jeg visning av skulte filer/matter i vista.

Avansert søk på Symantec og Noton.

Sletter ALT.

Kjører CCcleaner med cleaning av pc og register.

Rebooter, laster ned #60 på nytt fra symantec.

Installerer.

Begynner oppdateringer, og ender opp med samme problem....

Søker på symantec sine sider om problemet. Finner Link til et Hotfix program.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/norto...lg=en&ct=us

Kjører programmet.

Prøvd med og uten reboot etterpå. Ingen suksess.

Søkt videre på Symantec sine sider.

Prøvd alt jeg finner der. Intet hjelper.

Gogglet mye, viser seg at dette er et utbredt problem. Fant en lovende post :

http://jaspal.wordpress.com/2006/05/01/lu1...-update-failed/

Men finner ikke engang filene nevnt i metode 1 og 2.

Prøvd ideene i link :

http://www.castlecops.com/t134898-LU1812_error.html

I utgangspunktet et NAV forum Ikke 360, men er man desperat så er man desperat

Snublet over et tips om å prøve Symantec Intelligent Updater.

http://www.symantec.com/business/security_...ail.jsp?gid=n95

Oppdatering installert står det, men hjalp iallefall ikke for LU1812 Problemet

Fant en link som foreslo bruk av Norton PIupdate tool,live update cleanup tool, og deretter Intelligent Updater igjen.

http://www.symantec.com/home_homeoffice/su...ad.jsp?id=tools

Hjalp fortsatt ikke, og noen tools kan ikke kjøre på alle Operativsystemer

Som et siste forsøk prøver jeg noe jeg ikke liker, nemlig å avinstallere liveupdaten som kommer med NOrton 360.

Og laste ned på nytt via Tools Programmet på

http://www.symantec.com/home_homeoffice/su...ad.jsp?id=tools

Liker ikke det, fordi jeg er redd det vil skape flere problemer, men er jo forsøket verdt

Avinstallerer via windows Kontrollpanel-Rebooter

Kjører deretter Liveupdate Cleanup Tool

Og gjører deretter Get Live Update-tool

Installation complete får jeg beskjed om.

Liveupdate starter Automatisk.

Finner den irriterende Norton 360 2008 Program update (English) 616,3 kb

Klikker Next for installering og den mislykkes som vanlig.

Prøver en reboot og oppdatering igjen. Samme resultat.

Har ikke giddet snakke med kundesupport. Pleier sjelden hjelpe. Og jeg har lest om haugevis av kunder som har hatt kontakt med dem. Uten suksess.

De får tilslutt beskjed om å slette alt med removal tool, og å reinstallere. Noe jeg har gjort mange ganger allerede

Gir snart opp

Noen som kjenner til dette problemet og en evt løsning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du valgt og kjøre liveupdate programmet som administrator, da denne trenger dette for og installere.

Ser også at du har 64 bit og her er det noen konflikter tror jeg:

I følge System requirements

System Requirements

Operating system: Windows® XP Home/XP Pro/XP Media Center Service Pack 2 or later, Windows Vista®** Home Basic/Home Premium/Ultimate/Business/Starter Edition

Phishing Protection feature requires Microsoft® Internet Explorer® version 6.0 or later or Firefox® version 2.0 or later

Email scanning supported for POP3-compatible email clients

Online backup feature requires high-speed Internet connection

Hardware Requirements

300MHz or faster processor

256MB of RAM minimum

300MB of available hard disk space

Required for All Installations

Standard Web browser

DVD-ROM or CD-ROM drive

Internet connection

**Additional Windows Vista Requirements

Must meet minimum Windows Vista operating system requirements

Phishing protection feature available only on 32 bit Explorer

Tror det har noe med at den ikke er helt fult 64 bits kombitabel enda.

Endret av Winxzy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror jeg ville ringt support, det er vel gratis om du har lisens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Phishingfilteret i Norton360 er ikke egentlig kompatibel med 64-bits Vista nei....faktisk ikke 64-bits overhodet....dermed får du heller ikke oppdatert dette.

Har du fått med deg om oppdateringa du ikke får, tilhører phishingfilteret?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig tror jeg windows installer er skadet/korrupt så tjenestene ikke blir innstallert korrekt.

Last ned nyeste versjon av Win-install http://support.microsoft.com/kb/942288

Av og reinnstaller Norton med de verktøy som finnes for clean install.

Last ned windows installer cleanup utility og kjør den etter avinstallering av norton for å sjekke om det fins rester igjen.

http://support.microsoft.com/kb/290301/no

Hva slags kriterier du bruker under et søk er kanskje like viktig.

Google:Norton*LU1825*LU1812 error

Et par eks

http://community.norton.com/norton/board/m...;thread.id=5232

http://www.symantec.com/norton/support/kb/...g=hho&ct=us

Du nevner at kontakte support i Symantec er nyttesløs, det kan jeg ikke si meg enig i.

De tre gangene jeg har vært "tvunget" til det har jeg fått løst problemet.

Kopi av mail ang problemer innstallering av Norton 360 - 2007. OS Win Xp pro

Hei,

Her kommer instruksjoner som vil ta bort ditt produkt, men husk du trenger CD-platen eller installasjonfilen og produktnøkkelen for å reinstallere.

OBS! Følgende vil ta bort ALLE dine Symantec produkter.

1. Velg linken som passer ditt Operativ System (Windows) og lagre den på ditt "Skrivebordet"

http://www.symantec.com/symnrt

2. Kjør den filen du har lagret på "Skrivebordet" og godkjenne alle spørsmål og restarte datamaskinen (PC) når Norton Removal Tool har gjort seg ferdig.

3. Ta bort mappene nedenfor gjennom "Min Datamaskin", gå till Lokal disk(C:) og så "Documents and Settings" osv.

"C:\Documents and Settings\All Users\Program Data\Symantec"

"C:\Program filer\Delte Filer\Symantec Shared"

"C:\Program filer\Norton Internet Security" <- kan savnes

"C:\Program filer\Norton Antivirus" <- kan savnes

"C:\Program filer\Norton Systemworks" <- kan savnes

"C:\Program filer\Save and Restore" <- kan savnes

"C:\Program filer\Ghost" <- kan savnes

Om katalogen "Application Data" eller "Program Data" ikke vises så gjør følgende:

Når du er inne på "Min Datamaskinn" åpne "Verktøy".

Klikk på "Mappe Alternativer".

Klikk på fliken "Vis".

Klikk på "Vis skjulte filer og mapper" trykk så på "OK".

Nå kan du se "Application Data" eller "Program Data" og du kan gå inn i den og slette mappa Symantec.

OBS:

Før du kan ta bort mappen Symantec Shared i Program\Delte Filer må PC-en startes i feilsikkert lege, dette gør du gjennom og starte om din PC og under oppstart trykker du på F8 flere ganger.

PC kommer da og vise en svart skjerm med alternativet "Feilsikkert" lege nesten høgst opp. Trykk deg opp dit med hjelp av pil tangenterne, og når den er markert trykk Enter.

4. !!OBS!! Før punkte 5 må du vare forsiktig så att du skriver av raderne EKSAKTE rett ellers kan andre program ta skade. Kopiere gjerne så blir de rett.

5. Klikke på "Start-> Kør skriv in raderne nedenfor i det nye vinduet og trykk "OK" gjør dette før de 2 andre raderne også, de skall skrives in hver og en for seg,

og hele rekken skall vare med, even "reg".

reg DELETE HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec /f

reg DELETE HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Symantec /f

reg DELETE "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Symantec Core LC" /f

En svart rute kommer og blinke til før hver av disse kommandone og siden er det klart.

6. Klikke på "Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> System verktøy -> Diskoppryddning " når dette siden startes vente til det kommer opp en liste klikke siden i Midletidertidige filer og tryll "OK".

7. Nu er din Norton produkte borte.

OBS! På denne e-mail adressen gies det ikke noen support. Denne e-mail adressen brukes bare for å sende ut linker, instruksjoner til våre kunder. Ingen e-mail sendt til denne e-mail adressen vil bli besvart.

Med Vennlig hilsen / Best regards,

Authorized

Symantec Technical Support

+47 23 05 33 30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bajazz:

Eeeeeh....du tror, mens Symantec VET....eller???

*Ekstra Windows Vista-krav

* Må kunne oppfylle minstekrav m.h.t Windows Vista-operativsystemet

* Phishing-beskyttelse er kun tilgjengelig på 32-bit Explorer

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bajazz:

Eeeeeh....du tror, mens Symantec VET....eller???

;)

*64 bit explorer fungerer dårlig på nettet. Mye som ikke virker.

Kjører kun 32 bit versjonen. og Phishing filteret ser ut til å virke.

Etter reinstall kommer det spørsmål om jeg vil gjøre phishing filteret til snandard blablabla for IE.

*Programoppdaterinng er alt det står om oppdateringen. Ingenting om hva det oppdaterer.

*Tech Support sin løsning på problemet er å reinstallere etter fjerning med norton removal tool...

Jeg fjernet norton andre gangen med en metode som virker veldig lik den beskrevet her.

Prøvd så m,ye at jeg ikke husker om det var identisk.

Men det innebar iallefall register redigering, sikkerhetsmodus for fjerning av mapper ol.

Men kan jo prøve en siste reinstall senere i dag. En siste gang. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda, den ER der....men du får ikke oppdatert den....ikke om du så står på hodet og pisser i kors.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men uansett så er dette et utbredt problem. Og det er ikke bare folk med 64 bit Operativsystem som har det.

Så jeg tror ikke det er et Vista exclusive problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men uansett så er dette et utbredt problem. Og det er ikke bare folk med 64 bit Operativsystem som har det.

Så jeg tror ikke det er et Vista exclusive problem.

Jo, nettopp dette problemet oppstår kun hos dem med 64-bits system....det være seg XP Proff. eller Vista.

Selvsagt kan andre også plages med Live Update, men da har det nok andre årsaker.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vel.

Nå har jeg prøvd løsningen skissert av Bajazz.

Og desverre ga det ikke heller noe resultat :(

Endret av Arteju
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel.

Nå har jeg prøvd kløsningen skissert av Bajazz.

Og desverre ga det ikke heller noe resultat :(

Neimensårartdadu.....her har vi 3-4-5 brukere av forumet SAMT Symantec selv, som sier at du aldri kommer til å få det til å funke....likevel er du i feilsøkemodus???

jeg gir meg ende over!

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skal da være mulig.

Greit nok at Phishing filteret ikke vil virke om du kjører 64 Bit IE.

Men det normale er jo 32 bit modus.

Og det ser ut til å virke greit på Min laptop (Brutterns jeg prøver å fikse)

Som også er med 64 bit Vista Ultimate.

Om Phishing filteret virker, vet jeg ikke. Og bryr jeg meg forøvrig ikke stort om.

Jeg vil helst ha brannmuren og antivirusen.

Men jeg ser statusikonet i IE iallefall. Så det ser ut til å virke.

Og på min pc får jeg absolutt ingen feilmeldinger ved oppdatering.

Og forøvrig tror jeg ikke du har lest grundg nok :D

Det er ikke Symantec Selv som svarer. Men en bruker med kopi av en symantec mail :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og forøvrig tror jeg ikke du har lest grundg nok :D

Det er ikke Symantec Selv som svarer. Men en bruker med kopi av en symantec mail :)

SÅ du det jeg limte inn lengre oppe her????

dette er skaset fra symantec-norge.no sine egne offisielle supportsider.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

SÅ du det jeg limte inn lengre oppe her????

dette er skaset fra symantec-norge.no sine egne offisielle supportsider.

Greit, sorry! My Bad . Skal gi meg på den, Symantec sider er symantec personell :D

Men som jeg også nevnte, så Virker det fint når jeg installerer samme programmet på Min egen laptop. Som er 64 Bit.

Og som du nevner, så virker ikke IE i 64 bit Explorer. Det har jeg nå testet.

Men jeg bruker aldri 64 bit IE. For dårlig støttte for div internettinnhold. Skaper bare problemer.

Jeg kjører alltid vanlig explorer.

Og der er norton toolbar synlig. Og Svindel overvåking og alt det der svitcher til grønn status når IE er ferdig lastet.

Noe som må sies å være en god indikator på at det virker på Ultimate Også.

Så lenge man ikke kjører 64 bit IE.

Og det er det Symantec sier.

De sier IKKE at 360 ikke vil virke på vista. Da hadde man ikke kunnet kjøpe det for vista vil jeg tro.

Hadde det vært problemer som at oppdateringer ikke virket ol. Så tror jeg neppe de hadde solgt det for 64 Bit Operativsystem.

De sier advarslen/notatet sitt at * Phishing-beskyttelsen er kun tilgjengelig på 32-bit Explorer

Noe som jo ser ut til å stemme bra.

Og som sagt tidligere. Alt virker på min maskin. Ingen feilmeldinger på oppdateringer, Phishing ser også ut til å virke helt fint så vidt jeg kan forstå.

Men jeg får fortsatt ikke dette til å virke på broderen sin maskin :( Samme irriterende feilen ved hver oppdatering.

Har prøvd alt support kunne komme med og myemye mer. Lastet ned programmet om igjen i tilfelle feil.

Brukt timevis på goggle, og prøvd alt de nevner der. Utdraget av det jeg har laget i posten er bare en mindre del av alt jeg har prøvd. Men det blir skissert løsninger som har virket for noen få, så jeg inkluderte det i posten i tilfelle det kan hjelpe andre.

Men på et såpass kjent problem så er det overraskende få løsninger.

Et goggle søk på "LU1812" gir nær 1500 treff.

Og likevel så få løsninger :(

Endret av Arteju
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og nøyaktig HVA er poenget med det innlegget Bajazz?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Greit, sorry! My Bad . Skal gi meg på den, Symantec sider er symantec personell :D

Men som jeg også nevnte, så Virker det fint når jeg installerer samme programmet på Min egen laptop. Som er 64 Bit.

Og som jeg også nevnte, så får du riktignok installert det på et 64-bits system, men det vil aldri fungere, og ta til seg oppdateringer.....hvilket er grunnen til at du/dere har dette problemet.

Og det nytter ikke at det kjører det gjennom en 32-bits IE, dersom selve Norton360 er for 64-bits...skulle da være elementært det.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og nøyaktig HVA er poenget med det innlegget Bajazz?

Nøyaktig hva det står, du har ikke enerett på kommentarer i tråder på forumet så vitt jeg vet.

Når du selv slenger fra deg kommentarer som kanskje irriterer brukere, bør du også tåle noen i retur.

Misforstå meg ikke, jeg bryr meg ikke en dritt om hva du skriver av kommentarer, stort sett blir de oversett.

Nå er jeg ferdig med denne saken , du vill hverken få svar eller kommentarer fra meg i noen tråder heretter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Og som jeg også nevnte, så får du riktignok installert det på et 64-bits system, men det vil aldri fungere, og ta til seg oppdateringer.....hvilket er grunnen til at du/dere har dette problemet.

Og det nytter ikke at det kjører det gjennom en 32-bits IE, dersom selve Norton360 er for 64-bits...skulle da være elementært det.

;)

Skjønner fortsatt ikke at det selges for 64 bit systemer om det aldri vil fungere.

Og skjønner iallefall ikke hvorfor alt ser ut til å fungere på min egen laptop med nøyaktig samme programmet.

Og når jeg sjekker Phishing filteret sin system knapp står det at Web Overvåking er aktiv.

Og om det nytter eller ikke avhenger vel av hvordan det er bygget for å virke.

Men uansett. Om det du sier er rett, noe det for all del kan være.

Så synes jeg det er utrolig rart det oppdaterer seg som det skal uten feilmeldinger på Min pc, men ikke på brutteren sin.

Det er bakgrunnen for hele denne posten egentlig. At jeg har fått det til på en pc, men ikke begge.

Hadde det ikke oppdateringer osv virket på begge PCene, så hadde jeg avinstallert dritten for lenge siden :P

Endret av Arteju
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nøyaktig hva det står, du har ikke enerett på kommentarer i tråder på forumet så vitt jeg vet.

Når du selv slenger fra deg kommentarer som kanskje irriterer brukere, bør du også tåle noen i retur.

Misforstå meg ikke, jeg bryr meg ikke en dritt om hva du skriver av kommentarer, stort sett blir de oversett.

Nå er jeg ferdig med denne saken , du vill hverken få svar eller kommentarer fra meg i noen tråder heretter.

Men Bajazz.....det finnes idiotsvar, og det finnes fornuftige svar....idiotsvar har ikke noe her å gjøre, og bør kommenteres eller slettes for å unngå at noen med lite erfaring virkelig utfører disse tåpelighetene....JEG velger å kommentere dem....prøve å fraråde fra å utføre.

At du ikke takler det, gidder da virkelig ikke jeg å bry meg om.....men det er bra du velger å ikke fortsette med dette, for det VILLE fått konsekvenser til slutt.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke at det selges for 64 bit systemer om det aldri vil fungere.

Og skjønner iallefall ikke hvorfor alt ser ut til å fungere på min egen laptop med nøyaktig samme programmet.

Og når jeg sjekker Phishing filteret sin system knapp står det at Web Overvåking er aktiv.

Og om det nytter eller ikke avhenger vel av hvordan det er bygget for å virke.

Men uansett. Om det du sier er rett, noe det for all del kan være.

Så synes jeg det er utrolig rart det oppdaterer seg som det skal uten feilmeldinger på Min pc, men ikke på brutteren sin.

Det er bakgrunnen for hele denne posten egentlig. At jeg har fått det til på en pc, men ikke begge.

Hadde det ikke oppdateringer osv virket på begge PCene, så hadde jeg avinstallert dritten for lenge siden :P

Vel, man får valget mellom å installere/ta i bruk phishingfilteret eller ikke under installasjonen....og den som leser seg opp på at dette ikke vil funke for 64-bits, velger da selvsagt å la det vær.

Nå er det et eget pishingfilter i IE, er du sikker på at det ikke er dette du anser som "aktivt" ?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I tilfelle noen flere begynner å lure ang 360 V2 på Vista 64 bit.

Tok et søk på Norton Community sine forum for å se etter et klart svar på om Vista 64 og Norton 360 går sammen.

http://community.norton.com/norton/board/m...p;thread.id=465

Sitert svar fta en symantec Ansatt på linken.:

I apologize if you have received incorrect information - Norton 360 v2 supports Windows XP Home and Pro 32-bit, and Windows Vista 32-bit and 64-bit. I am sorry for the confusion.

Tony Weiss

Norton Forums Administrator

Symantec Corporation

Så da går jeg nog engang tilbake til å tro at det kun er når man kjører 64 Bit IE at Phishing filteret ikke virker. :P

Og det er slik det ser ut til å være i praksis også.

Men forøvrig har jeg gitt opp hele greia nå.

For mange med problemet+få løsninger = Gidder ikke mer. Har ikke tid.

Reiser dessuten avsted på jobb en 14 dagers tid snart, og bruttern trenger PCen.

Så jeg skal gjøre et forsøk med Norton Internet Security isteden.

Endret av Arteju
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men alt det der visste du jo allerede etter 2. innlegget mitt i denne tråden.....har vel aldri vært snakk om at 360 IKKE er kompatibel med 64-bits...ikke fra min side i allefall.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, om at Phishingen ikke virker iallefall. Men den ser jo også ut til å være i skjønneste orden på min PC.

Men uansett.

NIS er installert.

Alt er i Grønn status.

Alle oppdateringer lastes ned uten feilmeldinger.

Så da får han klare seg med NIS istedenfor 360.

Jeg får akseptere at av en eller annen grunn som jeg ikke klarer å finne ut av.

Så virker alt på min 64 bitPC, men ikke hans :(

Og jeg kan omsider gå å legge meg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive