nFF's stunt mot ITpro

55 innlegg i emnet

Skrevet

Off-topic:

Dobbelposting bli godtatt hvis det er saklig grunner for å dele opp innlegg. Du finner mange poster fra meg også hvor jeg har 2 poster etter hverandre, som jeg aldri har mottatt advarsel for. Det er ikke noen regler mot å poste 2 innlegg etter hverandre i samme tråden, men det er regler om å gjøre posteringer ryddige og lesbare.

Det vanligste motivet for 2 innlegg er å hindre at ett tema "drukner" i et annet hvis du svarer omfattende på 2 forskjellige ting, men det er en haug av andre motiver som er saklige nok til å bli godkjent. I noen få tilfeller angir jeg grunn til dobbelpostering i starten på innlegget

En FOR detaljert oppfølging av regler ville gitt haugevis av tråder om "Regelrytteri" og "Moderatorens rolle på forumet".

------

Back to topic:

Inntrykket av stuntet er "klønete gjennomført" - i hvert fall når det gjelder timing av å offentliggjøre "Vi liurte ham". Effekten ble minimal i furhold til om de hadde utsatt offentliggjøring til et bedre tidspunkt.

Her bør jeg kanskje droppe å gå inn på detaljer om hvordan dette kunne vært bedre timet, men saken "forsvant" jo før jeg fikk sett på den mer enn et kjapt blikk ?

Klønete arbeid har jeg sett før, det hjelper lite med masse forberedelser hvis man ikke behersker avslutningen. Her risikerer de å bli vitset om på en haug av måter - "fikk knapt av seg buksa før han ejakulerte og forble slapp".

Av det lille jeg fikk sett virket det i hvert fall som om forberedelsene var godt nok gjennomført, så jeg fatter ikke motivet for å blåse saken mange dager for tidlig ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Papsn har nok gode intensjoner i sin oppfatning av at det har foregått personhets i denne saken, men han er langt ute på jordet likevel. Det eksisterer ingenting her som kan kvalifisere som hets eller sjikane av Frank Aune. Å bare gjenta at "jo, det gjør det", og å si at "den advokaten ser bare saken fra én side" endrer ingenting. En advokat er nødt til å se en sak fra to sider, fordi han/hun må kalkulere evt. sjanser for å vinne en sak. Og det er NETTOPP det han/hun gjør idet de uttaler seg om hvorvidt noe ville hatt en sjanse i rettssystemet. Jeg anbefaler papsn å lese noen dommer før han kaster rundt seg med paragrafer og påstander om rettspraksis han er faglig inkompetent til å forstå eller vurdere.

Frank Aune er en offentlig person i denne sammenhengen. ITPro er en offentlig tilgjengelig side på internett, og hvem som helst kan få tilgang til forumet her. Det er ingenting privat, hverken i definisjon eller i praksis, ved denne siden. Når Frank Aune så opererer offentlig, og skriver artikler, så kan absolutt alt han skriver diskuteres og man kan også linke alt dette til ham med fullt navn. Man kan også drite ut vedkommende, enten man synes det er ufint eller ikke, uten at man gjør noe som er straffbart på noen som helst måte. På samme måte som at man kalle statsministeren eller Frank M. Rossavik i Morgenbladet for en idiot på grunn av noen han skriver, sier eller gjør, så kan man kalle Frank Aune for en tullete idiot uten et intelligent ben i kroppen - HVIS DET ER DET MAN VIL, SELVSAGT. (NB: Jeg kaller ingen noe som helst her.) Dette er ikke sjikane, fordi det kan linkes direkte til offentlige uttalelser o.l. Er det ufint? Javisst, det kan det godt være. Det er en definisjonssak, og folk vil ha forskjellige grenser for hva de mener er akseptabelt. papsn har åpenbart en grense som er lavere enn de fleste andre her inne. Men er det kriminellt? På ingen måte.

Jeg sluttet forøvrig fullstendig å lese itpro.no etter den saken om den hemmelige makteliten og tilfluktsstedet deres. Min personlige mening er at dette er så latterlig patetisk enda-lavere-enn-se-og-hør journalistikk at jeg ikke gidder å kaste bort tid på å bli presentert for det engang. I tillegg er det jo åpenbart riktig som mange andre sier her: Slikt har INGENTING å gjøre i en it-avis, og det er direkte ufint og respektløst av Frank Aune å gjøre slikt mot trofaste lesere og brukere av dette (riktignok ikke akkurat faglig tunge og seriøse) nettstedet. DET fortjener han å få tyn for her og i andre relevante sammenhenger. Og hvis han har den ryggraden man må forvente av en "redaktør", så tåler han det også.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt sagt. Jeg er helt enig. Selv jeg, som tidligere var en ivrig utvikler på nettstedet, besøker nettstedet sjeldent for tiden. Den "ja, da kan du ha det så godt, snakkes!"-holdningen hjelper ikke. Da har man for lengst gått bort fra å være seriøs og ta folk på alvor. Da er det ikke lenger håp.

Men jeg ser jo lyset langt der borte i enden av tunellen. For artiklene kommer jo nå på et eget nettsted. Det har vel kommet en artikkel eller to på forsiden, som linker til nyhetsspeilet, men har ikke sett mer enn det. Det er jo bra.

Så alt i alt, så har reaksjonene hatt konsekvenser (uten en offentlig tilbakemelding). Spørsmålet nå er om nettstedet klarer å bygge opp igjen tillitten til brukerne. Et viktig steg i riktig retning er å være mer åpen og ærlig mot brukerne og gi bedre tilbakemeldinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønte ikke dette tullet der jeg.

Kjedelig lesing var det å.

Neh... finne på noe idag å sikkert... *Moving along*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønte ikke dette tullet der jeg.

Kjedelig lesing var det å.

Neh... finne på noe idag å sikkert... *Moving along*

Har du ikke noe bedre å si, så kan du heller holde det for deg selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive