nFF's stunt mot ITpro

55 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Nå tror jeg vi diskuterer way over grensene her.

Kan det kalles uthengning av personer er det ikke bare de fra nFF som skal i buret! ^^

Kansje de bare ville spøke litt fordi di var lei av litt for mange konspirasjonidêr?

Endret av KriWan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehehe...hjelper ikke, det er uthenging av enkeltpersoner i det offentlige rom samme faen hva du kaller det....

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehehe...hjelper ikke, det er uthenging av enkeltpersoner i det offentlige rom samme faen hva du kaller det....

Jeg tenkte egentlig at jeg ikke skulle blande meg inn i denne diskusjonen, ettersom jeg føler det har gått litt over styr, men jeg blir kraftig provosert av mange av kommentarene dine!

For det første: Personhets, sjikanering eller hva dere ønsker å kalle det var aldri intensjonen med denne "spøken".

For det andre: Gjør man noe offentlig, må man tåle å få offentlig kritikk. Det er faktisk ganske normalt visst du ikke visst det?

Vi kritiserer heller ikke Frank Aune som person, men vi kritiserer handlingene han gjør som en redaktør. Dette er IKKE straffbart på noen måte, og det hjelper derfor ikke å komme med paragrafer i hytt og pine!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel, dette er vel ikke pr.definisjon en offentlig nettside, siden det eier og drives av en privatperson...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel, dette er vel ikke pr.definisjon en offentlig nettside, siden det eier og drives av en privatperson...

Når man er redaktør for en så stor nettside, så må man tåle kritikk basert på sine handlinger gjort i det offentlige. Dette er ikke kritikk mot Frank Aune som person, og er dermed helt lovlig. Poenget med "spøken" var for å bevise for lite som skulle til før Frank Aune la ut nok en konspirasjonsartikkel, ikke noe annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vet, og er enig... om du leser en del av det jeg skrev tidligere i kveld, så skjønner du...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Frank som redaktør for ITpro er ikke beskyttet av denne loven slik Frank som privatperson er. Det har ikke foregått noen uthengig av Frank på andre områder enn den jobben han gjør med ITpro, og således har det ikke foregått noe ulovlig. Det var en veldig ufin spøk, men det er et ganske stort område i mellom hyggelig og ulovlig. Grunnen til at Frank er den eneste som dette har vært rettet mot, er at Frank er den eneste som har skrevet slike artikler.

Endret av bliblok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tenkte egentlig at jeg ikke skulle blande meg inn i denne diskusjonen, ettersom jeg føler det har gått litt over styr, men jeg blir kraftig provosert av mange av kommentarene dine!

For det første: Personhets, sjikanering eller hva dere ønsker å kalle det var aldri intensjonen med denne "spøken".

For det andre: Gjør man noe offentlig, må man tåle å få offentlig kritikk. Det er faktisk ganske normalt visst du ikke visst det?

Vi kritiserer heller ikke Frank Aune som person, men vi kritiserer handlingene han gjør som en redaktør. Dette er IKKE straffbart på noen måte, og det hjelper derfor ikke å komme med paragrafer i hytt og pine!

Men da bør du lese deg opp på straffeloven gutten min, og kanskje dra andre "spøker" enn dem som er på gærne sia av denne loven....eller?

Hva som var intensjonen bak, driter en dommer glatt i dersom noen gidder anmelde slikt.

Offentlig kritikk??? Er det noe som heter det da? er du sikker????

Det finnes bare to typer kritikk, negativ og konstruktiv.....men avleverer du du enten eller av disse to, uten at motparten har interresse av eller mulighet til, å svare for seg....så ER det baktaling, bakvasking, sverting, personhets....whatever you like to call it....OG særskilt straffbart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er www.vg.no også....eller visste du ikke det?

Og jo, så lenge det ikke kreves passord og brukernavn for komme seg inn på siden, så ER den offentlig.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Frank som redaktør for ITpro er ikke beskyttet av denne loven slik Frank som privatperson er. Det har ikke foregått noen uthengig av Frank på andre områder enn den jobben han gjør med ITpro, og således har det ikke foregått noe ulovlig. Det var en veldig ufin spøk, men det er et ganske stort område i mellom hyggelig og ulovlig. Grunnen til at Frank er den eneste som dette har vært rettet mot, er at Frank er den eneste som har skrevet slike artikler.

Feil bliblok, ALLE er beskyttet av lovverket....likegyldig om de er tilknytt pressa eller er privatperson....PFU tapte flere saker i fjor og i år ved å misoppfatte loven slik du gjør nå.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke utalt meg på forumet her anngående denne saken, men begynner å bli litt lei..

Først og fremst har Frank Aune og de aktuelle i NFF Crewet hatt en god tone i deres informasjons-utvikling i etterkant av den aktuelle artikkelen ifølge forumet til NFF, og saken er egentlig over..

Det meste som blir trekt frem som latterlig i denne saken i NFF's fora er da den litt mindre trivelige responsen NFF-Crewet fikk fra Redaksjonen i ITPro, noe jeg personlig mener var kanskje litt unødvendig.. Diskusjonen hadde vært borte for godt hadde man heller smilt litt å ledd av det, fremfor å ta det personlig..

For å trekke frem hvor bagatell messig denne saken i utganspunktet egentlig er kan man heller le av andres store brølere som har blitt lurt langt enklere:

http://www.hoax-slayer.com/miley-cyrus-death-hoax.shtml

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nåja Krozmar....sparker man oksen i ballene, må man regne med reaksjoner.

Å bagatellisere dette er enda mer latterlig....OG feile signaler å gi til fremtidige "angripere"

Men enhver er selvsagt i sin rett til å ha sine meninger og sysnspunkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men da bør du lese deg opp på straffeloven gutten min, og kanskje dra andre "spøker" enn dem som er på gærne sia av denne loven....eller?

Hva som var intensjonen bak, driter en dommer glatt i dersom noen gidder anmelde slikt.

Offentlig kritikk??? Er det noe som heter det da? er du sikker????

Det finnes bare to typer kritikk, negativ og konstruktiv.....men avleverer du du enten eller av disse to, uten at motparten har interresse av eller mulighet til, å svare for seg....så ER det baktaling, bakvasking, sverting, personhets....whatever you like to call it....OG særskilt straffbart.

Denne såkalte spøken var bare en demonstrasjon for å vise mangel på kildekritikk hos staben til ITpro. Det var ingen som tvang Frank Aune å skrive om det, han gjorde det av fri vilje.

Mener du det å tipse Frank Aune om informasjon som ikke er stemmer er ulovlig?

Mener du at redaksjonen ikke har noe redaksjonelt ansvar når de presenterer seg som profesjonelle?

Mener du at Frank Aune ikke fortjente kritikk basert på at han ikke sjekker sine kilder godt nok?

Når ble kritikk som går på det redaksjonelle ulovlig? Jeg tenkte bare at angrep som går personlig mot Frank Aunes karakter var ulovlig jeg...

Forresten så tok Frank Aune dette veldig greit, og viste at han hadde i allefall humor.

Det var Alexander som begynte å komme med trusler om anmeldelse osv noe som er helt absurd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener overhodet ingenting om den delen der....slikt gir jeg faen i....man får ligge som man reder sa min salige bestefar alltid.

Og jeg snakker heller ikke om korrespondansen mellom forfatter og resten av verden, men om alle dem som fritt kan gå inn i forumet på NFF og lese alt mølet dere har skrevet om ham der.

anyways.....who gives a flyin' fuck??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener overhodet ingenting om den delen der....slikt gir jeg faen i....man får ligge som man reder sa min salige bestefar alltid.

Og jeg snakker heller ikke om korrespondansen mellom forfatter og resten av verden, men om alle dem som fritt kan gå inn i forumet på NFF og lese alt mølet dere har skrevet om ham der.

anyways.....who gives a flyin' fuck??

Feil. Alt som har blitt reknet som personhets i tråden har blitt slettet for lenge siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personene bak dette skulle blitt straffet på et vis:P

Slikt som dette går ikkje ann :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg synes at denne tråden begynner å gå litt over styr. Et godt råd i fra militæret er: T-T-T = Tenk - Trykk - Tal :) Denne kan godt endres til Tenk - Tenk igjen - Skriv når det kommer til innholdet i denne tråden. :)

My 2 cents..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snakket med an advokat tidligere idag.

Fortalte han hele historien nøye i detalj, og gjett hvilken part han lo av?

Han mente å gå til sak pga dette var mer patetisk enn å saksøke Ica for å være dyrere enn Rema.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Han mente å gå til sak pga dette var mer patetisk enn å saksøke Ica for å være dyrere enn Rema.

Kommer selvsagt an på hvilken side du ser saken fra, Advokaten så den fra din nfreakf side.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haha, jeg kjenner meg igjen i det du skriver :)

Faren min er advokat og har 15 års erfaring bak seg. Han har lest gjennom absolutt alt som står, både på freakforum og på itpro, og han mente det ville ha vært poengløst å gå til sak...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel ikke saksøking som trengs å diskuteres nå. ITpro har jo trukket de truslene, så om pappa er advokat eller ikke er vel revnende likegyldig.

Synes at belysningen av redaksjonens hunger etter konspirasjoner er det som vi burde fokusere på. Syntes stuntet var bra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Denne practical joke'en var bra, ingen tvil om. Den belyser i midlertid det som brukerene på forumet har tatt opp i en 'lengre' periode: ITpro blir brukt til å formidle eierens virkelighetsoppfatning og når dette handler om helt andre ting en IT, så er bekymringen fortsatt til stede ang. hvilken retning ITpro har tenkt å gå.

Forslag: Redaktøren (Aune) knytter seg nærmere de andre som sitter i administrasjonen slik at saker som skal på nettstedet kan vurderes ut fra ITpro's ønske om å være et seriøst 'IT-magasin'. At det bare er en stemme som skal avgjøre dette, fungerer tydeligvis ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Feil. Alt som har blitt reknet som personhets i tråden har blitt slettet for lenge siden.

Og ingen har lest det tror du????

og har noen lest det, kan du banne på at noen har en kopi av det.....that's life for you sunshine.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvsagt gjør han det, enhver forsvarsadvokat er jævla god til å lokke frem "vinneren" i DEG....en påtaleadvokat derimot, elsker slikt....

:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva skjer med at Papsn som er mod, driver å dobbelposter a? o.O

WTF liksom... jeg vil også ha warn ffs

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive