2 enkle spørsmål!

26 innlegg i emnet

Skrevet

[1]

Hva kan min side handle om? Jeg har prøvd: Data og it, Data og Moped, og D-Sign. Holder på med D-Sign hvor jeg skal lage design og så selge de, tror dere det ville vært noe? Prøver å lage en side hvor folk faktisk setter pris på siden. Har også planer om å tjene noe på siden, endten ved å selge ting på den eller ved å ha reklame på den. Noen som vet?

[2]

ÅSSEN kan jeg tjene penger? Har hørt om Google AdSense men vet ikke. Har også prøvd TradeDoubler elns. Men skjønte ikke så mye av det. Er det noen som vet? Noe som endten at man må klikke på en liten reklame for å få penger eller at jeg får det når noen kommer inn på siden. Alle innspill tenkes på xD

______

Anders

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

[1] Det og vite hva siden handler om blir vel opp til deg?

Jeg har selv kjøpt meg forumfreaks.org og jeg vet at jeg skal ha et forum med blogg og dette skal være internasjonalt. (koster meg 10kr i mnd :D)

D-Sign høres veldig ut som at du lager Signaturer eller Skilt. (ja skilt som skilt du ser når du kjører bil)

Tror at navnet bør være enkelt og forstålig.

Skal du tjene penger bør du tilby enten en tjeneste eller et produkt til kunder som vil kjøpe noe

[2]

Google AdSense kan du tjene noe penger på.

Er så mange forskjellige ting man kan gjøre dette på. Tradedouble vet jeg er bare trykk på en link så får du 10 øre eller noe.

Totalt:

Planlegge navn og en strategi på HVA du vil og HVA du vil fremvise til folk.

Dette og lage en side folk setter pris på, vel helt ærlig ville jeg bare laget en prislapp og laget en svart side og skrevet

"Se du satte pris på siden min, takk for besøket trykk på link for og la meg fortsette og ha siden [tradedoubler link]"

Dette var da en ide

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for langt og fint svar, men om flere kunne sagt (Du og :P) Hva du ville brukt av en internettside som kanskje ikkke er er så mange av allerede.

Jeg fikk tak i adking.no og det var utrolig enkelt. Skjekk nederst på min side: http://dataogit.moo.no/

Der får jeg poeng for hver som trykker og så kan jeg selge poeng. Kanskje ikke lett å selge da men,

Først og fremst, hva slags side ville dere brukt? Som handler om hva?

Og: Hva kan jeg tjene mest på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette krever egentlig meget mye buisness strategy og markedsundersøkelser. Er faktisk ikke så lett og hoppe i dette.

Tror du må finne noe som passer mange og hva DU interesserer deg for, videre da er det lettere og lage noe som DU intereserer deg for og få andre som intereserer seg for det samme til og like dette også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liker jo data da, men det er jo allerede itpro.. Liker mopeder og motorsykler, men er allerede mopedportalen.com .. -.-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liker jo data da, men det er jo allerede itpro..

ja og digi.no itavisen.no dinside.no

Det finnes mange så hvem sier at du ikke kan lage deg noe om data ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du MÅ finne noe som passer DEG.

Du kan ikke ta hensyn til hva som finnes fra før. ALT finnes fra før.

Bare nevn noe, så finner vi nok noe.

Beste tipset jeg kan gi deg: Hvis du absolutt ikke vil gjøre noe som er gjort før, ikke gjør det. Da kan du like gjerne gi opp. for alt finnes fra før :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ok, men det jeg tenkte var liksom at ingen vil bruke det siden jeg ikke er så flink, og siden alt jeg liker er brukt fra før.

Og i tilleg at jeg ikke kan betale folk for arbeid...

Det finnes mange så hvem sier at du ikke kan lage deg noe om data ?

Fordi jeg tror ikke noen vil bruke det jeg lager siden det allerede finnes itpro.no som er veldig bra..

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette her har du strengt tatt spurt om (og fått svar på) opptil flere ganger tidligere.

Hva er f.eks. feil med denne tråden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette bør du jo finne ut av selv, og tror heller ikke det er mangel på både råd og tips her.

Men med den tankegangen der, så har du tapt for lenge siden.

Klart det finnes mange sider om data, og flere kommer det..

Selv har jeg min egen lille side på internett, som omhandler nettopp data.

Men denne siden er laget for meg og mine venner, og der er stort sett bare dem som bruker dem, og jeg er mer en nokk fornøyd med det. Den inneholder mye av det du finner her, og mange andre plasser på internett, men jeg har fokuset på stoff som er aktuelt i forbindelse med IT studiet, tips og triks vi tar med oss derfra, vi har eksamenspensum der,der ligger opplysninge rom problemstillinger som vi har kommet over opp gjennom årene samt veiledninger og faktaopplysninger, rett og slett prøvd å sentralisere den infoen vi trenger på et trygt og lett tilgjengelig sted.

Værre er det ikke, man kan ikke forvente å få hele verden på besøk den første natta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tenkte nå på tema: Data og Design (?)

Sånn blir det: http://dataogit.tii.dk/design/

Hva syntes dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må si jeg likte det bra jobba!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tusen takk xD ..

Men det er fortsatt det med best løsning på å tjene penger da :)

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du kan ikke regne med at han som sitter på en kjempegod idé som kan håve inn en drøss med penger plutselig bare legger det ut på et åpent forum... :P

Skal du tjene mye penger fort må du enten selge et produkt som alle har bruk for, som det ikke finnes så alt for mye av fra før, eller som folk ikke visste de trengte men bare må ha nå som det finnes. Som du sikkert skjønner må dette bli noe du selv finner ut...

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, Skjønner. Det jeg tenkte mest på var om noen hadde en idè som kanskje allerede blir brukt, som f.eks: Reklame, selge ting osv. Eller en bra tjeneste som jeg kan bruke for reklame.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tjene penger på en nettside er ingen enkel sak. Skal du tjene mye penger på sponsorbannere (utleie av bannerplass) må du ha en seriøs og godt besøkt side. For å tjene litt penger kan du benytte Tradedoubler, som er et affiliateprogram som gir deg noen prosenter av summer folk handler for.

Dette går ut på at du har reklamebannere på din nettside, og når brukere klikker seg inn på nettsiden via din banenr, får du prosenter av deres handlebeløp. Har sel vbannere fra komplett, mpx og diverse IT-relaterte selskaper, som gir nokk kroner pr måned til å dekke webhotell og domeneleie. Ingenting å bli rik av, men det funker til dette.

Har selv bed venner og bekjente, samt min fars bedrift om å bruke linker herfra om dem handler, og det funker, men man kan ikek forvente at tusenvis skal benytte dette. Det er også et forbehold om at siden din blir godkjent av nettstedene som de skal reklameres for. Du må gjennom en manuell godkjenning får du får lov å benytte bannere på siden.

Kan ikke se noen andre måte å tjene penger på før det blir betraktet som useriøst og lite positivt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Google AdSense da? Er det noe? Da får man jo bare om noen trykker på linken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aldritestet da jeg ikke ser for meg at folk besøker en side for å klikke seg videre på linker.. men funker sikkert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Google AdSense da? Er det noe? Da får man jo bare om noen trykker på linken?

http://itpro.no/supportforum/index.php?sho...9&hl=penger

Her er din forrige tråd om du har glemt den...

Råd: Du får ut resultater av det du putter inn. Gidder du ikke yte noe så kan du heller ikke regne med å få fortjeneste. Du har i denne og andre tråder vist at du verken har en ide om HVA siden din skal handle om eller hvordan du gjør det. Du er NØDT til å lære deg litt selv også (dvs. yte noe) og ikke forvente at folk skal gi deg noe gratis.

Beklager om dette svaret var vondt å lese, men det er faktisk godt ment.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjekka litt på GoogleAds, men jeg må jo være 18 år? ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

javel..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så da er vel spørsmålet egentlig: Om noen vet om en enkel tjeneste som f.eks: Google Ads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det ikke bedre å bygge opp en nettside og få den ferdig før du begynner å annonsere?

Jeg ser ikke for meg at så mange gidder å annonsere på en nettside som knapt er ferdig - eller har noe spesikt innhold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det ikke bedre å bygge opp en nettside og få den ferdig før du begynner å annonsere?

Jeg ser ikke for meg at så mange gidder å annonsere på en nettside som knapt er ferdig - eller har noe spesikt innhold.

Nemlig.....første tanken som slo meg også....

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, jeg har jo ikke tenkt å legge ut noe enda, (Gjorde det med en ene siden for å teste..) Men det jeg lurte på var om dere kunne anbefale noe enkelt man kunne tjene penger på på sin egen hjemmeside.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive