Hvordan lage eget design i phostoshop?

80 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har sett mange fine design på internett! men de koster selfølgelig penger, er ikke intrisert i noe gratis design da disse er mildt sagt F*cka, derfor lurer jeg på:

[1] Hva trenger jeg for å få lagd et design i photoshop?

[2] Hvilke programmer trenger jeg?

[3] Finnes det noe tutorialer for dette?

[4] Om noen vet noe om dette eller kan dette så kontakt meg på PM, Mail eller skriv litt her;)

Håper på hjelp!

Takk på forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Photoshop Tutorials

Noen gratis designs

Ang nr 4:

Brukere oppfordres til å bidra i forumet, og ikke via PM.

Hjelp som foregår via PM er ikke til hjelp i forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjekka linkene ;) men jeg lurer også på hva slags programmer jeg trenger utenom PS og DW ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har ikke jeg store kompetansen innen web-design.

Men dreamweaver og Adobe's GoLive, er to program som jeg personlig har grei erfaring med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørsmålet er vel egentlig hvordan jeg kan lage et egen design i PS og hva jeg trenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Mener du et design til et CMS eller eget design på egenstrukturert kode? Om det er det første kan du jo begynne med å fortelle oss hvilket CMS det er snakk om. Om det er det andre får du sette deg inn i grunnleggende HTML og CSS, samt klippe opp et "design" ("bilde") du har laget i Photoshop. Det er mye enklere for oss å svare på et konkret spørsmål også.

EDIT: I teorien burde du ikke trenge noe annet enn Photoshop og et notisblokk-lignende program, eventuelt et program beregnet på web-design, f.eks. DreamWeaver, GoLive e.l. Du lærer dog mest av å kode selv.

Endret av Kalessin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva jeg ville brukt for og lage en komplett nettside:

1) Bildebehandlings programmer: Photoshop / Gimp / Paint.net / Paint Shop Pro

Dette er for og behandle bilder og "slice nettsider som er laget i HTML"

2) Webutviklingsverktøy: Frontpage / Webstudio 2008 / Dreamweaver

Dette er for og kode og lage tabeller og sette opp alle bildene slik du vil ha det til og se ut og få siden til og fungere.

3) Din egen webserver

Apache Friends - Xammp har en utrolig bra lokal webserver du kan ha med alt du trenger for og teste den (bra og ha om du ikke har noe domene og legge dette på)

Det er bare 1 install fil og da er MYSQL / PHP / Mailserver / Apache webserver installert.

Mere info kan hentes herfra

Andre ting du kan trenge er erfaring med PHP / MYSQL / ASP (dog asp ikke er støttet for xampp må du ha IIS som er fra Windows sin side)

XAMPP støttes i windows / linux og andre os, bare install og tut og kjør med denne webserver.

Håper dette hjelper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har laget en side selv. ikke cms, siden min er foreløpig nede, men jeg har NULL kunnskap innen det med å lage design i PS, hva skal jeg starte med? :S

Winxzy: [Du hjelper meg altid :D] Btw. Jeg lurer på om jeg trenger noe flere programmer enn DW og PS? [Dreamweaver og Photoshop] Og hva kan jeg starte med når jeg skal lage designet?

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har laget en side selv. ikke cms, siden min er foreløpig nede, men jeg har NULL kunnskap innen det med å lage design i PS, hva skal jeg starte med? :S

Winxzy: [Du hjelper meg altid :D] Btw. Jeg lurer på om jeg trenger noe flere programmer enn DW og PS? [Dreamweaver og Photoshop] Og hva kan jeg starte med når jeg skal lage designet?

Egentlig så trenger du ikke det, Du trenger jo egentlig bare en motor og et kallerosi for og få en bil til og gå i teorien.

Det er smak og behag hvordan den ser og fungerer.

Samme her

Du trenger faktisk bare Paint og notepad, men det er smak og behag hva du vil ha for og gjøre jobben lettest mulig for deg selv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, da var det ute av veien ;) Men da lurer jeg på, når jeg åpner photoshop, hva skal jeg starte med? hvilken funksjoner skal jeg bruke? har null peil. Og når da jeg er ferdig, åssen får jeg til at det blir tekst der det skal være det?

Og åssen får jeg det til å bli en .html fil når det bare er et bilde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, da var det ute av veien ;) Men da lurer jeg på, når jeg åpner photoshop, hva skal jeg starte med? hvilken funksjoner skal jeg bruke? har null peil. Og når da jeg er ferdig, åssen får jeg til at det blir tekst der det skal være det?

Og åssen får jeg det til å bli en .html fil når det bare er et bilde?

Om du leser litt høyere opp til posten til LieX Her

Så har han noen guider som kanskje kan få deg igang.

Litt vanskelig og spørre folk om hvordan du skal håndtere og kjøre på motorveien om du aldri har klart og starte en bil.

Lettest og starte med simpel bilde redigering for lære deg hvordan programmet fungerer.

Videre så lærer du deg og gire (ja og da kan du klare deg lenger) slik at du lærer deg andre nye ting i PHotoshop og dreamweaver.

Når jeg skulle lære meg en del nye programeringspråk leste jeg og feilet en del via W3schools bra side med en del guider.

Les og lær tut og kjør! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, har lest dfet :) Men liksom, hva må jeg starte med å gjøre i PS? Hvilken ting? kan liksom ikke bare lage noen krusseduller og kalle det design?

Edit: På den tutorial siden viser de ikke hvordan man lager et design i ps da?

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lest litt omkring og har faktisk lagd noe (Ble såå mislykka, men er vel en start?)

33.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.. når det gjelder hvordan lage webdesign i photoshop, finner du ikke en bedre side enn denne.. denne har hjulpet meg utrolig mange ganger :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skjekket linken du ga og den var utrolig fin! :D

Da er dette resultatet mitt:

34.jpeg

Men jeg syntes teksten ble for ''data'' aktig, liksom ikke normal. ble liksom altfor firkantet om dere skjønner, dere vet vel ikke om noen fonts jeg kan bruke når jeg skal lage designs?

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjekket linken du ga og den var utrolig fin! :D

Da er dette resultatet mitt:

34.jpeg

Men jeg syntes teksten ble for ''data'' aktig, liksom ikke normal. ble liksom altfor firkantet om dere skjønner, dere vet vel ikke om noen fonts jeg kan bruke når jeg skal lage designs?

finnes mange fine gratis fonter :) sjekk ut denne den liker jeg best :thumbup: mange tusen gratis stilige fonter..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

alternativt til og lage layouten i photoshop har du denne guiden som viser deg detaljert hvordan du lager hele layouten / siten i dreamweaver ;) jeg foretrekker fremdeles og gjøre det i photoshop for så og finpusse html'en i dreamweaver da :P noe denne guiden kanskje kan være til hjelp til..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser du HHXpert her får du faktisk en del gode guider, så da er det bare tut og kjør og teste en del videre!

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå som jeg har laget et design som et bilde, åssen får jeg det til å bli en .html/.php fil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må ikke lage alt som 1 bilde, du må lage det som flere små bilder.

I din egen struktur dine egene mapper din egen tankegang og organisering.

Videre bruker du til HTML redigeringsprogram for og legge inn bildene og få puslespillet til og stemme overens

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her er en oversatt guide som detaljert tar for seg både hvordan du slicer bildet ditt til flere små bilder som Winxzy sier, og lagrer som html.. HVis du etterhvert vil ha siden som php, åpner du den bare i dreamweaver og lagrer den som php :thumbup:

Link til guiden

guiden har foresten også demo av resultatet på siste siden

Endret av .::CoRdAnTe::.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du tuller? Jeg har jo laget et helt bilde?! .. er det da ubrukelig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du tuller? Jeg har jo laget et helt bilde?! .. er det da ubrukelig?

Egentlig ikke du må bare slice det opp i flere små bilder for og få websiden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

du finner guide på slicing i siste linken jeg ga deg.. Følg guiden (slice opp bildene og lagre som html) videre derifra kan du ta dreamweaver.. søk litt på Pixel2life og du finner mye hvordan lage et design, slice og hvordan integrere i dreamweaver..

EDIT: Lagre som "html and images"

Endret av .::CoRdAnTe::.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive