Partisjonsproblemer med utrulling av Vista med Altiris

5 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Jeg har laget et image av Vista som skal rulles ut på IBM maskiner. Installert alt av programvare og drivere og partisjonert disken slik som den skal være.

For utrullingen bruker jeg Alritis, men når jeg distribuerer imaget til "slave" maskiner får jeg feilmelding.

Dette har funket tidligere, men på dette imaget ble jeg nødt til å endre størrelsen på D partisjonen (det er 2 patisjoner C og D, pluss recoverypartisjon som laget med Acronis etter at image er rullet ut på "slave" maskiner).

Jeg har forsøkt å gjøre dette i Vista uten noen tredjepartsprogrammer, men jeg får ikke lov til å krympe C partisjonen tilstrekkelig for å møte spesifikasjonene. C skal være på ~120GB og D: på ~170GB. Da det ikke gikk forsøkte jeg med Gparted, noe som funket bra på maskinen som imaget var laget på, men når det ble rullet ut fikk jeg feilmelding på "slave" maskinene.

Prøvde så å partisjonere med Acronis. Igjen funket dette veldig bra på maskinen som imaget ble laget på, men fikk bluescreen når dette ble rullet ut. Har streifet meg å bruke "fdisk" (med 98 opstartsdiskett) for å dele opp disken, men fdisk ser ikke hele volumet, så jeg antar at det vil være dødfødt.

Nå er mitt spørsmål;

Er det noen som har noen gode erfaringer med noen programmer i lignende situasjoner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med og bruke Norton Partition Magic for og krympe disken ?

Tror det finnes en trial version du kan prøve i det minste for og krympe disken din?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk, skal se på det. Noen erfaringer med programmet? =).

Ser at det kun er støtte for WIndows XP og 2000.

Endret av fam87
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dobbeltpost

Endret av fam87
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Erfaringen er utrlog bra, før vista kom og kunne gjøre jobben selv brukte jeg alltid dette programet.

Videre tror jeg faktisk du bare kan installere det og prøve det.

Anbefales i hvertfall av meg. Gammelt men gjør jobben! Og det skal finnes en vista version også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive