Programsnutt for å fremtvinge bluescreen..?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Er det noen av dere programmeringsguru'er som kan lage et program som fremtvinger en bluescreen i WinXP?

En som faktisk får pc'n til å krashe, ikke at det bare ser sånn ut. Programmet skal ikke slette eller ødelegge

filer eller registeret. Tenkte om det var mulig å eks. adressere data til et ugyldig minneområde eller cpu instrukser som

cpu'n ikke takler.. Maskina dette skal testet på er en FujitsuSiemens Lifebook C1410 (Core2Duo CPU).

Håper noen kan hjelpe? Skal ikke brukes til ondsinnet formål!

Håper selvsagt å få kildekode, og ikke link til en "ukjent" .exe fil.

Programmeringsspråk er opp til dere, men ønskelig at den kan kompileres til .exe fil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Force Bsod

Here's how to create a BSOD:

Launch the Registry Editor (Regedit.exe).

Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt\Parameters.

Go to Edit, select New | DWORD Value and name the new value CrashOnCtrlScroll.

Double-click the CrashOnCtrlScroll DWORD Value, type 1 in the Value Data textbox, and click OK.

Close the Registry Editor and restart Windows XP.

When you want to cause a BSOD, press and hold down the [Ctrl] key on the right side of your keyboard, and then tap the [scrollLock] key twice. Now you should see the BSOD.

If your system reboots instead of displaying the BSOD, you'll have to disable the Automatically

Restart setting in the System Properties dialog box. To do so, follow these steps:

Press [Windows]-Break.

Select the Advanced tab.

Click the Settings button in the Startup And Recovery panel.

Clear the Automatically Restart check box in the System Failure panel.

Click OK twice.

Here's how you remove the BSOD configuration:

Launch the Registry Editor (Regedit.exe).

Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt\Parameters.

Select the CrashOnCtrlScroll value, pull down the Edit menu, and select the Delete command.

Close the Registry Editor and restart Windows XP.

Note: Editing the registry is risky, so make sure you have a verified backup before making any changes.

NB! Jeg tar ikke noe ansvar av noe slag... Ser greit ut i mine øyne, men jeg er ingen ekspert på dette feltet.. Du bør muligens vente til det kommer noen som er bedre kvalifisert til å svare på dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Force Bsod

NB! Jeg tar ikke noe ansvar av noe slag... Ser greit ut i mine øyne, men jeg er ingen ekspert på dette feltet.. Du bør muligens vente til det kommer noen som er bedre kvalifisert til å svare på dette!

Har prøvd denne, men den sier ifra om at det er en "bruker-fremtvinget" bluescreen, husker ikke helt eksakt hva den sier, men den vil desverre gjennomskue meg.. Men bortsett fra det så er den super den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis det er snakk om å ikke bli avslørt kan du jo alltids tilegne en knapp på tastaturet et fullskjermbildet av en BSOD :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive