RDP innlogging til Winsrv 2003

8 innlegg i emnet

Skrevet

Prøver å logge flere inn samtidig på en win2003 server via RDP, men får kun tilgang via Administrator. Hvis jeg prøver å logge inn med en annen klient , får jeg beskjed om at man må være medlem av remote desktop users osv.. Jeg har lagt til denne brukeren i den gruppen som medlem i AD. Men får fortsatt beskjed om samme melding når jeg prøver å logge på. Hvis jeg går inn på Local security settings, user rights assignment, allow log on through terminal services på den serveren jeg skal logge inn på og prøver å redigere får jeg ikke til å legge inn flere brukere der, det er grået ut der hvor jeg skal legge til flere brukere, det går kun på DC, men det har ingen innvirkning på den lokale policyen på denne serveren. Skal ikke policyen i DC overskrive dette? Serveren er med i samme domene, og er lagt inn i AD. Er det noen som vet hvordan jeg kan få løst dette?

Stian

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, du kan teste dette:

Steg 1: Gå til Start - All Programs - Administrative Tools - Terminal Services Configuration - Connections - høyreklikk på RDP-Tcp - arkfane Permissions - sjekk at Remote Desktop Users ligger der.

Steg 2: Høyreklikk på My Computer - velg Manage i menyen - Computer Management - System Tools - Local Users and Groups - Groups - dobbeltklikk på Remote Desktop Users - legg til domenebrukerne eller domenegruppen som skal ha tilgang til RDP mot serveren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, du kan teste dette:

Steg 1: Gå til Start - All Programs - Administrative Tools - Terminal Services Configuration - Connections - høyreklikk på RDP-Tcp - arkfane Permissions - sjekk at Remote Desktop Users ligger der.

Steg 2: Høyreklikk på My Computer - velg Manage i menyen - Computer Management - System Tools - Local Users and Groups - Groups - dobbeltklikk på Remote Desktop Users - legg til domenebrukerne eller domenegruppen som skal ha tilgang til RDP mot serveren.

Hei!

Takk for svar. Jeg kom et steg videre ja, men får beskjed om at " the terminal server has exceed the maximum number of alloved connections" Det er bare logget på som administrator før, og det er ingen andre som er innlogget når jeg prøver å logge inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Da kan du prøve å logge på konsollet(fysisk på server), gå til Start -> All Programs -> Administrative Tools -> Terminal Services Manager -> Merk This Computer. Da skal du i høyre vindu se hvor mange sesjoner som er tilknyttet serveren. Det kan være at du har flere sesjoner oppe med administrator. Høyreklikk og disconnect de som ikke trenger å være der....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

www.smallbizserver.no er stedet der folk har greie på servere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan logger du på da?

Prøv å kjør (fra Start->Kjør/Run) "mstsc /v:servernavn /console" (SP2) eller "mstsc /v:servernavn /admin" (SP3).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan logger du på da?

Prøv å kjør (fra Start->Kjør/Run) "mstsc /v:servernavn /console" (SP2) eller "mstsc /v:servernavn /admin" (SP3).

Bare kommentere den kommandoen litt

/console er XP

/admin er Vista

Bare for og legge til den kommandoen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare kommentere den kommandoen litt

/console er XP

/admin er Vista

Bare for og legge til den kommandoen.

Funker nå brunt med /admin i XP også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive