Raskeste måte å bytte IP på?

12 innlegg i emnet

Skrevet

JA, jeg vet at det finnes flere tusen slike tråder rundt på nettet men det er jo uendelig mange måter å gjøre det på og jeg er ute etter den som går fortest (Sorry. The administrator has banned your IP address. To contact the administrator click here. :P ).

Noen som vet? :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

La maskinen stå på i 1 døgn - du får ny IP når det er mellom 12 og 24 timer kontinuerlig forbindelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må gi noe mer info. Er det nettsider du ikke kommer inn på eller hva?

Sitter du på lokalt hjemmenettverk eller på skole/jobb?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ble sperra ute fra et forum. Sitter her hjemme :P Går gjennom en trådløs ruter (D-Link DI 524 hvis det har noe å si)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bestill 2-3 linjer fra forskjellige ISP-er og kobl deg til en ny når IP-en blir blokket ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Heh, ja, da er du sperret IP-adresse.

Det du da må gjøre er å vente til din ISP (Internett leverandør) endrer IP adressen fra sentralen (Dslam). Hvor lang tid dette kan ta varierer fra 1 dag til en uke eller to, avhengig av leverandør. Spørsmålet er om det er middlertidig bann, eller total utestengelse. Er det middlertidig bann, så går dette seg til etter en viss periode og du slipper inn på forumet igjen etter en stund. Er det total utestengelse, må du registrere deg med nytt navn, ny mail adresse for registrering etc og ventet til ISP har endret IP adressen din (husk, dem på forumet har allikevel en tendens til å spore deg opp.. kommer ann på hvor slem du har vert og kunnskapsnivået til stab etc..).

Så vil jeg anbefale og følge regler og liknende på forumer heretter :) så slipper du slike tilfeller igjen..

Bestill 2-3 linjer fra forskjellige ISP-er og kobl deg til en ny når IP-en blir blokket ;)

Dj_Evelen: Håper ikke du var så seriøs nå..

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flere som har statisk IP-adresse.. inklusiv meg... Jeg lurer da på hvorfor du er blitt bannet...

Ellers er Proxy, Shell og andre greie løsninger tilgjengelig..

Uansett hvis din spesefikke IP-adresse er blitt bannet fra en eller annen tjenste, vel da ønsker jeg rettes ikke å hjelpe deg hvis du ikke kommer med hvorfor...Man blir som oftes ikke bannet uten grunnlag...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Heh, ja, da er du sperret IP-adresse.

Det du da må gjøre er å vente til din ISP (Internett leverandør) endrer IP adressen fra sentralen (Dslam). Hvor lang tid dette kan ta varierer fra 1 dag til en uke eller to, avhengig av leverandør. Spørsmålet er om det er middlertidig bann, eller total utestengelse. Er det middlertidig bann, så går dette seg til etter en viss periode og du slipper inn på forumet igjen etter en stund. Er det total utestengelse, må du registrere deg med nytt navn, ny mail adresse for registrering etc og ventet til ISP har endret IP adressen din (husk, dem på forumet har allikevel en tendens til å spore deg opp.. kommer ann på hvor slem du har vert og kunnskapsnivået til stab etc..).

Vel... Idag lagde jeg, ehh... 7 nye kontoer kanskje (Utestengt pga. for mye useriøs posting :lol: ). Så jeg forstår godt at det endte med IP-ban :P

EDIT: Må jo si at grunnene til at brukerene ble slettet var litt morsomme da: "Velkommen tilbake, StinaBe", "Hei igjen, StianBe", "Welcome Back", "Hei igjen" osv.. :lol:

Endret av Stian B
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel, da fortjener du vel ikke annet en å bli bannet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er ikke dette en tråd som omhandler hvorvidt han fortjente ban eller ikke. Selv om han sikkert gjorde det.

Det er vel ikke noen annen løsning såvidt jeg kan se enn å pelle ut strømmen fra modemet ditt, vente til noen andre får den IP'n du hadde eller til leien går ut. Hvor lang en IP-leie er varierer vel fra ISP til ISP.

/Marius

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel ikke noen annen løsning såvidt jeg kan se enn å pelle ut strømmen fra modemet ditt, vente til noen andre får den IP'n du hadde eller til leien går ut. Hvor lang en IP-leie er varierer vel fra ISP til ISP.

Sitte uten Internett tipper jeg ikke er så aktuelt for han, som er resultatet om du napper ut strømmen og venter til ISP gir deg ny IP. Da må du vente til DHSP serveren som kjører ut IP adresser på Dslam`en oppdaterer og fornyer disse.

ISP sender deg ny IP etter en gitt stund, som tidligere nevnt her:

<div class="spoiler" onclick="this.nextSibling.style.display=((this.nextSibling.style.display=='none')?'':'none');" onclick="this.nextSibling.style.display='';"><div class='spoilertop'>ISP IP (klikk for å vise/skjule)</div></div><div style='display:none;'><div class='spoilermain'>

Det du da må gjøre er å vente til din ISP (Internett leverandør) endrer IP adressen fra sentralen (Dslam). Hvor lang tid dette kan ta varierer fra 1 dag til en uke eller to, avhengig av leverandør. Spørsmålet er om det er midlertidig bann, eller total utestengelse. Er det midlertidig bann, så går dette seg til etter en viss periode og du slipper inn på forumet igjen etter en stund. Er det total utestengelse, må du registrere deg med nytt navn, ny mail adresse for registrering etc og ventet til ISP har endret IP adressen din.

</div></div>

Har han derimot fast IP, som noen enkelte har, så er situasjonen en helt annen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har internett fra en ISP som ikke har egen infrastuktur der jeg bor. Går ut fra at de leier seg inn hos Telenor.

Har derfor? hatt samme IP adressen siden mitt abonnement hos de startet.

Det er av samme grunn "umulig" for meg å få en annen IP adresse, noe jeg heller ikke trenger bare så det er sagt :-) Så det er ikke altid så lett å få fornyet IP adressen.

Skulle en ha behov finnes det Proxy'er av mer eller mindre bra kvalitet, de fleste som er gratis er forferdelig treeege.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive