Generell diskusjon om Windows 7

117 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Heihei.

Ønsker meg selv velkommen til forumet og benytter da annledningen til å komme med inspill/spørsmål om Win 7.

Har testa det siden Betaen kom ut, og må si at jeg ble positivt overasket.. Men eneste tingen som plager meg, og gjør at jeg enda holder litt igjenn på Xp, er:

når MSN Live kjøres, og jeg åpner Firefox, og minimerer ruta til FF, så åpner/maksimerer MSN vinduet seg.

Har ikke sett noen andre som har vært borti dette, så begynner jo å lure om det er kun jeg som har dette problemet?

Håper dere kan dele deres meninger og tips:)

Mvh

EDIT:

Fant en link til en side, som kanskje kan være til nytte.. Om noen kunne testet denne,og gitt tilbakemelding, hadde det vært knall:)

Hov to minimize MSN to systray: http://windows7center.com/windows-7-tips/h...y-in-windows-7/

Endret av Audi_Roy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Da sitter jeg og kjører W7 ;)

Lastet ned idag og sa (foreløpig) farvel til min kjære XP.

Det som overrasket meg positivt er at alle drivere fungerer utmerket såvidt jeg kan se. Trengte ikke å foreta meg noe som helst. Jeg sitter på en Acer Aspire 5920g bærbar.

Eneste som irriterer meg, og det er en STOR irritasjon, pc-en henger seg ved surfing. Det skjer ofte, hver kvarter, skjermen blir hvit med Mozilla firefox (Not responding) melding. Får da ikke åpnet taskmanager heller. Dette henger slik i 2-3 minutter og "løser seg opp". Hadde samme problem med Vista, det var grunnen til at jeg gikk tilbake til XP. :/

EDIT: må revurdere mitt første intrykk av w7. Frysing av pc hvert 5.minutt er ikke kult! Samme problemet jeg hadde med Vista. Får se om det løser seg, finner ikke noe om det på nettet...Ellers blir det nok kjapp comeback for godeste XP.

EDIT2: Ja, etter flere timer med tukling så er jeg like langt. Pc-en fryser hele tiden og tar en "timeout" på 3-4 minutter hver 5.minutt nå. Samme skjedde med Vista. Leste at noen anbefalte flashing av BIOS, men er ikke keen å flashe BIOS fra et beta operativsystem. Uansett...min foreløpige erfaring med W7 = Vista. (tror dette har noe å gjøre med acer laptoper)

Endret av UltraSuper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mornings, vil bare si at jeg har lagt ut (på piratebay) Windows 7 RC1 med norsk språkpakke :) Tenkte kanskje noen lette etter det. Bruker det selv og er storfornøyd:) bare søk på Windows 7 norsk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor i huleste laste ned torrent, når det går minst mye kjappere å bare laste ned den norske språkfilen og integrere den i Windows7? Dette krever jo selvfølgelig at vedkommende har windows7 installert fra før...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette var vel et alternativ til de som ikke har Windows 7 fra før av, og som ønsket den på norsk med en gang kan jeg tenke meg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

23416-YJT9OKN.png

Programmet som jeg brukte

Gjelder bare de som har nvidia kort/drivere installert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann!

Da sitter jeg også i Windows 7 RC og tester OS'et. :)

Er en god del små-programmer som ikke støttes av w7 enda. Som f.eks. Asus Probe II, 3dMark06... :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Asus Probe er vel stort sett bare et overvåkningsprogram for temperaturer og spenning? Bruk HWmonitor. :) Samme skiten, bare i en litt mindre fancy innpakning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann!

Da sitter jeg også i Windows 7 RC og tester OS'et. :)

Er en god del små-programmer som ikke støttes av w7 enda. Som f.eks. Asus Probe II, 3dMark06... :(

vel bruker 3dMark 05 å det funker fett på rc7100 x64 ;D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann jeg har nå Windows vista x64 men skal bytte til Windows 7 x86. er det samme forskjelden som alltid at man ikke kan ha mer ytelse enn 3,5 gig ram. har 6gig ram.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du får nok ikke utnyttet minnet ditt, nei. Du vil stå igjen med ca halvparten av det du har.

EDIT:

Og det er vel i bunn og grunn rimelig bortkastet? I mine øyne i alle fall... Ville nok ha holdt meg til 64bit, om det nå ikke er et dødsviktig program som nekter å samarbeide med mindre du kjører 32bit...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

2 spørsmål:

Er det noen forskjeller mellom de ulike versjoner (32 bits, Home, Professional, Premium) jeg som en enkel bruker ( surf & text, media player ) trenger å bry meg om?

Jeg laster for øyblikket ned x17-5922.iso. Betyr det at når jeg brenner en iso cd/dvd med denne så kan jeg installere og kjøre den med både godt resultat og god samvittighet, helt sånn uten videre, ikke noen kode for å åpne? Isåfall er det jo supert.

Jeg elsker Win2k og kjøre det fortsatt men det er jo noen kompatibilitetsproblemer det er en fordel å slippe.

EDIT: ER det beta eller lign man bare kan laste ned. slik at man ikek kan regne med at det funker uten knirk & kræsj?

Endret av Gulliver Foyle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei. Denne tråden ble opprettet da Windows 7 kom for folk som ville teste den ut før fullstendig betalbar versjon. Du kan ikke teste Windows 7 lenger, hvis ikke du er noe TechNet-parten eller noe sånt. Det kan jo være mulig at du får installert denne, men jeg regner med at du får beskjed etter aktivering at du må betale for en lisens og full-versjon.

For installering, kan du fint brenne den ut en iso og installere, den kan også legges på en klargjort minnepenn, så installere derfra. For ditt bruk, så bør billigste Home-edition fungere.

Valget mellom 32-bit og 64-bit går på antall RAM. Hvis PC-en er av nyere slag og maskinvare er kompatibelt med Windows 7, så støtter nok hovedkortet også 64-bit. Trenger du aldri mer enn ca 4GB, så holder det med 32-bit, det er der grensen går mellom 64-bit og 32-bit. Du får stort sett samme driverstøtte for begge system nå også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde tenkt å bestille fra Komplett, har bare en piratversjon nå men jeg bruker den ikke. Ville helst hatt XP men vet ikke hvor jeg kan på tak på den. Maskinvaren takler det meste men har bare 32bits CPU og 4 GB.

Kanskje jeg kan få validert og betalt crack'en og dermed kunne oppdatere av hjertens lyst? Det må jeg sjekke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje jeg kan få validert og betalt crack'en og dermed kunne oppdatere av hjertens lyst? Det må jeg sjekke...

Det skal fungere, hvis ikke det kun er oppgraderingspakke de tilbyr nå. Bare valider ekemplaret ditt, så får du videre beskjed hva som må til:

http://www.microsoft.com/genuine/validate/DownloadValidationSupport.aspx?displaylang=no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som en liten side-note tror jeg det er sånn at selvom dette går, betyr ikke det at det er lovlig. Altså, en lovlig lisens på et ulovlig produkt er egentlig ikke lov :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du får tilsendt CD/DVD av Microsoft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive