Hvordan brenne en bootbar ISO versjon av Windows Server 2003

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens!

Har ett lite spørsmål som kanskje virker litt dumt for enkelte..

Følgende er utført:

* Jeg har startet ett studie som krever nedlasting av Windows Server 2003. Dette er utført via. en MSDN avtale skolen har.Denne versjonen er ikke bootbar, men inneholder en full versjon av Enterprice edition..

* Har installert Virtual PC 2007 for å benytte til installering av server, men kan ikke gjøre det med en Server 2003 som ikke er bootbar.

* Har også installert DeepBurner og Alcohol 120% for brenning av ISO image av server 2003 for å benytte i Virtual PC 2007

Følgende må gjøres:

1. Hvordan får jeg min Windows Server 2003 bootbar? (har filene Micorsoft Corporation.iso og BootImage.img liggende, men er ikke sikker på hvordan jeg skal kunne benytte de)

2. Disse filene som innebærer i Windows Server 2003 skal brennes til ISO fil for enklere integrering til Virtual PC 2007.

Hvis noen kunne gitt meg punkt for punkt forklaring over hvordan jeg utfører disse punktene, med nevnte programvarene hadde jeg blitt meget glad :)

PS: Er ingen ekspert (grunnet tidlig i året ift. skolegang), så hadde satt pris på detaljert forklaring om det ikke er for mye å spørre om...

På forhånd, takk!!

Mvh

Kim Roger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du får installert windows 2003 server i vmware eller virtual pc.

Skulle vel operativsystem image (.iso) være oppstartsbar.

Men det kommer ann på hvordan du brenner imaget til cd eller dvd.

Du må pakke ut iso filen til en cd og ikke bare kopiere imaget over til cd,

Er usikker på DeepBurner eller Alcohol 120% men vet at i nero eller CDBurnerXP skulle det ikke være vanskeligere enn å velge "Plate image eller lagret prosjekt" i nero også velge en iso fil. Mens i CDBurnerXP er vel "brenn image til cd" eller noe lignende.

Hvis du har prøvd dette og det ikke fungerer, kan det være noe feil med imaget, eller at det er en annen måte å gjøre det på.

Hvis det er det, bør det følge med en beskrivelse på hvordan du gjør det.

Prøv å spør microsoft om de har noen forslag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Takker for svar, og beklager for sen replay...

Har ikke fått testet dette grunnet ett mer eller mindre hardt virus angrep av alle ting... :wall:

Skal gjøre det når jeg får maskinen litt mer opp på hektene ;)

Takk igjen!!

Mvh

Kim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive