DFS, replikering mellom 2 servere

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en filserver stående på en lokasjon.

Tenket å sette opp en til server på lokasjon nummer 2. hvor jeg vil legge inn samme share som ligger på feilserveren på lokasjon 1.

Vil så sette opp replikering mellom disse 2 lokasjonene slik at all data som blir lagt inn på lokasjon 2 blir kopiert til lokasjon 1 og motsatt.

Slik at uansett om brukeren logger på lokasjone 1 eller lokasjon 2 så vil brukeren få tilgang til akuratt samme informasjon på akuratt samme share på akuratt samme nettverkstasjon på pc'en sin.

Har sett på DFS og prøvd å sette opp litt via dette, men får det ikke helt til..

Er det noen som vet om dette går i det hele tatt ? Slik at man vet om man sitter på lokasjon 1 eller lokasjon 2. Og benytter seg av den som ligger nærmest. Er den ene nede benyttes den andre osv... (den siste her er ikke et must, men kjekk)

Har googlet litt og prøvde diverse, men det vil ikke helt fungere. Noen som kan forklare meg hvordan dette virker ? Eller noen som har noen linker til sider som kan forklare meg, og evt. en brukerveiledning til hvordan man setter dette opp ?

Thomas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har forsåvidt fått til dette. Men nå har jeg et annet problem jeg sliter med.

Får til å replikere mellom foldere som ligger øverst i mappestrukturen etter at jeg har opprettet et virtuelt share. Men når jeg så går inn på denne mappen, og kanskje en undermapp der igjen, så vil jeg at denne mappen skal ligge på 2 servere. Det får jeg til, slik at mappen replikeres til en annen server. MEN hvordan får jeg til slik at når brukeren går inn denne veien, og velger mappen så velger dfs å sende brukeren på serveren som svarer kjappest ?

Dette går om mappen hadde ligget øverst i sharet under det virtuelle DFS share. Men når det går lenger ner under et share som er delt ut via dfs, så går det ikke, eller jeg får det ikke til.

Noen som vet om dette går via DFS ? Eller om det går på noen annen måte ?

Spør gjerne om jeg har forklart meg dårlig.

Thomas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive