[LØST] Harddisk problem Vista

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hoi!

Har kjøpt meg en ny WD Spinpoint F1 500Gb disk.

Problemet er at den ikke kommer fram i min datamaskin, kun i enhetsbehandling. Gjelder både XP og Vista.

//JC

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du må formatere og tilgi harddisken en stasjonsbokstav før du kan benytte den.

Skriv mmc i "run", og klikk på file, deretter add/remove snapin module.

Add new.. finn Diskmanagment klikk på add pilen (slik at diskmanagment kommer over i boksen).. husker ikke om du så må klikke finnish eller noe slikt.

Så kommer det opp "Diskmanagment" under Console Root, dobbelklikk på denne og du får opp et vindu med alle harddisker i maskinen som er tilkoblet og som systemet finner. (kan ta litt tid mens den lokaliserer harddisker)

Den nye disken din er svart, er bare å høyreklikke, velg format. Her kan du også dele den opp i mindre harddisker om du ønsker. Velg stasjonsbokstav eller navn, og kjør i gang formatering, anbefaler vanlig formatering første gangen.. Ved dette verktøyet har du full kontroll på harddiskene dine..

Jeg pleier å lagre console på skrivebordet, finnes flere nyttige verktøyer her, som er lett å få tilgang til ved en slik snarvei. Alle kan lagres i samme console.

En annen måte er som Ilars beskrev i en annen post :

Du går til Kontrollpanel, Administrative verktøy, Datamaskinbehandling, Diskbehandling (under lagringsplass), og der skal du finne en ny disk. Høyreklikk på den og du ser en meny. Du kan her tildele ny bokstav osv. (Selvforklarende langt på vei). Tipper det er ca det samme i Vista som i XP..

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk, dette fungerte herlig ! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive