uTorrent og portforwarding

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg bruker et Inteno x5668 dsl modem fra nextgentel som er koblet til en linksys WRT160N ruter.

Det jeg lurer på er om jeg må åpne porter i begge ruterne? i tilfelle hvordan gjør jeg dette?

Hvordan er dette oppsettet forresten? Det virker på meg som litt "smør på flesk", men det trådløse signalet i linksys ruteren er så mye bedre enn inteno modemet.

Jeg er nybegynner på dette her, så beklager om oppsettet er helt bak mål.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk ut disse.

Ruterkonfigurasjon - Inteno X5668> Hvordan åpner jeg porter på min Inteno X5668 ruter

http://www.nextgentel.no/hjelp/kategori/ru...on/inteno-x5668

WRT160N/Utorrent

http://portforward.com/english/routers/por...0N/Utorrent.htm

Takk for svar! :)

Må jeg sette statisk IP for å få dette til å fungere? I tilfelle skal jeg da bruke min "interne" ip (f.eks 10.0.0.3) eller skal jeg bruke den "offentlige" ip adressen?

Etter det er det bare å velge en port i utorrent for deretter å åpne denne porten i dsl modemet og i ruteren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har Ngt selv, men med en Speedtouch 546i ruter.

Så jeg har ingen erfaring med Inteno x5668 eller linksys WRT160N

Jeg bruker den interne ip når jeg forwarder til ønsket tjeneste.

Det eneste jeg kan foreslå: prøv deg frem, men bruk den interne ip-adressen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har Ngt selv, men med en Speedtouch 546i ruter.

Så jeg har ingen erfaring med Inteno x5668 eller linksys WRT160N

Jeg bruker den interne ip når jeg forwarder til ønsket tjeneste.

Det eneste jeg kan foreslå: prøv deg frem, men bruk den interne ip-adressen.

Takk igjen for svar :)

Jeg møter et problem når jeg skal sette statisk IP. Inteno modemet opererer med 10.x.x.x. Linksys opererer med 192.168.1.x.