Problemer med grafikkortdriver under Windows XP - haster!

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt inn nytt grafikkort til PC-en min. Dette er et XFX GeForce 6200 med 256 mb DDR2-minne. Kortet fungerer ganske greit med standard-driverene fra Microsoft (VGA), det største problemet er egentlig at jeg får svært hakkete scrolling i f.eks. Opera, Internet Explorer o.l.

Jeg har prøvd å installere forskjellige drivere:

- Driveren som kom på en CD sammen med graffikkortet. Uavhengig om jeg bruker Windows' veiviser for ny maskinvare, eller bruker installasjonsveiviseren fra produsenten får jeg opp en blåskjerm når jeg restarter datamaskinen (og driveren taes i bruk). Da må jeg gjenopprette Windows gjennom Sikkermodus og Systemgjenoppretting.

- Hvis jeg laster ned driveren fra nVidia eller XFX sine nettsider får jeg et noe mindre problem; det at skjermoppløsningen står fastlåst på 800 x 600 og fargedybde på 4 bits. Når jeg starter opp PC-en kommer det opp en melding om at Windows har satt disse verdiene til lavest mulige, og at man kan øke disse ved å trykke på boblen som dukker opp. Hvis jeg da gjør dette kommer det opp en dialogboks som bekrefter dette, men det skjer alikevel ingenting.

Driverversjonene jeg har prøvd fra nettsidene er 178.13 og 178.25. Disse skal støtte GeForce 6200-kortet.

Håper på raskt svar, da jeg skal på LAN til helga og vil helst ha det i orden til da. :)

Einar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive