Hva synes du om UFO-artiklene på ITpro?

En skikkelig meningsmåling   96 stemmer

1. 1.

• Liker det
      16
    • Har ikke noe i mot det
      27
    • Liker det ikke
      53

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

201 innlegg i emnet

Skrevet

Synes spiffers sier mye fornuftig her.

Jeg har ikke noe i mot at det publiseres slike artikler, men ikke på ITpro. Mangfold er bra og det er fint å få ymse teorier fram i lyset og få diskutert dem - enten man lider av konspiranoia eller ei.

Disse artiklene om UFO-er, konspirasjonsteorier, babes og annet, som mildt sagt er "off topic" i forhold til IT, fungerer bare som støy for den som vil lese IT-stoff på ITPro. Hva blir det neste fanatiske utspillet? Hvis en i redaksjonen plutselig får dilla på strikking, skal ITpro da oversvømmes av strikkeartikler? Naturligvis ikke, derfor bør dette stoffet bort snarest mulig. Publiser det heller på et nytt, eller mer egnet sted.

Redaksjonen bør heller tenke på hva de vil med ITPro og hva som blir igjen av ITPro hvis de som ikke liker denne utviklingen, får nok og logger av ITPro for godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er dette et forsøk på å kneble brukerne?

Lukter jeg en konspirasjon her? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lukter jeg en konspirasjon her? :P

Mhm, det er moderatorer og redaksjonen som konspirerer mot høye visningstall og reklameinntekter. "Ikke faen om vi vil ha reklamekroner! Vi saboterer nettstedet vårt!"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er dette et forsøk på å kneble brukerne?

Det er min mening, som bruker av forumet, om denne tråden. Men for all del, diskuter i det vide og brede.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ser at det er mange brukere som kun har vært med her et par år og ikke husker gode gamle dager her på itpro.

Det var tider det, interessant og lærerikt.

Men tidene har forandret seg, og det er tilsomt at itpro kommer tilbake som itpro side.

Og det syns jeg er veldig trist.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:thumbup: På meg virker det ikke som flere sidevisninger er agenda til skribenten. Når det i tillegg spekuleres i kjente domener som speiler til denne siden syns jeg det er gått langt over streken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter en kjapp gjennomgang av tråden, noterer jeg meg at det er åtte bidragsytere, altså mods eller skribenter, som er kritiske eller ønsker "opplysningstiden" bort fra ITpro. Hvor mange slike bidragsytere er det ITpro har totalt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://itpro.no/info/om.html

Her finner du noen av oss.

Er dere ikke lei av å klage snart? Jeg er møkklei værtfall :P

Vi har fått sagt vår mening hvertfall og da har vi som brukere gjort vårt.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kanskje starte en poll om UFO-tråder ? :P

Er du lei av diskusjonstråder om UFO-artikler ?

• Liker dem svært godt :thumbs:
  • Greit nok for meg
  • Overser dem B)
  • Temmelig lei :(
  • Møkk lei
  • Holder på å spy av dem :sick:
  • Er medlem av "Folkebevegelsen mot diskusjonstråder uten formål"

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Svalbard Seedbank..... OK, det lagres frø inne i ei av luftesjaktene til Sveagruven på Svalbard...hva så??

Jeg har selv vært inne i den sjakten og skiftet kullfilter i luftrenseanlegget...var ikke noe som var verken skummelt eller hemmelig der....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Svalbard Seedbank..... OK, det lagres frø inne i ei av luftesjaktene til Sveagruven på Svalbard...hva så??

Jeg har selv vært inne i den sjakten og skiftet kullfilter i luftrenseanlegget...var ikke noe som var verken skummelt eller hemmelig der....

Hah, enten er du hjernevasket, eller så konspirerer du med myndighetene om å få oss til å tro at det ikke er noe skummelt der. Please fortell om krystallysene, tubetogene, vaktene med trekanter på uniformene :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får vi nå sett hvor vanntett den teorien er :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hah, enten er du hjernevasket, eller så konspirerer du med myndighetene om å få oss til å tro at det ikke er noe skummelt der. Please fortell om krystallysene, tubetogene, vaktene med trekanter på uniformene :wub:

Så ikke annet enn varmekjeledresser der inne jeg.....hva du ellers måtte tenke og tro om saken, er da meg knekkende likegyldig.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Så ikke annet enn varmekjeledresser der inne jeg.....hva du ellers måtte tenke og tro om saken, er da meg knekkende likegyldig.

Okei, siden du sier det var varmekjeledresser, så skal jeg heller tro det du sier.. :P

Men fra spøk til alvor, det er fint at en som har vært der inne, OG som er med i moderatorteamet sier ifra. Du kan vel bekrefte at denne skissen over frøbanken stemmer:

Norvay-04_copy.jpg

Det viser jo at artikkelforfatteren har beskåret bildet i artikkelen, med tanke på å villede leseren. Kommentaren til bildet var "En illustrasjon av Svalbard Global Seed Bank. Hvor dypt stikker hullet?"

svalbardseedbank2.jpg

Endret av spiffers
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nøyaktig hvor dypt svea stikker, tør jeg ikke begi meg ut på......men at de skissene der er fri fantasi, kan jeg derimot garantere....rein sience-fiction.

Det vil si....frontpartiet stemmer....ikke resten.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den første var den offisielle fra Svalbard Frøbank, den andre er beskåret av artikkelforfatteren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, frøbanken er ekte nok.....men all mambo jamboen og kospirasjonsteoriene rundt den, er bare vis-vas....

Frøene legges der til en eventuell ny beplantning etter en eventuell atomkrig, eller ny istid, eller andre globale katastrofer.....that's it.

Det finnes ingen hemmelige innkvarteringer for umistelige statsoverhoder og godt betalende milliardærer.....slikt har vi area51 til.....

:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får vi nå sett hvor vanntett den teorien er :)

Svarer også like godt i denne tråden jeg. Ja, jeg har fått navnet og sett diverse bilder. Om det betyr noe i den store sammenhengen vet ikke jeg. Det var vel meningen at dette brevet til den politikeren skulle være signert med fullt navn slik som jeg har forstått det. Hvorfor det er anonymisert vet jeg dessverre ikke.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ærlig talt Frank.....trodde du var realist jeg..... :D

"Dette hevder en aktiv, norsk politiker med militær bakgrunn som har blitt stadfestet med sin identitet. Personen er bekreftet å være ekte og vi er helt sikker på at kilden er akkurat den norske politikeren han hevder å være. På grunn av fare for eget liv ønsker han ikke å oppgi sitt navn offentlig"

Nå er PST det mest hemmelige vi har i Norge, og selv DE har lite som unnlater seg fra offentligheten.....den kalde krigen er over, og har vel aldri vært helt gjeldende i Skandinavia.....men for all del, dem som ønsker å tro på et norskt STASI, KGB og CIA, må da i herrens navn bare fortsette med sitt tanketomme tankespinn.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sa ikke at jeg trodde. Jeg sa at jeg har fått navnet og sett bilder, that's it.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mennesker elsker konspirasjonsteorier.....men i dette tilfellet er nok frøene på Svalbard vokst seg til skog ingen ser for bare trær.....

Og som sagt, jeg har fysisk vært inne i den sjakta...og vil våre "hemmelige" overlevende oppholde seg der over tid, så skal faen ikke jeg verken misunne dem eller nekte dem....

:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om dette er sant eller ikke er vel i grunn revnende likegyldig. Frank må bare innse at tiden for "opplysningstiden" er forbi, det sier jo både skrivbenter, moderatorer og brukere på dette nettstedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Får fortsette her da, siden administrasjonen stengte tråden før innlegget var ferdig, og jeg ikke har tilgang til IRC da administrasjonen ikke har ordnet Profilen enda til tross for sendte PM. Og dette er jo tråden for meninger om artiklene :)

Som Papsn skrev:

Jepp, det syns jeg også.....du får jage på moderatorsøknaden din peik, så du får begynt å slette det du anser som komisk, og ikke ønsker å ha i forumet.

Unnskyld, men hva får deg til å tro at jeg ønsker å bli mod her??? Småsleipe og bråkjekke kommentarer er noe du som mod bør holde deg for god til, og heller da diskusjonen saklig og seriøst.

Det holder med å lese en del av innleggene her, så mister man fort den lysten. Etter min (personlige) mening så bør et nettsted som dette, med det målet som muligens engang var, ha et visst forhold til sine brukere. Ingen brukere, intet nettsted, og det hele dauer fort bort i grauten. Slike nettsteder, eller communety, overlever ikke lenge med en sterk heretisk stab, som ikke er villig til å høre på brukerne sine.

Hele hensikten med det første innlegget jeg skrev her var å stille spørsmål om mod sin avgang, og det har jeg delvis fått svar på av de som har følt lysten til å svare, men krever absolutt intet svar fra dem som ikke ønsker å kommentere dette. Det som jeg derimot IKKE har fått svar på er om stab har tenkt å gjøre noe med dette, eller om vi skal fortsette å se slike artikkler på fremsiden fremover. Eller om dem fremdeles bare stenger tråder der temaet diskuteres??

Det har vel vist seg på flere nettsteder, at brukermassen er en stor del av livsnæringen til et communety. Hva skulle ITpro blitt med 20 fornøyde brukere? Er det ikke da bedre å ha et nettsted med 20.000 brukere, et godt miljø, rene og klare retningslinjer og masse energi til å drive med det som brukerene er ute etter, OG HOLDE seg til temaet?

Jeg har da levd så lenge at jeg vet utmerket godt at IT ikke dreier seg om bare Microsoft/Windows og Mac/Appl.. Det er et stort og omfattende tema, som faktisk er inkludert i de aller fleste arbeidssituvasjoner i norge i dag, på en eller annen måte. Spør du Ola Normann på Karl Johan, og spør hva han forbinder med IT, så vil 90% svare "Datamaskiner og/eller Informasjonsteknologi". Selv om Scotty i Startrek også var en drevet datamaskinbruker, og hadde muligheten til å "Lyse opp" sine venner, så ser faktisk vi andre en viss forskjell på det som skjer på film og den reelle virkeligheten. Om konspirasjonsteorier er et interresangt tema (som det sikkert er for mange) så mener jeg fremdeles ITPro er helt feil plass å diskutere dette på. Det handler om å vise en viss form for seriøsitet ut mot brukere og besøkende på siden, og ikke å drive en egen gutteklubb på bakrommet, mens man tester skjermkort,minnebrikker og andre komponenter, for så å publisere resultatet man har blitt enig om på en side som dette..

Mange av de relaterte kommentarene og meningene som er komemt i forbindelse med disse oppslagene, bør sees på som konstruktiv kritikk, og ikke bli feid under en dør eller forbisett slik som det kan føles i dette tilfellet. Jeg personlig ser på ITpro som en knall side, der man får mange og gode svar på de spørsmål man har, og man lærer faktisk en del av å teste, prøve og sette seg inn i en del av dem temaene som bli tatt opp her... synd det skal bli mer diskusjon om frøbanken på svalbard og andre rariteter...

Vil også rette en takk til norbat for en strålende rapp.. (i den stengte tråden..) Der fikk jeg smilt litt på smilebåndet allikevel:)

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prææææhæhæhæhæhæ..... og med det både understreker og beviser du min påstand fra den forrige tråden....om barnslige, smiskende, sladrende wannabee-moderatorer.

Sorry Sam....men føler du deg støtt av mine kommentarer, bør du vel heller gå i deg selv først og fremst.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette viser jo sannelig at det å være mod er muligens noe jeg burde smiske meg til allikevel :) heh, for å være så seriøs som du er nå, viser jo bare at du faktisk ikke vil, eller er i stand til å ha en seriøs diskusjon. Slik besvarelse sier vel egentlig mer om deg en det gjør om temaet det diskuteres om. Å sitte som mod på et slikt forum, må jo være drømmen. Si de man vil, dra diskusjoner over til å gå på personer som ønsker å holde en seriøs diskusjon om temaet, istedenfor å faktisk argumentere for eller imot.. kjempegreier..

Men regner jo med siden du mener at jeg bør gå i meg selv om jeg føler meg støtt av dine kommentarer, så spør jeg jo hvordan mod på 41 år kan i det hele tatt klare å lirke ut av seg så mange kommentarer (i denne og denne tråden) uten å komme med noe som helst seriøst som faktisk er relatert til temaet. Eneste som kommer er en masse rare setninger om urelevasnt sjiit.. men det det er vel hit vi har kommet..

Har da absolutt ingen ønske om å gjøre dette til noe som helst personligt, heller ønsker å holde diskusjonen på et plan som alle er med på.... men det blir for dumt når man får slike poster, og det sitter en mod å skriver dem...

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive