Hva synes du om UFO-artiklene på ITpro?

En skikkelig meningsmåling   96 stemmer

1. 1.

• Liker det
      16
    • Har ikke noe i mot det
      27
    • Liker det ikke
      53

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

201 innlegg i emnet

Skrevet

Ja, det er så en har lyst til å avslutte medlemskapet, men syns at det er å gå litt langt.

Men har lyst for det.

Det ser i alle fall ut som vi medlemmer ikke har mye vi skal ha sakt om hva som er brukbart som sidestoff her inne.

Vi er helt prisgitt de som styrer innleggene.

Og de som er moderatorer burde si fra om misnøyen blandt brukere nå, og ikke håpe på at det skal gå vekk av seg selv.

Håper nå på at itpro kan komme tilbake til utgangspunktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Henger litt til her inne, venter på svar fra redaksjonen. De ba jo om at de skulle kontaktes direkte, så jeg lever i håpet.

Mods har jo sensurert og slettet en del innlegg i tråden, både ren frustrasjon som jeg har kommet med, og konstruktiv kritikk. De burde være glad at noen blir frustrerte og forbannet, det viser jo at nettstedet fortsatt vekker en smule engasjement. Men men, jeg forventer høyere advarselnivå (20% nå) og kanskje utkastelse, men det er verdt det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kan også på egenhånd ta kontakt med redaksjonen på mail: post [at] itpro [dot] no :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kan også på egenhånd ta kontakt med redaksjonen på mail: post [at] itpro [dot] no :)

Tok kontakt via PM med brukeren ITpro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ta kontakt pr. mail er jo litt søkt syns jeg, trodde at det skulle være et åpent forum hvor alle kunne komme med sitt syn på saken.

Så la oss ikke undergrave friheten til å være med å legge rettnigslinjer for hva som er ønskelig i forumet.

Jeg syns at moderatorene kunne lage et spørrreskjema om "for eller imot" innlegg om UFO og andre konspirasjoner, og så kunne flertallet bestemme hva som skal stå på indexsiden.

Det er vel demokratisk.

Og vist vi taper så kan vi jo melde oss ut av forumet.

Endret av Terumo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel egentlig ikke snakk om for eller imot slike saker, det er, i mine øyne, et være eller ikke være for ITpro som seriøst nettsted. "Pro-biten" er egentlig borte for lenge siden, nå er "IT-biten" på full fart ut dørene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er enig med spiffers men vi kan jo håpe i det lengste at siden kommer tilbake til sin storhetstid igjen, men det ser mørkt ut for itpro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvem er det som fant på denne ideen om å skrive slik mannesjiit her inne anyway?

Har noen venner som er hyppig brukere av paranormal.no også:) kanskje få dem til å skrive noen innlegg også, så vi er sikker på å ødelegge dette stedet en gang for alle..

Da kan vi jo får slike poster som dette på forumet også:

IT UFO Oppdaget.. (klikk for å vise/skjule)

Merkelig lys observert fra en av våre UFO poster på Hovde på Ørlandet. 2 agenter fra Eliten kunne forklare at UFO-en svevet som et gulaktig lys på himmelen over fjellene i retning værnes. Det var tydelig at dette ikke var noe fly, siden alle ørlendinger er vant til å se fly på himmelen og vet hvordan de oppfører seg.

Tårnet på Ørland hovedflystasjon ble raskt oppringt for å høre om de hviste hva det var. De kunne bekrefte at de hadde ingen fly på radaren, ei heller ingen jagerfly var ute på øvelse. Mens samtalen foregikk blusset det merkelige lyset opp og ble like stor som månen, og det så ut som himmelen var i brann. Akkurat som i en vedovn, gulbrunt orange lys. Den ansatte i tårnet så også lyset, og han visste ikke hva det var. Samtalen ble avsluttet, og lyset gikk tilbake til å bare "henge" i lufta over fjellene.

Etter en stund kom det plutselig 7- 8 jagerfly fra der hvor lyset befant seg. Trolig amerikanske fly som landet på flystasjonen. Flere medlemmer av Eliten ble tilkalt og vi var nå flere vitner. Tårnet ble igjen oppringt for å høre om disse amerikanske flyene hadde observert noe. Det fikk vi ikke noe svar på. Men vi ga klar beskjed om at de måtte sende opp noen fly for å sjekke det ut. Det var jo tross alt et uidentifisert objekt på himmelen.

4- 5 minutter etterpå tok 2 f-16 jagerfly av og saumfarte luftrommet. Men nå sloknet lyset.

Vi var flere vitner til dette.

Eller hva med denne? :

Alien Shapeshifter sett på østlandet.. (klikk for å vise/skjule)

En bekjent av meg hadde nylig en interessant opplevelse...

Han var ute på trappa en kveld, utenfor huset der han bor, for å ta en røyk. Plutselig ser han en person som står i en åpning mellom noe krattskog, bare 6-7 meter unna han. Han ser personen fra livet og opp, fordi under det er det bare kratt.

Han er kledd i en svart, tettsittende overall/jakke el.l. Pga. at det er mørkt ute er det vanskelig å se detaljer i ansiktet, men EN ting er veldig fremtredende - øynene. De lyser grønt, omtrent som smaragder. Et ganske sterkt, selvlysende lys. Jeg spørr om han klarte å se om denne personen hadde noe hår, men det kunne han ikke legge merke til.

Han jeg kjenner som så dette, blir jo selvfølgelig litt "satt ut" når han ser denne karen med de selvlysende grønne øynene, men han blir ikke redd, kanskje fordi hun han er sammen med, ved en rekke anledninger har sett UFO`er, "aliens" og andre "rare" ting gjennom årene. (hun hadde også sett en UFO samme dag, ikke langt derifra dette skjedde).

Vel - han ser videre på denne karen, så hilser han til han og sier "Hei". Denne mystiske figuren svarer ikke, men det blinker til i de grønne øynene hans. Så sier han jeg kjenner "Hello!" (greit å prøve seg på flere språk..), og igjen så blinker det til i øynene til han som står i åpningen i krattskogen.

Så plutselig skjer det bisarre ting. Ansiktet til denne karen med de grønne øynene begynner plutselig å forandre seg og skifter form. Det ser ut som om han får en kraftig snute, omtrent som en ulv, og selvfølgelig blir min bekjent, litt sjokkert, men han backer ikke unna, da han får det for seg at dette er en test, for å se om han blir redd, får panikk el.l.

Etter en liten stund skifter ansiktet tilbake til vanlig form igjen, og det lyser fortsatt intenst selvlysende grønt lys fra øynene hans.

De står og ser på hverandre en stund til, så går min bekjent inn igjen i huset igjen.

Det som er rart, er at det viser seg at akkurat der denne "karen" stod, så var gresset på bakken tråkket flatt. I tillegg er det et "søkk" i terrenget der, slik at det viser at hvis karen stod på bakken, så måtte han ha vært rundt 3 meter høy for å komme opp i den høyden som han ble observert på. Alternativt at han "svevde" i lufta.

Min bekjente, som så han, forsøkte også selv å forflytte seg i terrenget, han gikk først litt til ene siden, og da flyttet også karen i krattet seg "med" han, og når han gikk tilbake til samme plass igjen, flyttet karen i krattet seg tilbake igjen han også, så det virket som om han "kommuniserte" på et slags vis med bevegelser, samt glimtene i de grønne, selvlysende øynene.

Det skal også legges til, at han som så denne karen, ikke er noen skrønemaker, han har en meget høy stilling i næringslivet, der jobben hans går ut på sikkerhet, overvåking etc., så han er definitivt i stand til å kunne ta rasjonelle avgjørelser, og er dyktig til å observere ting. I tillegg var avstanden bare 6-7 meter, og på så kort hold skal det mye til for å se "feil", mistolke ting osv.

Selv er han av den oppfatning at denne observasjonen var en personlig test av han, for å se hvordan han ville reagere, spesielt når "shapeshiftingen" foregikk. Men han tror han passerte testen... så får vi vente i spenning og se hva som skjer videre... er jo ikke sikkert det er slutt med dette..

Det var ihvertfall en uvanlig, men veldig interessant historie. Har aldri hørt om noe lignende før ihvertfall.

Muligens noen "hjelpere" gjør susen?

hjelperen min... (klikk for å vise/skjule)

hei eg sov over hoss mamma og ber altid hjelperene mine inn i rome for å holde andre ånder vekke før eg legger meg,men før eg dro til mamma så sa eg at eg er klar for å se di men helst i mine drømmer fyst som ett start ponkt...

når eg låg i sengen følte eg noen som såg på meg men tenkte ikke så mye på det etterpå og la meg til å sove.plutselig i hode mitt så dukka opp en mann i rundt 50årene(bare tipper pga rynkene), han var litt slank med en slank hode med kort mørkt hår og store fine auger og ett fint smil. han satt ved siden av barne mitt så at barne mitt havna imitten av oss på ein måte. han mannen såg lenge på meg og smilte til at eg plutselig brå våkna..

litt etter på så sovna eg igjen så tror eg en liten jente dukka opp med foten min tror eg.denne delen husker eg ikke så bra..men den mannen..kan det ha vert ein av hjelperene mine siden eg sa di skulle dukke opp i drømmene mine fyst?????

følte meg trygg og ikke redde når eg såg han. fekk en varm følelse fra han...at han ville meg godt.

Er det ingen som ser galskapen?

La UFO`er være UFO, og konspirasjonsteorier være det det er, men for all del hold det borte fra denne siden..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes ikke den siste artikkelen var så stor OW NO. Men jeg skjønner tankegangen til fok rundt her, blir litt dumt å skrive om slike saker, når man leder et kjent IT-nettverk.

Opprett konspirasjon.ITpro.no og skriv nyheiter der!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=118386

Et forum jeg tillegger mye kredibilitet, og da særlig av han som laget hovedinnlegget i tråden. Jeg forholder meg forsåvidt nøytral i den grad at jeg overser denne typen artikler, men ser jo at mange reagerer på dette. Kanskje på tide å "lese tegnene i tiden" ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg lurer nå på hvor mye lenger vi må skrive her før lederskapet tar til fornuft, men slik som det ser ut i dag så er det vel newer.

Etter det som jeg kan se så er det folk med stor kompetanse som er imot alt dette, for det er vel og komme med ideer om hvordan itpro kan bli bedre de ønsker å hjelpe folk med ting de selv er interesert i.

Og det er slik siden er bygget opp........

Vi må huske på at siden er for alle, det vil s nybegynnere som trenger hjelp til formatering og defragmenterin osv.

Og det kan være avanserte oppgaver som er en utfordring for mange å få til.

Så denne siden trenger å komme tilbake til sin opprinelige mening.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"E.T" phone home, the spaceship launch at midnight. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke forstå at UFO-artiklene kan være noe stort problem, det kommer vel ca 1 artikkel hver uke, sånn i gjennomsnittet, og dette er vel ikke så utrolig mye?

Jeg synes ihvertfall at siden her er utrolig bra lagt opp, men man kunne gjerne hatt en egen del, slik andre nevner til disse UFO-artiklene. Slik at folk som bare vil lese IT artiklert slipper å se overskriftene hver gang.

Nå må det også nevnes at dette er min personlige oppfattning, og alles interesser er jo forskjellige.

Endret av leo12321
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

www.ufopro.no domenet er ledig om det er av interesse, så kan man jo samle relatert UFO og konspirasjonsteorier der:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at UFO-artiklene kan være noe stort problem, det kommer vel ca 1 artikkel hver uke, sånn i gjennomsnittet, og dette er vel ikke så utrolig mye?

Jeg synes ihvertfall at siden her er utrolig bra lagt opp, men man kunne gjerne hatt en egen del, slik andre nevner til disse UFO-artiklene. Slik at folk som bare vil lese IT artiklert slipper å se overskriftene hver gang.

Nå må det også nevnes at dette er min personlige oppfattning, og alles interesser er jo forskjellige.

Dette er ITpro, ikke UFOpro. Slikt stoff som "Opplysningstiden" skremmer bort flere og flere IT-folk herfra, så det er grunnen til at jeg trygler og ber Frank å ta til vettet. Nivået her er nå på et lavmål fra før av, så hvorfor skremme bort siste rest av "normale" folk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For det første: Tidligere i dag (har ikke sjekket nå) var det FIRE "opplysningstid"-artikler. Så om det kommer en i uka, så forpester de forsiden i ukesvis.

For det andre: En artikkel er en for mye. Jeg vil ikke ha mitt navn eller nick forbundet med sider som publiserer slikt søppel. Jeg har skrevet artikler og en og annen produkttest, og disse står under fullt navn. Hadde jeg visst hvordan ITpro kom til å utvikle seg, hadde jeg ALDRI publisert noe som helst!

Det er ikke bra nok at de som ønsker det filtrerer bort våset. Det skal rett og slett ikke være der! Jeg er ikke fornøyd før alt i "opplysningstiden"-kategorien er ugjenkallelig SLETTET. Jeg trenger ikke noen forklaring eller beklagelse fra Aune (selv om jeg føler det er på sin plass), jeg vil bare ha siden tilbake til det normale.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Få bort dette våset nå!

ITpro er ikke et godt IT-sted lenger. Fix it.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Interessant lesestoff

Ikke her heller står UFO nevnt med et eneste ord...

"Our main focus is on IT-personell and the IT-sector as a whole. Quality and diversity of IT related news are two of the sites main goals."

Spennende...

Riktig nok; "ITpro er et seriøst nettsted med fokus på IT, men hvor vi velger å har et variert innhold ut over kjerneområdet, spesielt i helgene."

Politiker avslører kynisk maktelite i Norge

Tirsdag 11. november 2008

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som har forsøkt å sende mail til redaksjonen for svar, som aleksolaat foreslår her? Mailadressen er, for dem som ikke klarer og finne den: Red@ITpro.no

Redaksjonen kommer tydeligvis ikke til å komme med noe svar direkte i denne tråden, da det er en måned siden den ble startet og ikke noe konkret har kommet fra den kanten. Velger å tro at Frank vet hva han driver med, og at han er klar over hva flesteparten av dere i denne tråden mener om disse artiklene.

Og min mening om denne tråden er at den for lengst har spilt ut sin mening, og nå kun genererer unødvendig støy på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Noen som har forsøkt å sende mail til redaksjonen for svar, som aleksolaat foreslår her? Mailadressen er, for dem som ikke klarer og finne den: Red@ITpro.no

Redaksjonen kommer tydeligvis ikke til å komme med noe svar direkte i denne tråden, da det er en måned siden den ble startet og ikke noe konkret har kommet fra den kanten. Velger å tro at Frank vet hva han driver med, og at han er klar over hva flesteparten av dere i denne tråden mener om disse artiklene.

Og min mening om denne tråden er at den for lengst har spilt ut sin mening, og nå kun genererer unødvendig støy på forumet.

Er dette et forsøk på å kneble brukerne? Denne tråden er til for å gi tilbakemelding til redaksjonen, og når selv moderatorer hiver seg på bølgen, så er det enda en grunn til å la denne være åpen. Kan si det samme som "dere", hvis du ikke liker tråden, så la vær å gå inn på den :P

Endret av spiffers
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tenkte å komme med min mening jeg og.

Jeg har latt disse artiklene gå meg hus forbi. Jeg interresserer meg for IT, og en og annen konspirasjonsteori i blandt.

Etter 9/11 var jeg veldig på hugget og leste mye rundt det. Noen kaller meg sær der, men det får bare være.

Personlig syns jeg ikke det er verdens undergang om slikt publiseres på ITpro innimellom, men nå skal det sies at alt dette oppstyret har fått meg til å tenke meg litt om.

Den siste artikkelen med underganger, og tuneller har jeg faktisk ikke lest engang, ikke har jeg tenkt å gjøre det heller.

Det bekymrer meg også at ITpro nå har begynt å få mye motgang fra andre nettsteder.

Anyways, jeg ser poengene som de fleste av dere kommer med, selv om mange er litt på kanten.

En liten del må jeg få legge til: (til Frank Aune's forsvar)

Dette er konspirasjonsteorier. Slike teorier er laget for at folk skal få opp øynene å se at det finnes andre forklaringer på ting.

De trenger ikke være korrekt begrunnet, men de må ha NOE håndfast som kan linkes til sannhet.

Ta 9/11 f.eks. Disse teoriene er veldig på kanten, da de faktisk sier at Bush, og USA selv sto bak angrepene på USA den dagen.

Hvis man setter seg litt mer inn i dem så ser man at det ikke bevises at USA sto bak, men det er hendelser/handlinger som KAN tyde på at dem hadde en liten finger med i spillet. Slikt som sorte bokser som mangler. Eller, de er der, men de vil ikke offentliggjøre dem. Bilder fra overvåkningskameraer som ikke vises til offentligheten osv.

Slike handlinger gjør at folk tviler, og danner sine egne teorier rundt en sak. Slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være.

Dette var bare en liten kommentar til Frank's forsvar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan si det samme som "dere", hvis du ikke liker tråden, så la vær å gå inn på den :P

Dette har vanskelig for å la seg gjøre da vår jobb som moderator er at ting foregår i sømmelige former på forumet.

Det være seg faglig og ikke-faglig stoff.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har latt disse artiklene gå meg hus forbi. Jeg interresserer meg for IT, og en og annen konspirasjonsteori i blandt.

Etter 9/11 var jeg veldig på hugget og leste mye rundt det. Noen kaller meg sær der, men det får bare være.

Personlig syns jeg ikke det er verdens undergang om slikt publiseres på ITpro innimellom, men nå skal det sies at alt dette oppstyret har fått meg til å tenke meg litt om.

Den siste artikkelen med underganger, og tuneller har jeg faktisk ikke lest engang, ikke har jeg tenkt å gjøre det heller.

Det bekymrer meg også at ITpro nå har begynt å få mye motgang fra andre nettsteder.

Jeg er meget enig. Meget enig... Det er oppstyret som bekymrer meg, ikke selve artiklene. Men ettersom det er artiklene som er rotet til oppstyret... Høna og egget osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skomager, bliv ved diin læst.

Før dere kan innse at det er IT man vil lese om på et ITnettsted, så bør dere gå en eller flere runder med dere selv. Når artiklene om "opplysningstiden" er mer fyldige enn ITsakene, så er det faktisk til stor irritasjon. Hadde dere, altså redaksjonen, brukt like mye energi på ITrelaterte saker, så kunne man heller sett gjennom fingrene med en kort sak som linker til et annet nettsted som omhandler "opplysninger".

Hvis man tar en wordcount av den siste saken, så ser man at den alene ligger over alle de andre artiklene som er publisert denne uken, til sammen! Her er det snakk om prioriteringer.

Hvis dere er så trange i hodet at dere ikke fatter at det er IT man er ute etter på et ITnettsted, så burde dere finne på noe annet å gjøre! Da passer dere hverken som redaktører ELLER moderatorer i et online ITsamfunn.

Jeg mener at de moderatorene som ser hvilken vei dette bærer, og som er like fortvilte over tingenes tilstand, tar ett oppgjør med redaksjonen. Å ikke gjøre noe er det samme som å samtykke i at alt dette går videre rett til helvete, uten et forsøk en gang på å prøve å snu det.

Endret av spiffers
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive