Hva synes du om UFO-artiklene på ITpro?

En skikkelig meningsmåling   96 stemmer

1. 1.

• Liker det
      16
    • Har ikke noe i mot det
      27
    • Liker det ikke
      53

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

201 innlegg i emnet

Skrevet

Siste artikkel var interessant nok den, men det er direkte ubegripelig at ikke redaktøren forstår at artiklene er med på å svekke ITpro's omdømme som IT-nettsted.

Jeg frykter for at verdifulle resurspersoner for nettstedet pakker sin snippsekk og drar som følger av manglende fokus på IT. Det vil tiden vise.

Opplysningstiden er kommet for å bli tydeligvis. <_<

Jeg prøver en siste gang: Få opp en ny hovedside på ITpro-nettverket. Utform denne som ITpro.no og X6.no og la denne huse alternative og "spennende" artikler.

Dette vil garrantert gi et mer ryddig og tillitsvekkende inntrykk av ITpro.no

Ikke ruiner merkevaren ITpro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel sjanse for at noen stikker fordi brukerne er blitt "sutrete" også ?

"Jeg liker ikke sånne artikler - så få dem vekk."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg skal kort redegjøre for mitt personlige ståsted i denne saken. Slik som jeg har oppfattet dette så blir det publisert en til to alternative artikkler her på ITpro i uka, disse artikklene blir kun publisert i helgene. Mao det er ca 1 - 2 alternative artikkler pr 160 it-relaterte artikler som blir publisert her inne i uka. Er dette så mye klage over når det kommer til stykket?

Jeg presiserer at dette er mitt personlige syn, og ikke den offentlige holdningen til ITpro.

Endret av Frank Emil
Typo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er ca 1 alternativ artikkel pr 160 it-relaterte artikler som blir publisert her inne i uka. Er dette så mye klage over når det kommer til stykket?

Det er én for mange. ITpro publiserer vel ikke 160 artikler i uken heller?

Argumentet med at disse artiklene er for å krydre opp helgen er en ganske tynn bortforklaring. Vi har allerede fredagshumor, til og med den skaper sure kommentarer. UFO-tegnet øverst i designet gir oss et tegn på at dette er noe redaktøren er fascinert over. Det kan virke som han benytter ITpro som sin egen personlige blogg. Det gir et dårlig inntrykk, og får siden til å virke useriøs.

53 % av de som har deltatt i undersøkelsen liker ikke disse artiklene (mot 13% som sier de liker artiklene). I rest my case.

EDIT: Legger ved bildet jeg snakket om:

umacnatk.jpg

Hva er Urmmac Dan (navnet på logoen)?

The "Ummac Dan" is the symbol of the Sirian Star system.

It is an emblem that intensely activates all humans.

The escutcheon, or shield, consists of three parts. A gold six-pointed star tetrahedron, lies at the centre. Superimposed on the gold star is a silver cross. On either side of the cross is a silver scythe. Cross, scythes and star are encircled by an inner band of silver and an outer band of gold. All are set on a background field of purple.

Each part of the "Ummac Dan" is symbolic. The gold star tetrahedron represents the essence of all sentient life in Creation. Silver cross and scythes stand for the manifestation of spirit into matter and its victory over darkness. The silver and gold circles embody the union of male and female principles. The purple field symbolizes God's holy Creation.

PAO

The word "PAO" means "Peace and Inner Strength Through Unity". It originates from a galactic language that is spoken by a civilization of advanced land Cetaceans living in the Cetus star system. Composed of six planets, this star system is approximately 800 Light Years from our sun.

Kilde: http://www.paoweb.com/umacexp.htm

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Atmoz - angående stemmer:

53 % av de som har deltatt i undersøkelsen liker ikke disse artiklene (mot 13% som sier de liker artiklene). I rest my case.

Noen har tydeligvis stemt mer enn 1 gang, mens andre kun har stemt 1 gang på tross av flere innlegg. Det er kun 32 unike brukere som har skrevet innlegg, mens antall stemmer er 67.

Verdien av denne avstemningen er ikke særlig pålitelig.

Hvilke 32 stemmer kan vi anse for å være unike og gyldige? Og hvilke 35 stemmer skal vi droppe ?

53 prosent av 67 = 35,5 stemmer. Her kan vi HELT SIKKERT si at motstandere har stemt mer enn 1 gang.

13 prosent av 67 = 8,7 stemmer.

34 prosent av 67 = 22,8 stemmer er nøytrale.

Det er kun 1 av gruppene som vi kan si HELT sikkert har stemt mer enn 1 gang.

Jeg har kun stemt 1 gang på tross av mange innlegg. Hvor mange ganger harr DU stemt ?

Siden jeg normalt har mange innlegg fant jeg det lite smart å stemme mer enn 1 gang. Her har noen tenkt stikk motsatt - "stem flere ganger for å fremme egen sak". Den siste tankegangen virker ikke like smart når vi skal bedømme resultatet - det hadde tatt seg langt bedre ut med 32 stemmer enn med 67.

Hva er pointet med en meningsmåling som ikke kan anses som pålitelig ?

"I rest my case" ? BEGRAV den isteden.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På poller i forumtråder er det kun mulig å stemme en gang pr. bruker. Noe annet gjelder ukas poll der man ikke trenger være registrert for å stemme. Dvs at man kan bruke proxyer, etc om man vil dra det langt. Dessuten er det en stemme pr. dag - altså man kan stemme flere ganger over lengre tidsrom.

Siden man må ha brukerkonto for å stemme i en forumpoll er det lett og sette en sperre på maks antall stemmer. For å stemme flere ganger i en forumpoll må man simpelthen ha flere brukere. Dessuten er det ingen tvang og skrive innlegg for å stemme heller.

Derfor anser jeg en forumpoll for å være ganske så pålitelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke 1 gang pr. bruker,men 1 gang pr. dag eller noe sånt ?

Jeg klarte i hvert fall å stemme 1 gang til - for å teste om dette gikk an. Her er det temmelig sikkert noen doble stemmer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå tror jeg du blander "Ukas poll" og forumpoller her :)

Det er ikke mulig å stemme flere ganger på en forumpoll pr. bruker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei - det er ikke mulig å stemme flere ganger i en forumspørreundersøkelse.

Dersom du stemte nå - betyr det at du ikke har stemt tidligere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En kan kun stemme en gang som pålogget bruker i forumet som Martine A sier.

Det er meg helt ubegripelig at en ikke kan se at UFO stykkene i forumet ikke er ønsket, og at en ikke tar det alvorlig.

Det er jo vi som er forumet og ikke bare redaksjonen, så for uten alle her så var det ikke noe itpro og snakke om, så vær vennlig og lytt til røsten i forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nok engang er dette min mening.

Bare for å være litt kverulistisk.. det er 68 brukere som har avgitt en stemme i denne meningsmålingen. Hvor mye er 68 brukere av forumets 22 000 brukere? Er det noe som heter; "den som tier samtykker.." Eller? :)

Edit: Det ca 5000 treff på denne tråden og 68 stykker av de 5000 har valgt å stemme. Er det mye? :)

Endret av Frank Emil
La til tekst
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Eh, dette begynner å bli litt latterlig. Hvor mange av de 22 000 registrerte brukerne er aktive? De 5000 du snakker om er visninger, ikke unike personer.

Klarer dere ikke å innse at folk faktisk ikke liker UFO-artiklene? :)

EDIT: Forumbug...

Endret av Atmoz
Forumfeil?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvem er dere? Jeg snakker kun for meg selv i denne saken. Og hva jeg føler om emnet betyr ingenting, jeg registerer at det ligger der. Er det noe jeg finner interessant å lese, leser jeg det, uavhengig om det er IT-relatert eller om det er om et annet tema. :)  

Og ja, Adrian jeg vet at det er bare visninger som kommer opp på denne tråden. Men dere hevder at hele forumet er i mot disse artiklene. Og da er det forsvinnende lite med kun ca 5000 visninger på denne tråden. ;) Det betyr jo bare at det er de 68 som har stemt i pollen som følger med på denne tråden.

Og det er jo ikke akkurat en overvekt av forumbrukerne? Eller? :)  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette er en meningsmåling, som gir en indikasjon på hva folk mener. Når 50% svarer at de ikke liker disse artiklene, så kan vi jo trygt si at det er en del som ikke liker disse artiklene. Bare ta en titt på kommentarene til disse artiklene. Det er jo helt klart misnøye blant både faste medlemmer og lesere.

Jeg begynner ærlig talt å bli lei av å diskutere dette her nå. Vi har alle fått sagt vårt. Det er et faktum at mange ikke liker disse artiklene. Spørsmålet som står igjen nå er: hva vil redaksjonen gjøre med det?

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikkert ingen ting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom dere ønsker en mer direkte tilbakemelding på deres synspunkter, kan dere sende oss i redaksjonen en mail vedrørende temaet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke tilbakemeldinger vi ønsker, det er handling.

Ellers så er det vel vanlig at alt går i åpne former her på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uten brukerne ville ITpro ikke være noe som helst. Mye av innholdet er også brukerbidrag. Nå er det svingende meg på tide at redaksjonen putter fingeren i jorda, og går en runde med seg selv om hvem man vil please. Brukerne, eller higen etter å få publisert sin egen agenda. Jeg ser meg som ferdig med diskusjonen. Konklusjonen jeg har dradd ut fra dette er at redaksjonen driter en lang i sitt eget nettsted, og tendensen til "selvmord" av ITpro fortsetter for fulle mugger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Frank: Av de 5000 treffene står jeg for minst 50.

Atmoz og TheMetalGod: Bra innsats og gode poeng, jeg støtter dere fullt ut!

Slik som jeg har oppfattet dette så blir det publisert en til to alternative artikkler her på ITpro i uka, disse artikklene blir kun publisert i helgene. Mao det er ca 1 - 2 alternative artikkler pr 160 it-relaterte artikler som blir publisert her inne i uka. Er dette så mye klage over når det kommer til stykket?

Når jeg velger hva jeg skal spise til middag, så velger jeg ikke retten som "inneholder nesten ingenting bæsj". Og jeg vil heller ikke anbefale en slik rett til noen jeg kjenner.

Eller, for å illustrere med en vits som understreker poenget mitt.

En buss-sjåfør kjører en buss med turister rundt i hjembygda si. De kjører og kjører, og så kommer de til noen små hus. Buss-sjåføren slår på mikrofonen og sier:

”Ser dere de små husene der? De har jeg byd med mine egne hender.

Men kaller de meg ”Kåre Husbygger” for det? Nei!”

Så slår han av mikrofonen og kjører videre. Ikke lenge etter, så kommer de til noen små naust.

Buss-sjåføren slår på mikrofonen og sier:

”Ser dere de små naustene der? De har jeg byd med mine egne hender.

Men kaller de meg ”Kåre Naustbygger” for det? Nei!”

Så slår han av mikrofonen og kjører videre. Så kommer de til noen små båter. Buss-sjåføren slår på mikrofonen og sier:

”Ser dere de små båtene der? De har jeg byd med mine egne hender.

Men kaller de meg ”Kåre Båtbygger” for det? NEI!”

Han venter litt, og så fortsetter han: ”Men puler du en eneste sau ...”

Endret av KillerSheep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du fikk understrekt poenget ganske godt der KillerSheep. :lol:

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I skrivende stund er FIRE av artikkelplassene på forsiden "opplysningstid"-vås, inkludert det første. Med bilder og svær overskrift, alle sammen. Frank, du sa i denne tråden at det bare skulle være 1-2 artikler i uka - noe jeg mener er 1-2 for mye. Men de blir jo liggende i ukevis!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå som denne artikkelen er på forsiden sier jeg takk for meg.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle tro at en er havnet på itscience.no og ikke itpro.no.

Nei savner de gode gamle dager her på itpro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hør nå her, folkens, HVA FAEN har slike saker på ITpro å gjøre? Frank: Er du stein hakkanes idiot blitt?

Denne historien som "dukker opp" nå, har sirkulert i lengre tid, og er en av de mest troverdige konspirasjonsteoriene ute på nett. Jeg personlig tror det er mye i denne her, MEN den har ikke noe på dette nettstedet å gjøre. Er dette blitt din personlige lekegrind? Start opp en alternativ site for slike saker, og få stoffet vekk herfra! Du ødelegger bare ditt eget nettsted!

Trodde du hadde lært etter "Lysskip-våset", og at du nå begynte å kjenne ditt publikum, men nei, du fortsetter samme tralten. Skadeskyter ITpro gang etter gang. Som sagt, start opp et nytt nettsted, reklamer med bannerannonser for dette nettstedet på ITpro, så kan dem som ønsker det gå inn på det.

Er ferdig med ITpro og Frank og alt dette her nå. Takk for meg!

PS: Til moderatorne som ønsket å legge debatten død: Få litt vett inn i knollen på redaktøren!

Endret av spiffers
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive