Hva synes du om UFO-artiklene på ITpro?

En skikkelig meningsmåling   96 stemmer

1. 1.

• Liker det
      16
    • Har ikke noe i mot det
      27
    • Liker det ikke
      53

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

201 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Dette har blitt diskutert frem og tilbake på omtrent alle artiklene og litt i forumet. Hadde vært greit å fått noen tall på det. Føler ikke forrige ping stilte det riktige spørsmålet, så jeg stiller heller et mer direkte spørsmål: Hva synes du om UFO-artiklene på ITpro?

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min mening kortfattet: Er greit med en og annen slik artikkel, men for mye av dette sender litt feil signal og igjen kanskje "skremmer vekk" de folkene man vil ha til å besøke på et IT-relatert nettsted jevnlig.. :)

EDIT:

Det jeg mener med "en og annen" er noe a-la fredagshumor. Og man kan kanskje kalle det "Ukens sidesprang" eller "Ukens avsporing". :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener de såkalte "UFO" artiklene er interessante, men i små doser. Føler at det blir litt mye på en gang, spesielt på en side som jeg har fått inntrykk av skal omfavne seg rundt Informasjons Teknologi. I skrivende stund befinner det seg opp til 3 artikler med innhold relatert til universet eller UFOer.

Misforstå meg rett: Jeg mener at hvis noen besøker ITpro.no - "Informasjons Teknologi. Enkelt og greit" venter de neppe med at forsiden inneholder 3 artikler som handler om astronauter som snakker ut om sine erfaringer med andre skip i verdensrommet.

Ja, jeg vil gjerne ha en side som blander IT stoff på tvers av mye annet. Men jeg leser ITpro.no for å lese om IT stoff, ikke UFOer. Noen ganger er det jo alltid greit å lese slike artikler, jeg så hele Zeitgeist! Men som sagt, jeg er på ITpro for å lese om IT. Hvis jeg har en trang for å lese om UFOer og x antall astronauter som har sett aliens så vil jeg heller besøke en side som fordyper seg i dette!

Ulikt noen andre brukere, vil jeg fortsatt lese ITpro og bidra til ITpro. Men jeg mener det er feil å bygge grunnlaget på ha slike artikler på kommentarer og sidevisninger. Slike "polls" som dette tror jeg vil danne et godt grunnlag :)

conspiracy.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Første gang jeg leste en slik "UFO-artikkel" her på ITpro var det bare morsomt, men det begynner å bli litt for mye av det gode nå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er egentlig ikke veldig intressert i disse artikklene, men jeg bruker ikke EN kalori på irritere meg over de. Jeg respekterer at andre finne de intressante. Uansett, det er ingen som tvinger noen til å lese de, eller i det hele tatt å gå inn på de. Skjønner ikke hva som er problemet til de største motstanderne. Det er jo bare å lese neste overskrift!? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liker det, fordi slik det har utviklet seg er det blitt underholdende for mange av oss. Ikke alltid selve artiklene, men vanligvis er kommentar-feltet temmelig underholdende.

Jeg har vært litt kritisk til noen av artiklene, mens andre har falt i smak. Jeg ser mer på "underholdnings-verdi" i slike artikler enn på om innholdet er godt dokumentert i fakta. Jeg er ikke spesielt tilhenger av noen av sidene her.

Artiklene har hatt en viss evne til å holde "ihuga entusiaster" og "ihuga motstandere" opptatt i dagesvis i kommentarfeltet - da vet vi hvor de holder seg DEN stunden. :P

Jeg anbefaler egentlig å begrense slike artikler noe når det gjelder antall og mengde. Her er det fort gjort å få for mye av det gode selv for de som aksepterer "alternativt stoff".

Inntrykk fra kommentarfeltet indikerer at artikkelserien bommer litt. De som kunne ha nytte av "alternativ tenkning" blir mer restriktive - de nøytrale forblir nøytrale - de entusiastiske finner bedre stoff selv på nettet. Her tror jeg svært få blir "omvendt" på noen som helst måte. Det er derfor jeg velger å se på underholdningsverdi istedenfor faktisk verdi i fakta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er bare noe tull, for UFO finnes ikke.

Kunne like godt ha skrevet om tusser og troll. :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Terumo: UFO står for "Unidentified flying object", det fins nok mye av det. Tusser og troll på en annen side er jeg mer skeptisk til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

---Fjernet OT-kommentar---

Tilbake til saken: Jeg kan godt lese om slike ting i ny og ne fordi jeg har et relativt åpent sinn og vet av historien at sannheten og vitenskapen er i stadig forandring. Ting vi oppfatter som fysisk umulig i dag trenger ikke være det om noen år. MEN. Jeg synes ikke ITpro.no er rette kanal for disse artiklene!

Jeg har foreslått det før og jeg gjentar det gjerne: Lag en ny forside innenfor ITpro nettverket som kan huse alternativt stoff (alt som ikke har direkte med IT å gjøre). Her kan man også knytte til seg et eller flere underforum som lar leserne komme med innspill og diskusjoner. Her har "vi" gode muligheter til å bli størst i Norge på denne typen informasjon og diskusjon.

Forsiden til ITpro.no bør komme tilbake til sin opprinnelige form og fokusere på IT-relatert stoff slik målsettingene en gang var:

Vårt mål: Dekke ditt IT-informasjonsbehov og heve din kompetanse

ITpro er et innholdsrikt nettsted innenfor informasjonsteknologi for både profesjonelle IT-medarbeidere og hjemmebrukere. Målet er å informere og heve kompetansen på besøkende.

Klippet herfra: http://itpro.no/info/om.html

Håper flere støtter mine tanker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg tror heller ikke på tusser og troll, men jeg kjenner en gnom. :P

----------

Siden opplysningen kanskje ikke var helt topic får jeg spe på med noe mer. Forrige poll indikerte en motstand på 23 prosent som var MOT "alternativt stoff" som konspirasjonsteori og UFO-stoff. Dette er vel egentlig nok til å kalles "betydelig motstand" ?

Inkludert i begrepet konspirasjonsteori må vi også regne den offisielle forklaringen om 9/11 - den oppfyller alle krav til å være en konspirasjonsteori. Her har faktiske bevis vært svært tynne for store deler av historien, og svært mye virker "faket" for å peke mot en sannsynlig fiende.

Deler av den offisielle historien inneholder ting som selv ikke den mest "ihuga tilhenger" er i stand til å tro på, så dette kvalifiserer til konspirasjonsteori her også.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er greit med en konspirasjon teori eller to, også noen ufo artikler. Jeg leser dem ikke men (vanligvis) irriterer jeg meg ikke over dem heller. Men når det er to på en gang, på forsiden, syntes jeg grensen begynner å bli nådd.

Jeg er stor tilhenger av fredagshumor osv, men det er humor, artikler som omhandler kontakt med utenomjordisk vesner og andre ikke IT-relaterte, ikke morsomme artikler på ITpro syntes jeg det bør roes ned på. Legg merke til at jeg sier roes ned på, ikke bli borte.

268875.jpeg

Riktignok er bare en av artiklene en teori, og den andre fakta. Men syntes en av de to skulle vært om IT.

det er nå min mening :)

Endret av skaperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er bare noe tull, for UFO finnes ikke.

Kunne like godt ha skrevet om tusser og troll. :huh:

Så du mener at Uidentifiserte Flygende Objekter ikke finnes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja jeg vet hva UFO står for.

Så kanskje jeg skal beynne å kaste ut noen grytelokk og skrive her om de som UFO for det er jo det dere mener.

Jeg kan jo for sikkerhetsskyld ta noen bilder også og legge de ut her UFO.

Nei når vi snakker om UFO så er det nokk ikke dette som menes, men at det er noen elller noe fra en annen galakse eller der omkring.

Endret av Terumo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så så. Si deres meninger om UFO-artiklene her på ITpro istedet. Hva en ufo er kan taes en annen plass. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener at disse artiklene har en ødeleggende virkning for ITpros utvikling som nettsted, og de får meg personlig til å ville bruke ITpro mindre.

Hvis man går inn på ITpro.no akkurat nå, så ser man at artikler i kategorien Opplysningstiden har tatt opp de to hoved-plasseringene, og dermed fortrengt andre artikler. For å se at denne siden har IT-nyheter, så må man scrolle nedover og lese de artiklene som har blitt viet mindre plass på forsiden. Det betyr at disse artiklene fortrenger IT-artiklene fra forsiden. Hvis en lovende potensiell ny ITpro-bruker innom ITpro.no i dag, så kommer han til å hoppe videre. Det er jo ikke UFO-tøv han er ute etter. Det er mulig å få sidevisninger og lesere på slike artikler, men det blir ikke lesere som over tid kan bidra til å gjøre ITpro til en side som ikke gjør skam på navnet.

Et annet poeng er at dette svekker den redaksjonelle tilliten til ITpro veldig. For at jeg skal ville lese en nyhetsnettside, så er det flere krav den må oppfylle. For det første så må den i hovedsak ha nyheter som er relevante til mine interesser. UFO-artikler er ikke det. For det andre så må jeg til en viss grad stole på at nettsiden er pålitelig, altså at det som står i artiklene stemmer. Når man velger å publisere enkelte av de artiklene som ITpro har hatt i det siste, så svekker det den tilliten veldig. Jeg har vært bruker av ITpro en stund, så jeg vet at vi kan bedre enn det inntrykket som forsiden i dag gir. For nye brukere så er derimot ikke det tilfellet.

Jeg kan godt forstå at en UFOpro-side kunne vært vellykket, men jeg synes det er unødvendig å ødelegge ITpro som jeg etter hvert har blitt glad i. Jeg ønsker ikke å lese om UFO-er, oppdiktede konspirasjoner og hva nå enn det er ITpro skriver om i kategorien Opplysningstiden. Dermed kan jeg ikke se for meg at jeg kommer til å være bruker av ITpro i fremtiden dersom det fortsetter å være hovedfokus. Jeg respekterer at å utforme den redaksjonelle profilen er opp til redaktøren og resten av redaksjonen, men jeg håper at ITpro kan få fortsette å være en IT-nettside.

Konklusjonen min er at dagens fokus kommer til å forhindre tilveksten av nye lesere, og dermed også brukere som bidrar til å gjøre ITpro til en god side. Over tid kommer også de nåværende brukerene til å foretrekke å bruke tiden sin på sider som fokuserer på IT. Er virkelig redaksjonen villig til å risikere dette, bare for å få flere sidevisninger og mer aktivitet på kort sikt? Det vil jeg gjerne ha et svar på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg tykkjer eigentleg desse alternative artiklane er interessante, men forstår jo at ein del ikkje liker dei. Det kan jo faktisk verta litt for mykje av det gode av og til, no offense ;) Men eg støtter forslaget til metallguden! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er greit med sidesprang i ny og ned, men at UFO-artikler tar begge hovednyhetsplassene er ikke greit. Ellers skal jeg ikke gjøre dette innlegget noe lengre, da det bliblok sa dekker mine meninger 100%

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes dette er interessant lesestoff, det er artig med litt annet enn bare it iblant. Merk ordvalget iblant!

Forøvrig synes jeg Kongklykkens sitt forslag om å kalle det for "ukens sidesprang" eller noe i den duren var veldig bra. Dette gjør at man fortsatt holder full fokus på IT men kommer med litt annerledes iblant for de som vil det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig det er bare jeg som ikke har fulgt med, men hvorfor er det så mange UFO-artikler i det siste, egentlig? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er jo helt umulig å snakke om hva jeg syns om artikkelen om UFO uten å komme inn på hva det er. :o

Vist det skal være slik så er det ikke noe vits i å skrive noe i det hele tatt om noe som helst. :huh:

Nei slike artikkler er bare noe vas å ha her i forumet, og øverst på siden her har dere flere linker til andre sider som har diverse sjangere, så hvorfor ikke lage en egen link til slike vashistorier som UFO.

Og så kan jo dere sette opp en teller som vi alle kan se så en siden kan finne ut hvor mange som er innom for å lese.

Endret av Terumo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kom inn på forumet her nå og trodde jeg var på hjemmesida til Knut Jørgen Røed Ødegård.

Nitriste greier.

Hvis det er så lite it relatert å skrive om at dere må fylle opp med stjerner og planeter så la heller de gamle artiklene stå til det kommer nye i stedet for å blande inn alt annet tull.

Nettstedet heter faktisk ITPro. Det bør jo si sitt hvis det kommer en "fersking" hit og støter på artikler om ufoer og stjerner så tror jeg den personen kanskje vil søke opp alternative nettsteder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må nok si meg enig med Snire her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og så kan jo dere sette opp en teller som vi alle kan se så en siden kan finne ut hvor mange som er innom for å lese.

Det er en teller allerede, og den viser at disse UFO artiklene er de aller mest populære her på ITpro. Dette er da selvfølgelig basert på antall sidevisninger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er fordi jeg trykka på f5 hele tiden der inne. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker å lese kommentarene jeg. De er ofte vel så interessante å få med seg :P

Vil tro at telleren på artikklene er nok preget av en viss "snøball-effekt". Jo flere reaksjoner i form av kommentar, desto flere klikker på kommentarlinkene i smartbaren for å følge med på det som står under artikkelen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive