Utrulling fra XP-Klient?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, sitter på en avdeling av arbeidsplassen der jeg ikke har noen tilgang til serveren vår over nettverket.

Med dette lurer jeg da på om det er mulig og kjøre en nødløsning hvor jeg bruker en Windows XP klient på nettverket til å rulle ut image til andre klienter?

Håper dette er mulig, eneste jeg kan tenke meg til er at maskinene som skal ghostes muligens ikke får IP-adresse? Men bør vell kanskje finnes noe program / """Rolle""" man kan kjøre på en XP-maskin for å "trekke" inn de maskinene som fins på nettverket.

Det lille nettverket jeg skal ghoste er satt opp med kun en 24-portes HP switch, 23 klienter som skal motta ett Image og 1 klient som forhåpentligvis kan sende dette bildet?

Mvh Kenneth :)

Takk på forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Gratis er Drive image xml et god alternativ.

Selv bruker jeg Acrnois er veldig førnøyd med den.

Har også tilegg funksjonen Acronis® Universal Restore dette gjør at en kan bruke speilbildet på alle pcer selv om hardware er helt ulik uten de vanlige problemer det ofte byr på.

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snippsat: fint for deg, men er dette eigentleg til direkte hjelp i denne tråden? Du forklarar ikkje om nevnte program kan løyse problemet.

djbizie: Eg har sett at Ghost-klienten har eit val som heiter Peer to peer. Eg har ikkje prøvd det, men ut frå navnet kan det i alle fall vere verdt å sjekke ut. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Snippsat: fint for deg, men er dette eigentleg til direkte hjelp i denne tråden? Du forklarar ikkje om nevnte program kan løyse problemet.

Ja enig det var litt dårlig forklart.

Med dette lurer jeg da på om det er mulig og kjøre en nødløsning hvor jeg bruker en Windows XP klient på nettverket til å rulle ut image til andre klienter?

Nå er jeg ikke sikker på Drive image xml sin nettverkstøtte,dette må du lese om selv.

Når det gjelder Acronis True Image EchoTM Workstation er utrulling av image over nettverk veldig bra støttet.

Acronis Management Console

The Acronis Management Console provides remote administration ensuring that all systems in your network, regardless of your domain and workgroup structure, can be accessed and managed from one location.

Du kan innstalere xp på en pc og rulle ut image fra den til alle pcer i det nettverket.

Vet om dette ga noe svar.

Du har også disse to.

http://www.paragon-software.com/

http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_Ma...&CACHE_ID=0

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive