Hard Quota virker ikke for alle brukere

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en Windows 2003 R2 Server med Hard Quota satt vha File Resource Manager og en Quota Template. Jeg har testa og ser at denne fungerer for alle nye brukere som opprettes. Men for enkelte brukere virker ikke Quota'en. De fortsetter å lagre langt utover det quotaen er satt til.

Det kan være at de allerede var oversteget limit for quota da quota ble satt og at det er derfor den ikke virker. Hvis det er slik, hvordan kan jeg tvinge disse over i quota regimet? Alle forslag mottas med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en Windows 2003 R2 Server med Hard Quota satt vha File Resource Manager og en Quota Template. Jeg har testa og ser at denne fungerer for alle nye brukere som opprettes. Men for enkelte brukere virker ikke Quota'en. De fortsetter å lagre langt utover det quotaen er satt til.

Det kan være at de allerede var oversteget limit for quota da quota ble satt og at det er derfor den ikke virker. Hvis det er slik, hvordan kan jeg tvinge disse over i quota regimet? Alle forslag mottas med takk :)

Kan det være noe slikt som er problemet?

"Now, imagine that a server contains a FAT-32 partition filled with user data. The volume of data is starting to get out of hand, so the admin decides to implement disk quotas. But before disk quotas can be employed, the file system must be converted to NTFS. Since FAT-32 does not record a file's owner, Windows sets each file's owner attribute to Administrator during the file system conversion process. This means that none of the files that existed prior to the conversion will count toward users' disk quotas unless the ownership information is reset. "

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive