[LØST] Script som innstalerer programmer automatisk

10 innlegg i emnet

Skrevet

Formaterer ganske mye, så derfor tenkte jeg på å lage et script som gjør at den innnstalerer programmer automatisk. Noen som har lyst og tid til å gjøre det for meg... er noobish på programmering:D

Takk!

Med vennlig hilsen

-Kristoffer Torp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Se i signaturen min. Den som omhandler programmer. Hadde nok også dukket opp ved et søk.

Ikke helt 100% feilsikker dog da jeg ikke har testet dette på en stund. Men skulle det oppstå problemer skal vi nok alltids kunne fikse de her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøvde den, men jeg fikk den ikke til å funke :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva gikk galt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg har valgt hvor den skal innstalere og hvor filen ligger. så lagrer jeg den som en .cmd fil og da komme dette opp.

259985.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det ser jo ut som en klassisk "finner ikke filen du henviste til" feilmelding. Prøv destinasjonen i Windows Explorer å se hva som skjer ;) Eventuelt søk etter "Install" mappen og deretter flytt filene dine ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det lønner seg å finne ut hvilke brytere programmet bruker for stille installasjon manuelt før du dytter det inn i et skript.

START "Tittel" /WAIT C:\ccleaner.exe /S

skal fungere dersom de ikke har gjort endringen i installasjonsrutinen de siste versjonene. Ellers er det mange exe-filer som bare er en pakket MSI-fil. Som beskrevet i guiden varierer brytere og programmer, og du må finne brytere som passer til det du vil installere.

Google er som regel den letteste veien å gå. Når du har funnet bryter kan du prøve å installere med start-kommandoen i cmd, f.eks. start "Tittel" /WAIT C:\mittprogram.exe /S /qb. Om du forteller hvordan feilmelding du har, hvilket program du prøver å installere og hvilke brytere du brukte er vi godt på vei.

EDIT: Jeg brukte litt lengre tid på denne posten enn hva jeg håpet på. Er du sikker på at du endret navn på installasjonsfilen til ccleaner.exe? Og at du har lagt den i mappen C:\Install\?

EDIT2: Nå skal det nevnes at jeg aldri har skriptet noe som helst i Vista. Sannsynligvis må du også kjøre skriptet som administrator, selv om din feilmelding heller mot filbaner, som nevnt over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jesus Christ ser nok ut til at destinasjonen var feil ja... Hehe :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med å bruke Norton Ghost, eller et annet gratis program for å ta et speilbilde når du er fornøyd med oppsettet av datamaskinen og alle nødvendige programmer og oppdateringer er installert? Det kan i alle fall spare deg for mye tid om du ofte ønsker å begynne på nytt av ytelsemessige årsaker.

Selv bruker jeg Norton Ghost og er fornøyd over det, men dog, det koster noe små lapper.

Free Hard Disk and Partition Imaging and Backup Software er et gratis alternativ jeg fant ved hjelp av Google: disk image computer free .

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh, Norton Ghost vekker minner under systemkræsj på juleforestilling på skolen, ikke akkurat gode minner, men den reddet oss i siste liten! Hvis du først skal begynne å kopiere programmer/speilbilder vil jeg faktisk anbefale å investere noen kroner i Norton Ghost. Men noe jeg aldri fikk hodet mitt rundt, hvordan reagerer lisenser på denne typen kopiering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive